Bejegyzés

Symbol Ügyvitel v1.116 – “Newcastle”

Eltelt egy újabb év, a 2014-es évben hat főverziót adtunk ki, amelyekben összesen 259 újdonsággal és 134 hibajavítással jelentünk meg. Az elmúlt egy évben sok új vevőt és ügyfelet tudhattunk magunkénak. Dolgozói létszámunk is nőtt, új területeken nyitottunk, de a Symbol Ügyvitel, mint Magyarország első szalagos ügyviteli rendszere megmarad cégünk zászlóshajójának.

A mikrovállalkozási- és a kis/középvállalati szegmenst egyaránt lefedjük termékünk dobozos és Enterprise változatával. Rendszeresen jelenünk meg új verziókkal, ahogy most is: A Symbol Ügyvitel 1.116-os verziója a Newcastle fantázianevet kapta.

Newcastle Anglia 20. legnagyobb városa, az Észak-Keleti régióban helyezkedik el. Már a Római-korban is említést tettek róla, de talán többen ismerik Newcastle United FC focicsapatáról, amely az angliai NB1-ben (Premier League) szerepel. A város szülötte Rowan Sebastian Atkinson (Mr. Bean) is.

RowanAtkinson

Az alábbi fontos változásokat érdemes kiemelnünk, de itt a teljes lista:

!Bizonylattömbönként állítható nettó/bruttó/térfogat adatok
Bizonylattömbönként állítható súly+térfogat megjelenítés helyett az alábbi három opció egyenként kapcsolható: nettó súly, bruttó súly, térfogat.

MEE kalkuláció
Bizonylat kiállításkor az MEE kalkuláció segít kiszámítani, hogy a kért mennyiség mekkora mennyiséget jelent más MEE-ben.

Bruttó/nettó súly
Termékenként az eddig bruttó súly mellett nettó súly is megadható. Lehetőség van az adatot importálni és nettó <-> bruttó mezők értékét átmásolni egyikből a másikba.

Komissiós lista raktárhelyek
Komissiós listán megjelennek a raktárhelyek.

Ország, megye kötelezővé tétele
Beállítható, hogy ország és/vagy megye nélkül vevő nem rögzíthető.

Külföldi partner, adatmező formátumok
Külföldi partner esetén a vevő-adatmező formátumok nem kötöttek.

Automatikus emlékeztetők a bizonylatokhoz
Felhasználói beállítás függvényében emlékeztetők hozhatóak létre automatikusan a bizonylatok kiállításakor.

Raktárhely automatikus hozzárendelés
Raktárhely automatikus hozzárendelés opció a felhasználói beállítások között.

Kimutatás tizedesek felhasználói beállításként
Kimutatás tizedesek száma (0-4) felhasználói beállításként állítható.

Symbol Ügyvitel v1.114 – “Stuttgart”

Beköszöntött az iskolaszezon, mindenkinek új tolltartója van. Mi pedig ügyviteli rendszerünk egy új verziójával jelenünk meg. Az időponthoz nagyban hozzájárult, hogy egy új jogszabály miatt a számlázó programokat 2014. november 15-ig be kell jelenteni. Ehhez a Symbol Ügyvitel új változatai segítséget nyújtanak: az ANYK nyomtatvány kitöltő program SZAMLAZO nevű nyomtatványát importálni lehet, a kitöltött adatokat a Symbol Ügyvitel szolgáltatja.

A Symbol Ügyvitel 1.114-es verziójának a Stuttgart nevet válaszottuk. A város Németországban, Baden-Württemberg tartományban található, annak fővárosa, lakossága kb. 600e fő. Századokkal ezelőtt a Württembergi Grófság székhelye, majd a württembergi királyság központja volt. A 20. század elején átmenetileg a birodalmi kormány székes városa is volt. Erősen ipari város, itt van a Daimler óriáscég központja és a Zuffenhausen kerületben a Porsche sportkocsicég központja is!

StuttgartL

Az alábbi fontos változásokat érdemes kiemelnünk, de itt a teljes lista:

Számlázó program NAV bejelentése
Számlázó program NAV bejelentése elérhető a Súgó menüben. Az ANYK nyomtatvány kitöltő program be tudja olvasni az űrlapot, amelyet a Symbol Ügyvitel exportál a menüpontot használva.

ADR funkciók
Enterprise alaprendszerben elérhetőek a veszélyes áruk közúti szállításához kapcsolódó ADR nyomtatványok. A rendszerbeállításban bekapcsolva termékenként beállítható a az ADR anyag és a csomagolási mód. Ezután a számla mellékleteként elérhető az önálló ADR nyomtatvány.

