Warning: Undefined variable $time_difference in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 327

Warning: Undefined array key 0 in /home/symbghu1/public_html_symboltech.hu/tudasbazis/wp-content/plugins/similarity/similarity.php on line 339

Árajánlat fogalma

A következő bejegyzésben az árajánlat jellemzőiről, funkcióiról, használatáról írunk bővebben. A technikai részletekkel, azaz hogy kell egy árajánlatot létrehozni a Symbol Ügyvitelben, egy másik bejegyzés keretében térünk ki.

Árajánlat adását általában egy árajánlat kérés előzi meg. Ilyenkor a vevő, vagy leendő vevő konkretizálja, hogy milyen termékek árai érdeklik elsősorban. Eme lista alapján készül el cégen belül az árajánlat, melyben a termékek árait, jellemzőit, akár a vásárlással kapcsolatos egyéb feltételeket, információkat is meg tudjuk jeleníteni.

Az árajánlatban a termékek és/vagy szolgáltatások tételként szerepelnek, a terméklistából kerülnek betöltésre. A tételeket csoportosítani lehet termékcsoportok szerint, ilyenkor a tételek megjelenítése beállítható, illetve a végösszeg megjelenése is beállítható. Hiszen ha egy összeállításról kér árajánlatot érdeklődőnk tegyük fel egy számítógép esetében, akkor a különböző termékcsoportokon belül több lehetőség közül lehet választani. Nyilván az összes választási lehetőséget felsoroljuk az árajánlatban a teljes körű tájékoztatás kedvéért, és ilyenkor ha az összes csoport összes tételét figyelembe vesszük, akkor a végösszeg csillagászati méreteket ölthet amitől az érdeklődő fejét vesztve menekül, pedig nem ez az árajánlat adás célja. Ilyenkor célszerű a végösszeget megjelenítését letiltani, hiszen nem hiteles adatot szolgáltat.

Igény szerint képet is meg tudunk jeleníteni róluk, amennyiben az a korábbiakban rögzítésre került számlázó és készletkezelő rendszerünkben. A tételekhez különféle megjegyzések csatolhatóak a konkrét termékre vonatkozóan, illetve az egész árajánlatot illetően bevezető és záró szöveg is, melyben marketing vagy egyéb információs célú tartalom helyezkedik el. Mindezt többféle elrendezésben képes a rendszer megjeleníteni.

Az árajánlat címzettje nevesíthető, megszólítható, a szükséges adatok rögzítése után pedig azonnal e-mailben továbbítható az érdeklődő vagy vevő részére.

Így felgyorsítható a döntési mechanizmus és nagyobb eséllyel indulunk a konkurenciával szemben!


Kapcsolódó bejegyzések