Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Bankbizonylatok rögzítése

Ahogy azt már más bejegyzésekben is említettük, a Symbol Ügyvitel moduláris felépítéséből adódóan egyénileg állítható össze. Jelen bejegyzésben a Házipénztár és banki kiegyenlítés modul használatáról, azon belül is a bankbizonylatok rögzítéséről lesz szó bővebben. Amennyiben rendelkezünk ezzel a modullal, a főablakban láthatunk egy Pénztár és bank nevezetű menüpontot. Ezen belül találjuk meg a bankbizonylatokat is.

Első lépésként azonban érdemes a törzsadatok közé felvinni a cég által használat bankszámlákat. Ezt a Beállítások menü Törzsadatok pontjában a Bankszámlák alatt tudjuk megtenni.

 

Adhatunk megkülönböztető nevet az adott bankszámlának, megnevezhetjük a számlavezető bankot és természetesen felvihetjük a bankszámla számát, az IBAN számát és a SWIFT kódot is, illetve kiválaszthatjuk a megfelelő pénznemet. Megjegyzést is fűzhetünk a bankszámlához igény szerint, ha erre a belső kommunikációhoz szükség van, ez a megjegyzés bizonylatokon nem jelenik meg. A Változás figyelmeztetés mezőbe beírhatjuk, ha bankszámlaszámunk megváltozott, ez a számlán meg fog jelenni a Szállító adatai alatt így hívva fel a figyelmet az új bankszámlára az esetleges félreutalások elkerülése végett.

Nem jelenhet meg bizonylaton, nem kerül automatikusan kiválasztásra mező bepipálása az olyan bankszámlánknál ajánlott, amiket valami különleges célra használunk és nem szeretnénk más befolyó összegekkel növelni. Ez azért fontos, mert Enterprise változatunknál létezik egy olyan funkció, hogy a partner bankszámlájához passzoló bankszámlát választ a rendszer automatikusan a gyors utalás elősegítése érdekében. Ez a mező akadályozza meg ilyenkor a rendszert, hogy az adott bankszámlát szerepeltesse.

Amikor a szükséges beállításokat megtettük és rögzítésre került az összes használatban lévő bankszámla, indulhat a bankbizonylatok rögzítése is.

A bankbizonylatok rögzítésénél kötelezően megadandó mezők a bizonylat Kelte, a Bizonylatszám a beazonosíthatóság és könnyebb visszakereshetőség érdekében, a Jogcím, ami a pénzmozgás okát adja meg és nem utolsó sorban az Összeg. Alapértelmezettként számos jogcím található a rendszerben, emellett a mező öntanuló, ami azt jelenti, hogy ha beírunk egy új jogcímet, az a következő alkalommal már kiválasztható lesz a listából. Amennyiben egy adott partner adott bizonylatához kötődik a bankbizonylat, ezt is rögzíthetjük.

Ha létezik a cégnél meghatalmazott személy, akinek feladatai közé tartozik a bankbizonylatok ellenőrzése, az Ellenőrizve mező kipipálásával tudja jelölni, hogy az adott bizonylat minden követelménynek megfelel. A bizonylathoz Megjegyzést is fűzhetünk, illetve több sort is felvihetünk egyszerre. Természetesen az egyenleg változását jelzi a program. Igény esetén dokumentum csatolására is van lehetőség.

Ugyanitt, a Pénztár és bank menüben tudjuk megtekinteni a Bankbizonylatok listáját is egy adott bankszámlára vonatkozóan. Lehetőségünk van egy adott napra vagy egy egész intervallumra is szűrni.

A bankbizonylatok rögzítésével pénzügyeink mindig naprakészek lesznek és nem érhetnek kellemetlen meglepetések!