Termékböngésző; szállítói bizonylatok
A termékböngésző átváltható szállítói módra. Ilyenkor a termékböngészőből szállítói bizonylatok (szállítói ajánlatkérők és szállítói rendelések) készíthetőek.

Belső rendelés; csak a készlet erejéig
Belső rendelés generálásakor lehetőség van beállítani, hogy csak a készlet erejéig rendeljünk, elkerülve ezzel a körbe- és továbbgördülő rendelést.

Kimutatások; súly és térfogat megjelenítése
Kimutatásokon (vevőforgalom, termékfogyás, stb.) a súly és a térfogat (termék dimenziók) is megjelennek összesítve.

Blog bejegyzések a bizonylatokon
Blog bejegyzések már a bizonylatok létrehozása során is létrehozhatóak, a bizonylatok rögzítésével együtt elmentésre kerülnek.

Többnyelvű termékcímke
Termékcímkék különböző nyelveken nyomtathatóak.

Csatolt dokumentumok mappákba rendezhetőek
A csatolt dokumentumok a rendszerbeállítás függvényében mappákba is rendezhetőek.

Pénz érkezett tolerancia értékkel
Pénz érkezett funkció az eddig fix 2Ft-os tolerancia érték helyett beállítható értékkel dolgozik.

Jóváíró szerződés tétel
Rendszeres számlázáshoz létrehozott szerződés tartalmazhat jóváíró (negatív mennyiségű) tételeket is.

Windows 10 kompatibilitás

Mindenki várta, hogy milyen lesz a Windows 10! Milyen következtetést vonnak le Redmond-ban a csempékkel kapcsolatos visszajelzésekből? És milyen újdonságokat hoz az új Windows platform a szoftverfejlesztőknek?

 

Egyelőre még csak fejlesztői változatban tették közzé a Windows 10 telepítőt a Microsoft szakemberei. Szabadon kipróbálható, üzleti célra nem használható, de tesztelhető. Ugyan hétvége van, de egy gyors tesztet végeztünk. Ahogy vártuk, nagy újdonság nem került bele a Windows 8-hoz képest (sem). A programok felhasználói felülete egy ablakos, ezen túl pedig teljesen “lapos”. De ugyanúgy fut rajta minden, ami Windows 8-on futott.

Windows 10

Nemrégiben a cégünk újított a gépparkján. Vásároltunk öt átlagos notebook-ot, hozzá öt darab Windows 7-et. Tudják, a megszokás hatalma, eddig is ezt használtuk, Windows 8 még nem barátunk. Csak épp nem lehetett feltelepíteni az operációs rendszereket. Csak Windows 8 driver van ezekhez a számítógépekhez. Rendszergazda támogató partnerünk persze ezzel tisztában volt. Hogy miért nem kérdeztük meg őket?

Ahogy a Windows 8 rátelepedett az életünkre (gyárilag előtelepített operációs rendszer, driver függőség), úgy a Windows 10 is terjedni fog, magától vagy kényszer hatására. Emiatt fel kell készülnünk!

Átvizsgáltuk a Symbol Ügyvitel minden függőségét, futási teljesítményeit és nem találtunk változást az API-ban. Kijelenthetjük, hogy a Symbol Ügyvitel egyszámítógépes és hálózatos környezetben tökéletesen fut Windows 10 alatt. Pontosabban csak fog futni, amint a Windows 10 megjelenik. Várhatóan jövő év közepén.

Symbol Ügyvitel v1.112 – “Kingston”

A nyári pihenések után, közben kiadásra kerül a Symbol Ügyvitel 1.112-es verziója, amely apró, de ugyanakkor fontos módosításokat tartalmaz. Kényelmi funkciókkal bővítettük a rendszert és körülbelül 10-15%-ot gyorsítottunk/optimalizáltunk az adatbázis kapcsolatokon. Ez nem csak gyorsítást, hanem nagyobb stabilitást is jelent.

A verziók mindegyike olyan városról kapja a nevét, amelyben az ST összetétel szerepel. Ez a verzió egy kis amerikai kisvárosról (24 ezer lakos) kapta a nevét, amely New York állam fővárosa volt 1777-től. A Hudson folyó miatt már régóta kereskedelmi központ, de fontos közúti forgalmat is bonyolít. Emellett – jellemzően az amerikai közlekedési kultúrára – 100km-es közelségben négy repülőtérrel is bír. A kis közösség egyik nevezetessége, hogy minden hónap első szombatján $1-ért megy az Art-busz, amely a művészeti galériákat sorban meglátogatja a Tourist trolley-val (régi típusú városnéző busz).

