Tag Archive for: bizonylat kiállítás

Tételek szerkesztése (értékesítés)

Az értékesítési folyamat részeként különböző bizonylatokat állítunk ki vevőink, érdeklődőink részére. Jelen bejegyzésben a számlázó és készletkezelő rendszereinkben alkalmazott tételablakokon található információkat részletezzük, főleg a kimenő számla és a vevői rendelés tekintetében.

Számla kiállítása

A Symbol Ügyvitelben a bizonylatok kiállítása viszonylag egységes, a rögzítési képernyőn csak kisebb változások tapasztalhatóak az egyes bizonylatoknál. Így van ez a számla létrehozásánál is, mely jelen bejegyzésünk központi témája. Új számla rögzítését kezdeményezni a főmenü Értékesítés menüpontja alatt tudjuk.

Szállítólevél kiállítása

A szállítólevél az a bizonylat, mellyel az áru a vevőtől az eladóig eljut. A fogalmi elemekről egy másik bejegyzésben térünk ki, most a szállítólevél kiállításának mikéntjét fogjuk részletezni. Számlázó és készletkezelő rendszereinkben a bejövő és kimenő oldalt egyaránt rögzíteni tudjuk, így lehetőségünk nyílik Kimenő szállítólevelet és Bejövő szállítólevelet is rögzíteni. Részletesen a kimenő szállítólevéllel foglalkozunk, melyet a főmenü Értékesítés menüpontja alatt érünk el.

Vevői rendelés kiállítása

Számlázó és készletkezelő rendszerünk lehetőséget nyújt vevői rendelések rögzítésére. A vevői rendelés fogalmát egy másik bejegyzés keretein belül tisztázzuk, most a vevői rendelés rögzítésének mikéntjével foglalkozunk. Az első fontos lépés, hogy Vevőink listájába felkerüljön az a partner, akinek rendelését a rendszerbe rögzítenünk kell, hiszen vevői rendelést nevéből adódóan kizárólag vevőkhöz lehet kötni.

Díjbekérő kiállítása

A díjbekérő fogalmát már egy másik bejegyzés keretein belül tisztáztuk, most azt fogjuk részletesen megmutatni, hogy hogy lehet egy díjbekérőt kiállítani és milyen beállítások léteznek vele kapcsolatban. A kiállítását az Árajánlat és rendelés menün belül tudjuk megtenni, mivel a díjbekérő még nem jelenti a konkrét teljesítés megtörténtét, sem a fizetés kötelezőségét.

Bizonylatok felhasználása hagyományos módon

Jelen bejegyzés témája az egy-az-egyben bizonylat felhasználás, azaz egy adott forrásbizonylat - legyen az árajánlat, szállítólevél, díjbekérő vagy vevői rendelés - összes tételét egy számlára szeretnénk átemelni.

Előleg számla felhasználása

Előleg számlák létrehozásáról már írtunk korábban, jelen bejegyzésben ezen előleg számlák felhasználási módjait részletezzük. Ahogy a rögzítésnél is, itt is kétféle módon tudjuk felhasználni a már rendezett előleg számlákat.

Árajánlat kiállítása

Ahogy azt már korábbi bejegyzéseinkben részleteztük, a Symbol Ügyvitel segítségével lehetőségünk nyílik a rendszerből árajánlatot küldeni vevőink, illetve érdeklődőink számára. Az árajánlat fogalmát már tisztáztuk, most a kiállításával kapcsolatos funkciókat, lehetőségeket részletezzük. Új árajánlat kiállítását a főmenü Árajánlat és rendelés menüpontján belül tudunk kezdeményezni.