Raktári kiadás fogalma és rögzítése

Számlázó és készletkezelő rendszereinkben raktárakat is tudunk létrehozni és feltölteni különböző árukkal. Ebben a bejegyzésben a raktári kiadásról lesz szó, melyre abban az esetben lehet szükség, ha valamilyen oknál fogva nem értékesítési célból kerül ki a raktárból egy adott termék. Erre jó példa lehet egy javításokkal foglalkozó vállalkozásnál a javításokat végző munkatársak részére kiadott szerszámok, alkatrészek melyeket munkájuk során használnak. Ezek nem kerülnek fel semmilyen számlára, vagy szállítólevélre, nem származik belőlük közvetlen bevétel, viszont a raktárból mégis kikerülnek fizikailag. Másik példa lehet a vállalkozás Pénzügyi vagy Értékesítési Osztályának részére írószerek, borítékok, egyéb papíráruk kivételezése a raktárból, melyek a napi munkavégzéshez szükségesek. Ilyenkor fizetési kötelezettséget jelentő bizonylat nem készül, viszont a készlet lekerül a raktárról. Az ilyen esetekre jó a raktári kiadás.

Projekt fogalma

A következő bejegyzésben a projektek fogalmát, helyét, használhatóságát részletezzük a Symbol Ügyvitelben. A projekt egy egyszeri tetszőleges tevékenység, melyhez bejövő és kimenő oldalról bizonylatok csatlakoznak. Régebben munkaszámnak is nevezték ügyviteli rendszerekben. Napjainkban számlázó és készletkezelő rendszerünk segítségével egy projekt tetszőleges bizonylathoz és üzleti folyamathoz rendelhető.

Tételek szerkesztése (értékesítés)

Az értékesítési folyamat részeként különböző bizonylatokat állítunk ki vevőink, érdeklődőink részére. Jelen bejegyzésben a számlázó és készletkezelő rendszereinkben alkalmazott tételablakokon található információkat részletezzük, főleg a kimenő számla és a vevői rendelés tekintetében.