 

Az alábbi fontos változásokat érdemes kiemelnünk, de itt a  teljes lista:

!Bizonylat dátumok fokozott ellenőrzése
A bizonylat dátumok fokozott ellenőrzése (rendszerbeállítások) nem engedi adott napnál régebbi vagy újabb bizonylat kiállítását. A tolerancia értékek a kelt, teljesítés és fizetési határidőre külön-külön adhatóak meg.

Forgalmi kimutatások; időszakok összehasonlítása
A forgalmi kimutatásokon lehetőség van két dátumidőszak összehasonlítására.

Vevő, szállító és termék másolás
Vevő, szállító és termék másolás során lehetőség van kiválasztani, hogy a forrásadatok közül melyek kerüljenek másolásra.

Bejövő oldal; más szállító bizonylata
Bejövő oldalon is van lehetőség más szállító bizonylatát átvenni forrásbizonylatként.

Szállítói bizonylatok; szállító módosítása
Szállítói bizonylatokon a mentést követően is van lehetőség a szállító módosítására.

Optimalizált adatbázis kapcsolatok
Felhős működésben az adatbázis kapcsolatok újrafelhasználásra kerülnek, emiatt nem jön létre minden alkalommal újabb kapcsolat, ha van még újrafelhasználható példány.

Drag and drop a kimutatásokon
Drag and drop műveletek elérhetőek a kimutatásokon is, ahol az oszlopok függvényében vevő vagy termék kerül a drag and drop vágólapra.

Törölt raktárak megjelenítése
A törölt, rejtett (és projekt-) raktárak legördülő listában való megjelenítése a felhasználói beállításokban állítható, az alábbi módokon lehetséges: 5mp után, második lenyitásra, SHIFT nyomva tartásával.

Telepítő; Office.NET kikapcsolása
A telepítőben az Office.NET 64bit telepítését nem ajánlja fel a rendszer, mert a natív XLSX és XLS 64bit olvasási képesség miatt erre nincs szükség.

Vevő és érdeklődő partnerkapcsolatok a listán
Vevők és érdeklődők listájáról azonnal elérhetőek a partnerkapcsolatok. Helyben tudunk létrehozni újat, vagy listázni a meglévőeket.

Korábbi napi háttérképek
Korábbi napi háttérképek is elérhetőek a főablak jobb-klikkes menüjében.

Méretezhető dialógus ablakok
A méretezhető dialógus ablakok mérete és helyzete is elmentésre kerül.

Symbol Ügyvitel v1.104 “Manchester”

A nyári előkészületek során megjelent a Symbol Ügyvitel új verziója, amely ismét 70% újítást, 30% korrekciót tartalmaz. Ezen verziónkat az angliai Manchester városáról neveztük el, utalva arra, hogy a verzió sok, ipari jellegű felhasználói funkciót tartalmaz. Cégünk ezzel is elkötelezi magát, hogy a jövőben ipari/vállalati alkalmazás forgalmazóként kíván megjelenni.

[learn_more caption=”Manchester városáról részletesen ide kattintva…”] Manchester az Egyesült Királyság, ezen belül Anglia egyik legjelentősebb városa. A világon elsőként kialakult ipari nagyváros. Sokak szerint Nagy-Britannia második legfontosabb városa London után, bár ezért a titulusért Birmingham is versenyez. Művészeti, média- és üzleti központ. Neve az ókori római Mancunium névből származik, amihez hozzátapadt a ceaster szó (a „tábor” jelentésű latin castra szóból). A Egyesült Királyság közigazgatásában Manchester „metropolitan borough”, azaz nagyvárosi önkormányzat és „city” státusszal rendelkezik. A város lakossága 437 ezer, de Nagy Manchester, a nagyvárosi vonzáskörzet 2 284 093 lakosú.[/learn_more]

 

Fejlesztések a v1.104-es verzióban:

Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a tudásbázisban.

 

Felhasználói jelenet rögzítése és beküldése
A felhasználók a CTRL+ALT+F1-gyel rögzíteni tudják a tevékenységüket egy jelenetfájlban, amelyet menteni tudnak vagy beküldeni a Symbol Tech Zrt-hez.

Csomagküldés Trans-o-flex-szel
Csomagküldő modulunk alkalmas a Trans-o-flex szoftverével való együttműködésre.

