Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Vevő hitelkeret beállítás

A Symbol Ügyvitelben lehetőség van vevőkhöz való egyedi hitelkeret beállítások hozzárendelésére. Napjainkban a folyamatosan változó pénzügyi-gazdasági helyzet miatt erre kiemelten szükség is van, hiszen fő a biztonság! Mire jó ez? Arra, hogy határt lehessen szabni a kiegyenlítés nélküli árukiadásnak, és ezáltal kordában tudjuk tartani nemfizető vevőinket.

A beállításokat a vevő adatlapján tudjuk egyénileg megtenni, a Beállítások fülön található Hitelkeret gomb segítségével.

 

A gomb megnyomásával felugró új ablakban számos beállítási lehetőségünk van. Be tudunk állítani maximális hitelkeretet összeg szerint, és megadhatjuk, hogy ennek elérése esetén figyelmeztessen a rendszer, esetleg le is tiltsa a további műveleteket, amíg befizetés nem érkezik. Azt is külön meg lehet adni, hogy a még ki nem számlázott szállítóleveket figyelembe vegye-e a rendszer a hitelkeret elérése szempontjából.

 

A maximális lejárt tartozásra, illetve maximális késedelemre ugyanilyen figyelmeztetés, esetleg tiltás állítható be. Itt arra fektettünk hangsúlyt számlázó és készletkezelő rendszereinkben, hogy amennyiben a vevő már túl nagy összeggel tartozik késedelmesen, vagy kifut a határidőből, akkor addig ne kerüljön kiállításra új bizonylat, ameddig a határösszegek alá nem csökken a tartozása.

A tiltás „enyhítésére” megadhatjuk, hogy a letiltott vevő részére engedélyezzük-e új vevői rendelés rögzítését, tehát késedelme ellenére további megrendeléseket befogadunk-e tőle, illetve készpénzes számlán azonnali fizetéssel még módjában áll-e vásárolni.