Vásárlásra ösztönző és megtévesztő domain-ek
“Egy-egy domain birtoklása hatalom” gondoltuk pár évvel ezelőtt. Majd kiderült, hogy sokkal inkább fontos a jó marketing, a google keresőóriás felé elköltött Forintok. Ha BMW típusú autót szeretnék vásárolni, akkor nem a www.bmw.hu oldalt látogatom meg, hanem a keresőbe beírom, milyen autót szeretnék.
Mindenki, aki ilyen típusú autóval kereskedik, saját cégneve alatt létrehoz egy domain-t (www.bmw-cegnev-kft.hu), majd keresőbaráttá teszi. És tőle vásárolnak. Most egy még újabb trend-forduló van kialakulóban. Még cselesebb!
Sok cégnek nem sikerült említésre méltó brand-et kialakítani vagy pont presztízs veszteség(!!!) lenne a cégnevet feltüntetni. És kialakult a www.a-termekcsoport-neve.hu domain felépítés. Lássunk néhány példát erre:
ARendszergazda Kft. által üzemeltetett, kifejezetten értékesítési célú weboldal:
www.a-szamlazo-program.com
Diamond Stúdió Kft cégkapcsolatait kihasználó:
www.ugyvitel.com
QualitySoft Kft célirányos domainje:
www.szamvitelirendszer.hu
Természetesen nem emelhetünk kifogást minden ellen, ami tartalmaz valamilyen célravezető fogalmat. A www.ugyvitelbazis.hu neve hűen tükrözi azt, amivel foglalkoznak. A leginkább polgárpukkasztóak az olyan domainek, amelyek a/az névelővel kezdődnek:
(www.atv.hu nem tartozik ebbe a kategóriába, nekik a brand nevük kezdődik A-val!)
Még messze vagyunk tőle, hogy ez a félrevezetés kategóriájába tartozzon jogilag, hiszen, amit nem tilos, azt szabad. De megkérdőjelezhető, hogy a www.az-ugyviteli-program.hu domain mennyire félrevezető, hiszen azt az érzést kelti, hogy ez a termék a piac legjobbja, sőt csak ez létezik a nagyvilágban.
(Elnézést mindenkitől, aki a listában nem szeretne szerepelni, de egy kis link-marketing-ért csak nem fog neheztelni!)