Cégek közti átadás
Több céges működés esetén elérhető a cégek közti átadás. Ennek segítségével egy kiállított kiadási bizonylat (szállítólevél, számla, raktári kiadás) a cél cégben beemelhető, az azon lévő tételek könnyen készletre vehetőek. A két cég között bonyolított áru átadás/eladás/átvétel könnyen és pontosan végrehajtható.

Vevői rendelés; nem rendezett előleg
Rendszerbeállításként bekapcsolható, hogy a rendszer rejtse el azokat a vevői rendeléseket, amelyekhez nem rendezett díjbekérő (Előleg tétellel) tartozik vagy a rendelésen előleget jelöltünk meg, de még nem készült el a díjbekérő. Az elrejtés hatására a vevői rendelés nem számlázható és nem készíthető belőle szállítólevél, nem jelenik meg a forrásbizonylatok között, illetve a Vevői rendelések tömeges számlázása funkció sem jeleníti meg.

Vevőkeresés vonalkód olvasóval
Bizonylatok kiállításakor lehetőség van vevőkeresésre a vonalkód olvasó segítségével. Az F9-es prefix nem a tétel ablakot jeleníti meg, hanem a vevő mezőben hagyja a kurzort.

Vevő adatlap; események listája
Vevő információs adatlapja bővült az események listájával, amelyen látható minden, értékesítési szempontból fontos adat.

VIP panel bővülés
VIP panel további kimutatható diagramokkal bővült.

Termékimport adatmódosítással
Termékimport esetén lehetőség van kiválasztani azt az üzemmódot, amelynek köszönhetően a termékkód (cikkszám) alapján azonosított termékek adatai felülíródnak.

Gyári szám és beszerzési azonosító FIFO
Gyári szám és beszerzési azonosító FIFO párosítása a termék beszerzés sorrendisége helyett a bevett és kiadott azonosítók alapján párosít. A FIFO listákon és részletes listákon, beszerzési árak villám megjelenítésén is láthatóak a beszerzési azonosító és gyári szám jellemzők.

Visszaigazolás nyomtatása
Azonos vevőhöz tartozó vevői rendelésekről lehetőség van visszaigazolást nyomtatni.

Szerződés időszaki (Áfa 58.§) számlázása
Szerződésenként beállítható, hogy az elkészült számla normál vagy időszaki (Áfa 58.§) típusú legyen.

Több munkalap együttes számlázása
Több munkalap együttes számlázása is lehetővé vált.

Környezetvédelmi termékdíj törzsek frissítése
Környezetvédelmi termékdíj törzsek frissítése a 2013/06/01-es állapotra megtörtént.

Pénz érkezett; 5Ft-os kerekítés
A Pénz érkezett funkció figyelembe veszi az átutalásos számlák készpénzes kiegyenlítésekor (banki, személyes befizetés) alkalmazott 5Ft-os kerekítést.

 

Symbol Ügyvitel v1.102 “Trieste”

Két hónap várakozás után kiadásra került a Symbol Ügyvitel v1.102-es verziója. A hosszabb verziókiadási idő miatt nem is csoda, hogy az eddigi legtöbb programváltozás ebben a verzióban jelent meg. A “Trieste” fantázianévre hallgató verzióban is próbáltuk megtalálni az egyensúlyt az újdonságok illetve a meglévő funkcionalitás kényelmesebbé tétele között. Előzetes teszt visszajelzésekből azt látjuk, hogy ez sikerült.

[learn_more caption=”Trieszt városáról részletesen ide kattintva…”] Trieszt (olaszul Trieste) kikötőváros Észak-Olaszországban, Friuli–Venezia Giulia régió közigazgatási székhelye. A város püspöki székhely. Két ismert obszervatórium található itt, a csillagvizsgáló és a geofizikai, amely köré szerveződött az 1924-ben létrejött egyetem is. A város székhelye a kávétermékeiről ismert Illycaffe S.p.A. vállalkozásnak és a Generali Biztosító és az osztrák alapítású Lloyd Triestino hajózási társaságnak. 1382-től 1918-ig a Habsburg Birodalom része volt, a birodalom legfontosabb hajózási és hadikikötőjeként, egyben székhelye az Osztrák Tengermellék tartománynak. Itt határozták meg az Adria feletti magasságot, mint a korábbi hazai magasságmérés alapját is. A város a Saint-germaini békeszerződéssel került 1918-ban Olaszországhoz.[/learn_more]

 

Fejlesztések az 1.102-es verzióban:

Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a tudásbázisban.

