Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Árak felvitele

A Symbol Ügyvitelben több irányból is megközelíthetjük az árkezelés kérdését. A termékekhez hozzárendelhetünk árkategóriákat, melyeket akár vevőnként is beállíthatunk, dátumhoz köthetjük a különböző árak érvényességét, illetve mindezt devizánként eltérő beállításokkal tudjuk ellátni. Ez a 3D-s árkezelés lényege, melyről jelen bejegyzésben részletesen is szót ejtünk.

Az árkategóriák kezelésének egy teljes külön bejegyzést szántunk számlázó és készletkezelő rendszerünk Tudásbázisában, azonban ezeknek a rendszerbe való felviteléről itt nyújtunk bővebb tájékoztatást. Árlista import varázslónk segítségével, melyet az Eszközök menüpont alatt találunk, kétféleképpen is megoldható az árkategóriák felvitele, ha ezeket az adatokat Excel táblázat formájában tároljuk.

Lehetőségünk van az összes árkategóriát importálni egy művelettel, illetve megtehetjük azt is, hogy csak a beszerzési árakat importáljuk a termékekhez, és a többi árkategóriát a beszerzési árhoz viszonyítva kalkuláltatjuk ki a rendszerrel.

Az importálásnál meg tudjuk adni, hogy az adott árlista milyen dátumtól érvényes, mellyel kimerítettük a második dimenziót.

Az adatmezők összerendelése ablak segítségével meg tudjuk határozni, hogy a táblázatunkban melyik oszlop melyik árnak fog a rendszerben megfelelni.

Devizák szempontjából nézve is több lehetőség tárul elénk:

  • Rögzíthetjük Forintban az árakat, majd a megadott banktól való árfolyam lekérdezések segítségével értékesíthetünk devizában, hiszen a rendszer átszámolja az összeget.
  • Ugyanez pepitában, tehát devizában történő rögzítés és Forintos értékesítés is megoldott.
  • Rögzíthetjük devizában, ezáltal a devizában történő értékesítés semmilyen további műveletet nem igényel.

Ezáltal valósul meg a 3 dimenziós árképzés, melynek segítségével teljes körűen kezelni tudjuk jelenlegi és jövőbeni árlistáinkat is.