Termékcsoportok, webes termékcsoportok

Termékeinket a Symbol Ügyvitelben termékcsoportokba rendezhetjük, a fő termékcsoportokat tovább bonthatjuk alcsoportokra tetszés szerint, ezzel is megkönnyítve a testreszabást. A lényege a termékcsoportok létrehozásának a közös tulajdonságok felrögzítése, melyeket a csoportok létrehozása után számlázó és készletkezelő rendszerünk automatikusan alkalmaz az újonnan bevitt termékekre. Ezért érdemes a termékek feltöltése előtt létrehozni a termékcsoportokat, mert így a rögzítés lényegesen leegyszerűsödik és kevesebb időt vesz igénybe.

Termékcsoportokat létrehozni a Beállítások / Törzsadatok / Termék menüpont alatt a Termékcsoportokra kattintva tudunk. A felugró ablakban a ‘Termékcsoport’ elnevezésre kattintva az Új gomb megnyomásával hozhatóak létre a főcsoportok, majd az adott csoporton állva tudunk alcsoportokat létrehozni a későbbiekben.

Vegyünk egy divatáru üzletet példának, ahol a főcsoportok lehetnének a Ruházat, a Cipők és a Kiegészítők.  A képen a cipők termékcsoportjának beállításait láthatjuk. Megadhatjuk a termékcsoport:

  • Nevét
  • Áfa-kulcsát
  • Mennyiségi egységét
  • VTSZ/SZJ számát
  • Garanciális hónapok számát
  • Besorolhatjuk a termékek közé – ha itt a Nem állít értéket jelöljük be, az új termékek létrehozásánál mi dönthetjük el utólag, hogy termékről vagy szolgáltatásról van-e szó. Ha pedig a terméket vagy a szolgáltatást beállítjuk, az többi jellemzővel együtt ezt is felhozza a rendszer alapértelmezettként a termékcsoportba tartozó új termék rögzítése során.
  • Ár tizedes értékét
  • Mennyiségi egység tizedes értékét
  • Garanciához szükséges minimum egységárat – hiszen vannak olyan termékek, melyeknél adott egységárhoz van kötve a garancia adási kötelezettség.
  • A garancialevélen megjelenő szöveg mezőbe beilleszthetjük a már előzőekben elkészített garancia szövegezését.

Ha a garancialevelet ki is szeretnénk nyomtatni bizonyos bizonylatok létrehozása kapcsán, ezt a Beállítások / Törzsadatok / Bizonylattömbök alatt tudjuk beállítani, ha az adott bizonylattömbre (például kimenő számla vagy szállítólevél) dupla kattintással felugró új ablakban az Adatok megjelenésének beállításai gombra nyomunk. Itt kipipálhatjuk a Garancialevél mezőt, ekkor az adott bizonylat nyomtatása esetén a megadott példányszám nyomtatása után egy külön oldalra a garancialevél is kinyomtatásra kerül.

Ha ezeket a beállításokat megtettük és rögzítettük a termékcsoportokat, ezután már új termék létrehozása esetén ha a termék adatlapján kiválasztjuk a termékcsoportot, az ott részletezett paramétereket automatikusan betölti a rendszer.

A webes termékcsoportok hasonló elv alapján működnek. Ezeket ugyancsak a Beállítások / Törzsadatok / Termék menüpont alatt tudjuk testre szabni a Web Termékcsoportok gomb segítségével.

Itt is adhatunk nevet az adott termékcsoportnak, amennyiben a weben eltérő elnevezést szeretnénk alkalmazni, ezt is megtehetjük. Képet és megjegyzést rendelhetünk termékcsoportjainkhoz, valamint webes kulcsszavakat is megadhatunk, hogy a kereső mely szavak esetén hozza fel az adott termékcsoportot a keresési eredmények között. A keresőoptimalizáláshoz használt hivatkozást a SEO Url mezőbe érdemes rögzíteni.

Az Inaktív mező bepipálásával tudjuk eltüntetni a webről azon termékcsoportokat, melyeket valamilyen oknál fogva (például kifutó termék volt és már nincs készleten) töröltünk a rendszerből, így egységes lesz a megjelenés.

Egy szó mint száz, termékcsoportok rögzítésével és használatával egyszerűbbé és gyorsabbá tudjuk varázsolni termékeink rögzítését, hogy még inkább élmény legyen az ügyvitel.