 

Bizonylat készítés több forrásbizonylatból
Bizonylat listákról készített bizonylat átmenet (pl.: szállítólevelek számlázása) több forrásbizonylat felhasználásával is (pl.: több vevői rendelés kiszolgálása szállítólevéllel vagy számlával) működik. Eltérő vevők esetén a rendszer lehetőséget biztosít a vevő kiválasztására.

Dokumentum böngésző
Dokumentum böngésző felületen a csatolt dokumentumokat tekinthetjük át lista formában. Külön menüpontban kaptak helyet a vevő-, szállító-, termék és dolgozói dokumentumok.

Gyors felhasználó váltás
Gyors felhasználó váltás segítségével (főképernyőn CTRL+ALT+L) a program felhasználói között gyorsan lehet váltani. A felhasználóhoz generált PIN kód segítségével lehet ugyanazzal vagy egy másik felhasználóval belépni a programba.

Számla ÁFA 2M Ft felett
Beállítástól függően, ha a számla ÁFA tartalma meghaladja a 2M Ft-ot, úgy a rendszer ellenőrzi, hogy a vevő adószáma meg tud-e jelenni a bizonylaton: vevő rendelkezik-e adószámmal és a rendszerbeállítások alapján megjelenik-e.

Készpénzes számla havonta 1.5M Ft felett
Beállítástól függően, ha a havi készpénzes számlák összege meghaladja az 1.5M Ft-os, törvényben meghatározott bejelentési határt, úgy figyelmeztetés jelenik meg.

Egyenlegközlő tömegesen
Az egyenlegközlők küldésére alkalmas listákról több vevőt/számlák kiválasztva, tömegesen is küldhető egyenlegközlő.

Termék többnyelvű megjegyzések
Termék megjegyzések több nyelven megadhatóak, a bizonylat nyomtatványokon nyelvhelyesen jelennek meg.

Szállítói projekt rögzítése
Projektek új jellemzője a szállítói jelleg rögzítése. Ennek megfelelően a partner csak az egyik vagy csak a másik irányú bizonylatokon kerül automatikusan kitöltésre.

NAV cégadatok lekérdezése
NAV cégadatok lekérdezése cégnév alapján (NAV szerver lassú működése miatt) kiiktatásra került. Adószám alapján való lekérdezés továbbra is elérhető.

Rendszeres számlázás, hó utolsó napja és utolsó munkanapja
Rendszeres számlázás, hó utolsó napján és utolsó munkanapján is lehetséges.

Árfolyam letöltés valutában
Bankoktól történő árfolyam letöltés esetén lehetőség van a deviza értékek helyett valuta értékeket letölteni. A lehetőség MNB-től való letöltésnél nem áll rendelkezésre.

Automatikus kódkiosztás szabály
Automatikus kódkiosztás formátuma megenged egynél több # jel használatot is. Ilyen esetben nullákkal feltöltve kerül a kód kiosztásra. A V/SZ/T/P kódok használata nem kötelező.

Szerződés számlázásakor behelyettesítő mezők
Szerződés számlázásakor már a szerződésen megadhatóak a behelyettesítő mezők (“A #szerzodes# számú szerződés alapján készült #teljesiteshonap# havi számla.”)

 

Symbol Ügyvitel v1.100 “Stratus”

A Symbol Ügyvitel idei első, 100-as verziója a hagyományoktól eltérően nem egy város nevét kapta, hanem egy felhőtípusét. A stratus (St, sztratusz) alacsony szintű rétegfelhő. Ezzel kívánjuk a próbaidő után hivatalosan is elindítani Felhő szolgáltatásunkat.

[learn_more caption=”Stratus-ról részletesen…”] A stratus (St, sztratusz) alacsony szintű rétegfelhő. Általában szürkés színű, ködre emlékeztető felhő, mely viszonylag egyenletes felhőalappal rendelkezik. Ha a Nap átsüt a felhőn, körvonalai felismerhetőek. Általában csendes esőt szolgáltat, így hullhat belőle szitáló eső, fagyott eső vagy szemcsés hó, máskor hosszas zivatar is. Leggyakrabban felsikló melegfront vagy az erőteljesebb kisugárzást követően a talajról felemelkedő köd (emelt köd) révén alakul ki. Felszínközeli változata tulajdonképpen a köd. Sajátossága, hogy e felhő esetében a magasabb fényvisszaverő képesség jobban érvényesül, mint az üvegházhatás, ezért a felhőtlen égbolthoz képest jobban lehűti a légkört.[/learn_more]

 

Fejlesztések az 1.100-as verziónkban:
Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

NAV cégadat lekérdezés
Vevő és szállító ablakon lehetőség van a beírt cégnév vagy adószám alapján a cégadatokat a NAV-tól lekérdezni.

