Elfogytak a termékkulcsaink
Már a kezdetek-kezdetén a rendszerbe volt kódolva, hogy egyszer elfogynak a termékkulcsok. Idén májusban azonban már komolyan el kellett kezdeni foglalkozni a dologgal. Joggal mondhatom, hogy minden eddiginél jobb megoldás született!
Ahogy az autószalonban az új gépkocsi felszereltségét egy hosszú listáról tudjuk kiválasztani, úgy ügyviteli rendszerünkben is a kiválasztott modulokkal felvértezve lehet megvásárolni a szükséges és elégséges ügyviteli rendszert. A konfigurációk sokszínűsége okán a modul kínálatunk az elmúlt 12 hónapban jelentősen megnövekedett. Az eddig használt termékkulcs formátuma már nem elegendő ezek kiszolgálásához.
Jelenlegi módszer
A jelenlegi módszer szerint a termékkulcs csak egy ellenőrző összeg (szaknyelven hash és crc) a megadott cégnévhez. Azaz nem tárol szinte semmilyen információt, csak a beírt cégnevet ellenőrzi. A termékkulcs csak azt tudja “megmondani”, hogy az adott cégnévvel használható-e vagy sem. De pont ez volt eddig a célja, erre eddig elegendő volt a 4×6 betű és szám.
Ügyviteli termékcsaládunk piacra dobásakor a felhasználói kényelmet is szem előtt tartottuk, emiatt döntöttünk a jól megszokott termékkulcs mellett. Ezt elektronikusan, SMS-ben és e-mailben küldtük ki, ez utóbbiból egy kattintással másolható is volt a termékkulcs. A legtöbb hazai konkurens és külföldi szoftver gyártók is ezt használják (Microsoft, Adobe, stb.)
Változnak az idők
A termékkulcsban elhelyezhető modulok számának közel 80%-át kihasználtuk, ennek részleges átalakítása csak elodázta volna a problémát. (Hasonlóan a hagyományos IPv4 címek elfogyásához, mindennek vannak korlátai, emiatt volt szükség nemrégiben az egész világot érintő IPv6-os átállásra.)
Ennek fényében a szakmai kollégák május közepén elkezdték kidolgozni az új módszert, a licensz fájl rendszert. Ez szinte végtelen mennyiségű adatot tud tárolni, a közeljövőben nem lesz tárolási kapacitás probléma. A kidolgozott technológia azonban további előnyökkel kecsegtet.
Lehetőségünk van a licensz információk mellett céginformációkat is elhelyezni. Az eddigi, utolsó lépésben végrehajtott cégnév ellenőrzés helyett már a cégadat varázsló első lépésében megadható a licensz fájl. A licensz fájl tartalmazza a cég nevét, adószámát, székhelyének címét, egyéb adatokat, sőt még akár a céges logót is. A jövőben már nem a felhasználónak kell bepötyögnie a cégadatokat, egyszerűen betölti a licensz fájlt és a rendszer minden szükséges adatot ismer.
A cégadatokkal való feltöltés cégünk számára nem is jelent plusz terhet. Értékesítő kollégáim minden érdeklődő céget átvilágítanak, a hivatalos cégnyilvántartás alapján pozicionálják azokat, ellenőrzik az adószámuk érvényességét és megvizsgálják őket pályázati szempontból is. Azaz az adatok már eddig is rendelkezésre álltak.
Biztonság
Felmerülhet a kérdés, hogy a teljes cégadat egy fájlban tárolása biztonságos-e. Mivel a licensz fájl önmagában alkalmas egy számlázó (és készletkezelő, ügyviteli) program élesítéséhez, a benne lévő adatokat védeni kell!
Erre kollégáim egy hagyományos PIN kódos védelmet építettek a licensz fájlokba. Csak az tudja megnyitni őket, aki birtokában van az érvényes PIN kódnak. A hibásan begépelt PIN kódot három alkalommal lehet javítani.
Értékesítési vezetőként úgy vélem, hogy a Symbol Tech Zrt. ezzel egy újabb lépést tett a professzionális, minőségi ügyfél kiszolgálás irányába.