Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Új partner rögzítése

A következőkben új partnereink rögzítésének lehetőségeiről lesz szó. Rendszerünkben a vevőket és szállítókat összefogóan egy partnertörzsben kezeljük, hiszen elképzelhető olyan partneri kapcsolat is egy másik céggel, amikor az adott cég vevőnk és szállítónk is egyben.

Új partner rögzítésére több lehetőség is van:

1. Egyrészt a főmenüben megtalálható ‘Partner’ menüpontban az ‘Új vevő’, illetve ‘Új szállító’ alatt tudjuk felvinni a rendszerbe:

 

2. Másik lehetőség, hogy a vevői, illetve szállítói listán belül kezdeményezzük ezt a folyamatot. Ezt akkor célszerű alkalmazni, amikor nem vagyunk biztosak benne, hogy az adott partner rögzítésre került-e már a rendszerben. Ezt a vevők/szállítók listájában ellenőrizni tudjuk és ha nem találjuk meg a kívánt partnert, az Új vevő/Új szállító gomb használatával ugyanahhoz az ablakhoz jutunk, mint az előzőekben felvázolt esetben.

 

3. Bizonylat létrehozása közben is lehetőség van új vevő/szállító felvitelére, amennyiben a bizonylat kiállításánál derül ki, hogy az adott partner még nem szerepel a rendszerben. Ilyenkor a partner kiválasztó ablak jobb oldalán található zöld kereszt segítségével rögzíthetőek az adatok.

Tehát eljutottunk az új partner rögzítésére szolgáló felületre. Azok az alapadatok, melyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy bizonylatokat tudjunk kiállítani vastagon szedettek. A rendszer figyelmeztet, ha esetleg egy ilyen adat lemaradt, és teljes körű kitöltés nélkül nem is rögzíthető a partner az esetleges későbbi problémák elkerülésének érdekében. Ezek a fontos alapadatok a következők:

  • Kód – Partnereinket nevük mellett kódok alapján is megkülönböztetjük, ám ha nem szeretnénk ezzel a szükségesnél több időt foglalkozni, a Beállítások / Rendszerbeállítások / Adatrögzítés fülön beállíthatjuk az automatikus kódkiosztást, ez után a rendszer elvégzi helyettünk a feladatot.
  • Név – A partner cégnevét tudjuk itt szerepeltetni, ami a bizonylatokon a későbbiekben megjelenik.
  • Számlázási cím – A partner székhelye kerül ide rögzítésre.

 

A kötelező adatok megadásán kívül számos más beállításra is mód van, többek között annak megadására, amivel a bejegyzésünk is kezdődött, miszerint egy partner vevő és szállító is egyben. Ezt a Beállítások fülön a ‘Szállítóként is szerepel‘ gomb segítségével tehetjük meg.

 

Vevők és szállítók felvitele kézi rögzítésen kívül adatimporttal is megoldható, ennek részleteiről a későbbiekben lesz szó.