Belföldi adószám ellenőrzés
Belföldi adószám ellenőrzés is a rendszer része lett.

Adószám ellenőrzés naplózása
A közösségi és belföldi adószám ellenőrzés naplózásra kerül.

Bizonylat átvétele más vevőtől
Bizonylat átvételekor lehetőség van más vevőtől is bizonylatot átvenni.

Szerződések számlázása vevőnév alapján
Szerződések számlázása esetén lehetőség van a vevőnév alapjáni sorrendben előállítani a számlákat.

Leltárív termékei gyártó és szállító alapján
Leltárív termékekkel való feltöltését gyártó és szállító alapján is el lehet végezni.

Emlékeztetők megjelenítése feltűnőbben
Listákon az emlékeztetők megjelenítése feltűnőbb lett.

 

Symbol Ügyvitel v1.99 “Buenavista”

Symbol Ügyvitel rendszerünk 1.100-as verziója még várat magára. Komoly dologgal készülünk a jubileumi verzióban. Azonban a jelenlegi 1.99-es verzió – amely a Buenavista nevet kapta – is tartogat számos újdonságot. Több Buenavista nevű település található a világon, számos közülük az USA-ban, de mi a mexikói Tultitlán tartomány városát választottuk ki verziónk fantázianevének.

[learn_more caption=”Buenavista, State of Mexico részletesen…”] Tultitlán de Mariano Escobedo egyik települése Buenavista a maga 206.000 lakosával. Tengerpartjáról híres, több amerikai filmet forgattak a habok között.[/learn_more]

Fejlesztések az 1.99-es verziónkban:
Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

Mennyiségi átváltás
Mennyiségi átváltás (Enterprise) modulunk segítségével az áruk beszerzését és értékesítését tetszőleges – előre beállított – mennyiségi egységben elvégezheti úgy, hogy a rendszer a bázis mennyiségi egységben, könyvelésileg precíz módon tartja nyilván a készletet.

VIP – Vezetői Információs Panel
A Vezetői Információs Panel segítségével tetszőleges, gyakorlatias kimutatásokat és grafikonokat jeleníthet meg egy erre kijelölt felületen. Összegyűjtheti kedvenc diagramjait, megfelelően paraméterezve azokat felhasználónkénti kedvenc munkaterületet alakíthat ki.

Raktárakra vonatkozó jogosultság
A jogosultsági rendszer kiterjed a raktár jogosultságokra is, azaz a védett raktárak csak felhasználók hozzárendelésével elérhetőek.

Kiszállítási igazolás
EU-s partnernek és/vagy EU-s ÁFA kulccsal kiállított számla esetén opcionálisan nyomtatható számla mellékletként a kiszállítási igazolás.

Garancia mód kezelése
Garanciális termék esetén lehetőség van a garancia módjának (szervizben, pickup, stb.) megjelenítésére is.

Gyári szám, egyedi ár
Gyári számos termék esetén lehetőség van egyedi árat megadni.

Gyári szám, egyedi garancia idő és mód
Gyári számos termék esetén lehetőség van egyedi garanciaidőt és módot megadni.

Hitelkeret ellenőrzés mentés előtt
Hitelkeret ellenőrzések a bizonylatok (szállítólevél is számla) mentése előtt is megtörténnek, megelőzve a bizonylat kiállításával fellépő hitelkeret hiányt.

Gyártás más termék darabjegyzékével
Gyártás bizonylat összeállításakor más termék darabjegyzékével is kitölthető az összetevők listája.

Gyártás árkalkuláció
Gyártás bizonylat összeállításakor az összetevők listája alapján gyors kalkulációt végezhetünk az összetevők árai és mennyisége alapján.

 

 

Elfogytak a termékkulcsaink

Már a kezdetek-kezdetén a rendszerbe volt kódolva, hogy egyszer elfogynak a termékkulcsok. Idén májusban azonban már komolyan el kellett kezdeni foglalkozni a dologgal. Joggal mondhatom, hogy minden eddiginél jobb megoldás született!

Ahogy az autószalonban az új gépkocsi felszereltségét egy hosszú listáról tudjuk kiválasztani, úgy ügyviteli rendszerünkben is a kiválasztott modulokkal felvértezve lehet megvásárolni a szükséges és elégséges ügyviteli rendszert. A konfigurációk sokszínűsége okán a modul kínálatunk az elmúlt 12 hónapban jelentősen megnövekedett. Az eddig használt termékkulcs formátuma már nem elegendő ezek kiszolgálásához.

