Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Szállítólevél kiállítása

A szállítólevél az a bizonylat, mellyel az áru a vevőtől az eladóig eljut. A fogalmi elemekről egy másik bejegyzésben térünk ki, most a szállítólevél kiállításának mikéntjét fogjuk részletezni. Számlázó és készletkezelő rendszereinkben a bejövő és kimenő oldalt egyaránt rögzíteni tudjuk, így lehetőségünk nyílik Kimenő szállítólevelet és Bejövő szállítólevelet is rögzíteni. Részletesen a kimenő szállítólevéllel foglalkozunk, melyet a főmenü Értékesítés menüpontja alatt érünk el.

Természetesen itt is kötelezően megadandó a Vevő, igény esetén pedig telephelyet, illetve konkrét kapcsolattartót is rendelhetünk a bizonylathoz.

Saját részünkről is megnevezhetünk kapcsolattartót a könnyebb beazonosíthatóság érdekében! A Beállítások menü Felhasználói beállítások pontjában a Felhasználói felület fülön található Névjegykártya gomb segítségével megadhatjuk adatainkat.

Ezután a Beállítások menü Törzsadatok pontja alatt a Bizonylattömböknél az adott bizonylattömbre duplán kattintva, az Adatok megjelenésének beállításai között megtaláljuk a Névjegyet.

Ha ezt a mezőt bepipáljuk, a bizonylaton a Szállító adatainál megjelenik kapcsolattartónk elérhetősége, hogy az adott tételekkel kapcsolatban partnerünk egyből tudja kit kell keresni.

 

Visszatérve a szállítólevél kiállítására, kötelezően megadandó a Vevő adatain kívül a Bizonylat kelte, illetve a Teljesítés dátuma. Azt is rögzítenünk kell, hogy melyik raktárunk készletét csökkenti az adott szállítólevél, továbbá tetszőlegesen megadható, hogy milyen szállítási móddal kívánjuk eljuttatni az árut vevőnk részére.

Célterület ikon jelzi, hogy a tételeket akár a tétellistából a Drag-and-drop funkció segítségével csoportosan is átemelhetjük, vagy az Új gomb segítségével egyesével is rögzíthetjük őket. Amennyiben rendelkezünk vonalkód olvasóval, egy csippantással is felkerülhetnek a szállítólevélre a termékek, sőt még importálási lehetőségünk is van. Megtekinthetjük az adott tételekhez tartozó Kapcsolódó termékek listáját, sorba rendezhetjük a szállítólevélen szereplő termékeket, egyedi sorrendet is kialakíthatunk belőlük. Az adott kedvezményt, illetve felszámított felárat egyesével, illetve csoportosan is beállíthatjuk a tételekhez.

Amennyiben különböző mértékű kedvezmények szerepelnek a listában és ezeket csoportosan szeretnénk módosítani, a rendszer rákérdez, hogy az előzetesen beállított kedvezményt növelni vagy felülírni szeretnénk.

Megjegyzést is rendelhetünk a bizonylathoz, amennyiben van olyan információ, melyet még meg kívánunk osztani vevőnkkel, vagy a fuvarozóval, aki az árut szállítja.

Amennyiben egy adott árajánlathoz vagy vevői rendeléshez kapcsolódik a szállítólevél, a felső menüsorban található Árajánlat átvétele, illetve Vevői rendelés átvétele gombok segítségével egy kattintással át tudjuk venni az adatokat. Előnézetben megtekinthetjük a nyomtatási képet, illetve azonnal ki is nyomtathatjuk a rögzíteni kívánt szállítólevelet. Amennyiben az Ár nélkül gombot bekapcsoljuk, a felső menüsor alatt megjelenik a Nyomtatás ár nélkül jelzés, amit előnézetben ellenőrizhetünk is. Ilyenkor a szállítólevélen kizárólag a termék neve és mennyisége szerepel árak nélkül. Ezt akkor használhatjuk, ha nem kívánjuk a fuvarozó orrára kötni, hogy milyen értékű árut szállít vevőnknek.

Projekthez, Kampányhoz illetve Divízióhoz rendelhetjük a szállítólevéllel kapcsolatban esetlegesen felmerülő bevételeket vagy költségeket, illetve a CRM gomb segítségével azonnal új emlékeztetőt, vagy akár új partnerkapcsolatot rögzíthetünk a szállítólevélhez, amennyiben szükséges. Ha szerződés is tartozik a szállítólevélhez, ezt is rögzíthetjük. Beállíthatjuk a pénznemet is, ha ez nem HUF, lekérdezhetjük az aktuális árfolyamot – mindezt a szállítólevél rögzítő képernyőjén belül!

Beállítások fülön található további funkciók segítségével még több információt tudunk kapcsolni szállítólevelünkhöz. A Címkék segítségével bármilyen információt illeszthetünk a szállítólevélhez, melyet kizárólag kollégáink fognak látni.

Csatolt dokumentumok közé feltölthetünk, scannelhetünk vagy beilleszthetünk bármilyen – a szállítólevélen szereplő termékekkel kapcsolatos – dokumentációt, specifikációkat, termék leírásokat, használati utasításokat, képeket, melyeket a Galéria segítségével kis méretben meg is tekinthetünk.  A Törzsadatok segítségével pedig új lehetőségek vihetőek fel a rendszerbe, például új szállítási módot adhatunk meg, amennyiben erre szükség van.

Ha az összes adatot megfelelően kitöltöttük és az Előnézetben sem találunk semmi kivetnivalót, a Szállítólevél rögzítése gomb segítségével elmenthetjük az adatokat, mely után tetszés szerint nyomtathatjuk a bizonylatot, ha iktatni szeretnénk, vagy a Symbol Comm Center szolgáltatás keretében akár egyből e-mailben is továbbíthatjuk, amennyiben ez szükséges.