 

Jelenlegi módszer

A jelenlegi módszer szerint a termékkulcs csak egy ellenőrző összeg (szaknyelven hash és crc) a megadott cégnévhez. Azaz nem tárol szinte semmilyen információt, csak a beírt cégnevet ellenőrzi. A termékkulcs csak azt tudja “megmondani”, hogy az adott cégnévvel használható-e vagy sem. De pont ez volt eddig a célja, erre eddig elegendő volt a 4×6 betű és szám.

Ügyviteli termékcsaládunk piacra dobásakor a felhasználói kényelmet is szem előtt tartottuk, emiatt döntöttünk a jól megszokott termékkulcs mellett. Ezt elektronikusan, SMS-ben és e-mailben küldtük ki, ez utóbbiból egy kattintással másolható is volt a termékkulcs. A legtöbb hazai konkurens és külföldi szoftver gyártók is ezt használják (Microsoft, Adobe, stb.)

 

Változnak az idők

A termékkulcsban elhelyezhető modulok számának közel 80%-át kihasználtuk, ennek részleges átalakítása csak elodázta volna a problémát. (Hasonlóan a hagyományos IPv4 címek elfogyásához, mindennek vannak korlátai, emiatt volt szükség nemrégiben az egész világot érintő IPv6-os átállásra.)

Ennek fényében a szakmai kollégák május közepén elkezdték kidolgozni az új módszert, a licensz fájl rendszert. Ez szinte végtelen mennyiségű adatot tud tárolni, a közeljövőben nem lesz tárolási kapacitás probléma. A kidolgozott technológia azonban további előnyökkel kecsegtet.

Lehetőségünk van a licensz információk mellett céginformációkat is elhelyezni. Az eddigi, utolsó lépésben végrehajtott cégnév ellenőrzés helyett már a cégadat varázsló első lépésében megadható a licensz fájl. A licensz fájl tartalmazza a cég nevét, adószámát, székhelyének címét, egyéb adatokat, sőt még akár a céges logót is. A jövőben már nem a felhasználónak kell bepötyögnie a cégadatokat, egyszerűen betölti a licensz fájlt és a rendszer minden szükséges adatot ismer.

A cégadatokkal való feltöltés cégünk számára nem is jelent plusz terhet. Értékesítő kollégáim minden érdeklődő céget átvilágítanak, a hivatalos cégnyilvántartás alapján pozicionálják azokat, ellenőrzik az adószámuk érvényességét és megvizsgálják őket pályázati szempontból is. Azaz az adatok már eddig is rendelkezésre álltak.

 

Biztonság

Felmerülhet a kérdés, hogy a teljes cégadat egy fájlban tárolása biztonságos-e. Mivel a licensz fájl önmagában alkalmas egy számlázó (és készletkezelő, ügyviteli) program élesítéséhez, a benne lévő adatokat védeni kell!

Erre kollégáim egy hagyományos PIN kódos védelmet építettek a licensz fájlokba. Csak az tudja megnyitni őket, aki birtokában van az érvényes PIN kódnak. A hibásan begépelt PIN kódot három alkalommal lehet javítani.

Értékesítési vezetőként úgy vélem, hogy a Symbol Tech Zrt. ezzel egy újabb lépést tett a professzionális, minőségi ügyfél kiszolgálás irányába.

Számlázó program vs. Ügyviteli rendszer

A kék sarokban a számlázó programok, a piros sarokban az ügyviteli rendszerek. Most, hogy a hölgyek kimentek a konyhába, beszélgessünk egy kicsit arról, hogy kinek mire van szüksége, melyik megoldás mire való. Célok, eszközök, használati módok. Dobozos körkép.

A gondolkodásmódon nem fogunk tudni változtatni, a csapból is ez folyik, számlázó programra mindenkinek szüksége van. Modern világban élünk, a technológia fejlődés is abba az irányba mutat, hogy dobjuk a kukába a kézi számlatömböt és a mozgó árusok is e-megoldásokat használjanak. De számlázó programot? Vagy komplett ügyviteli rendszert? Vagy ezeknek csak egy szeletét? De melyiknek van egyáltalán szelete?

 

Számlakiállító alkalmazások

Nem egyértelmű, de mégis létezik határvonal, amelynek egyik oldalán a számlázó programok állnak. A hozzáállás ugyanaz, mint a névjegykártya esetén. Kell, hogy legyen. Rajta legyen a nevem, az elérhetőségeim, nívós esetben a fényképem is. Számlázó program is kell, hogy legyen. Ahogy névjegykártyával illik azonosítani magunkat egy tárgyalás elején, ugyanúgy illik a megállapodás megkötésekor a gazdasági esemény megvalósulásakor számlát kiállítani. Gyorsan fogok egy számlatömböt számlázó programot, a lehető legkevesebb munkával (van Nálad bélyegző, hogy ne kelljen a cégnevet ráírni kézzel?) kiállítom azt a fránya bizonylatot. Jogszabályilag jó legyen, rajta legyen a bruttó, nívós esetben a céges logó. Ennyi számít.

Az ilyen alkalmazások könnyen használhatóak, kettőt-négyet kell kattintani és már jön is ki a fekete-fehér számla, lekerekített sarokkal, 8 éves dizájnnal. Kompromisszumokat kell kötni. Számlát csak stornózni lehet (de nem azért, mert a gazdasági esemény nem valósult meg, hanem mert elrontottam a tétel nevét és így nem fogadja be a vevő könyvelője), sok esetben nincs is vevőtörzs, elég minden alkalommal beírni a vevő adatait (név+cím pont elég), gyorsan kiválasztom a 8 napos átutalást és már mehet is. Ezek a hátrányok nem is hátrányok. Nincs is rájuk szükség. A nyomtatóból kijövő papír (7 hónap alatt ez már a 31. számlám!) a lényeg, no meg, hogy a pénz megérkezzen a bankszámlára. Ha nem így lenne, gyorsan telefonálok egyet…

Ügyviteli rendszer

Vannak olyan cégek, ahol nem csak számlázás folyik és nem a papír számít. Üzleti folyamatok vannak, sok vevővel, sok termékkel, kevés dolgozóval. Nem lehet fejben tartani mindent! Amint nem csak árulunk, hanem kereskedünk, a dolgok megváltoznak. Már nem csak az ismerősöknek állítok ki számlát, nem tudom két kezemen nyilvántartani a vevőimet, a kintlévőséget nem emlékezetből kell kezelnem. Erre valamilyen rendszer kell! Ez iránt el kell kötelezni magunkat. Innentől ez nem egy programocska, hanem egy eszköz (mint a kalapács) vagy egy új munkatárs (mint egy személyi asszisztens).

A kalapácsnak van egy helye, a polc. A személyi asszisztensnek van egy helye, íróasztalnak hívják. Az ügyviteli rendszernek van egy helye, szervernek hívják. Ettől a ponttól már nem “valamelyik” számítógépre telepítjük a programot, hanem a szerverre telepítjük a rendszert.

A készlet még nem ügyvitel, ugye?

De, a készletkezelés már ügyvitel. Van beérkező mennyiségem, el akarok adni valami, de nincs raktáron. Majd a rendszer szóljon, ha lesz annyi készleten. Ezek már folyamatok, ez már az ügyek vitele, azaz ügyvitel.

Akkor honnan számít ügyvitelnek?

A kérdés jó, de nehezem megválaszolható. Talán onnan érdemes megfogni a dolgot, hogy a cégvezető fejben tudja-e tartani a dolgokat? Emlékszik-e minden rendelésre, minden árubeérkezésre, minden terméket ismer és össze is tudja őket hasonlítani? Ha a válasz “nem” vagy “nem az én feladatom”, akkor szükség van ügyviteli rendszerre.

 

Mennyire legyen kihegyezve?

Ügyviteli rendszerből sok található a piacon. Ha már ügyviteli rendszer mellett döntünk, mert a cég ügyeinek vitele a cél, akkor ne kelljen a számlakiállító alkalmazásokhoz hasonló kompromisszumokat kötni! Ne fogadjuk el azokat a válaszokat, hogy a “Program ezt így tudja!” Válasszunk olyan rendszert, amely az üzleti folyamatok (beszerzés, értékesítés, gyártás, készlet-elemzés és -tervezés, stb.) nagy részét, egészét le tudja fedni. A Symbol Ügyvitel és nagyvállalati testvére a Symbol Enterprise a fenti folyamatok közel 100%-át megvalósítja.

Döntsön jól! A mai mérkőzésen az ügyviteli rendszer nyert, a következő összecsapáson a vállalatirányítási rendszerek és az ügyviteli rendszerek mérkőznek meg. A fogadóirodáknál – a tömeg elkerülése érdekében – tegye fel kérdéseit vagy töltse ki rendszerfelmérő adatlapunkat!