Bejegyzés

Konkurencia elemzés – Ki honnan veszi az ötleteket?

Van, aki kíváncsiságból és van aki tudatosan pásztázza a konkurenciát. Pontosabban hívjuk versenytársnak! A végén kiderül, hogy miért inkább ezzel a jelzővel illetjük őket. Mi is néha napján körbenézünk.

 

És, hogy mit látunk?

  • Van olyan cég, amely 2009. év közepe óta nem jelentetett meg hírt magáról. A saját weboldalán! Leszálló ág, vélelmezhető, hogy csökkenő Incoming Cash-sel rendelkeznek…
  • Van, aki szépen csendben fejleszt, 2 havonta kiad egy új verziót, benne apróbb gombok, kis kényelmi funkciók. Lelkes csapat, Csendes folyó, 1-et fizet x-et kap (x>=3) akcióval…
  • Van régi motoros, régi V12-es. Sokat fogyaszt (termékkövetés), már nem annyira hatékony és a kasztni is itt-ott kopott. Slusszkulcsának pörgetésével, kapuzárás előtti sofőrjével még bejön néhány hölgynek…
  • Van, aki újként indult, rögtön v3.0-ként jelzi rendszerét. Szépen felépített koncepció, egyszerű kezelhetőség, 4 számjegyű árak. (És valahol máshol már látott működési modell, ismerős MsSQL instance név, ablakok) Naturalisztikus bulvártermék, csak bírja ügyfélszolgálattal… szurkolunk.
  • És még sokan mások…

 

Ki mutat újat?

Örömmel tölt el minket az a fellelhető irányvonal, hogy tudunk még nekik is újat mutatni. Több megvalósult fejlesztésünk köszön vissza a versenytársak termékeiben. A maguk módján. Biztos, hogy nem napi szinten foglalkoznak velünk. Ez nem is lenne jó. De néha észreveszik, hogy mit csináltunk és ötletet merítenek belőle/belőlünk.

Több forrásból értesültünk, hogy fejlesztéseinket elemzik is. Tudjuk, hogy az egyik cég a Symboogle és a Symbol Suggest megoldásainkat nem tartja jó ötletnek. Mások a jelenlegi CRM+ rendszerünkre ráharaptak, jelenleg 12 hónapos fejlesztési feladatként még kicsit halogatják. (Nemsokára CRM+ rendszerünk még nagyobb tudású lesz)

Fontos megjegyezni, hogy ez nem tilos, sőt jó. Mert előre viszi a világot. És két dolgot bizonyít számunkra:

  1. Jó úton haladunk, ötleteink nem csak számunkra bírnak értékkel.
  2. Többedik alkalommal elemezve azt, ahogy minket követnek, azaz INNOVATÍV PIACVEZETŐK vagyunk.

 

Mitől versenytárs?

Itt álljon egy kis magyarázat arra vonatkozóan, hogy mitől versenytársak. A konkurens ugyanazt adja más köntösben, talán apróbb paramétereiben eltérően (nagyobb internet sávszélesség, nagyobb GB, +25% a samponos flakonban, ugyanaz a mobiltelefon olcsóbban WiFi nélkül), de végeredményben ugyanarra jó. Itt azonban versenytársakról beszélünk, akik egy pályán haladnak, versenyeznek. De nem ugyanazzal a járművel mennek, sőt valaki tankkal tör előre, van aki versenybiciklivel hagyja le a tankot a kanyarban.

De nincs célszalag, nincs győztes, nincs a legjobb. Ez egy folyamatos verseny…

Van, aki 100m után hagyja abba, van, aki fut még 3 kört és valaki lefutja a fél-maratont. Mert mást akar elérni a pályán, a piacon.

Emiatt nem a megtett körök (=megszerzett ügyfelek) száma a fontos, sokkal inkább a futás stílusa és főleg az, hogy ki fut legelöl, kit követnek a többiek. Mi ezek szeretnénk lenni, sőt mi ezek vagyunk. Jelenleg. Lehet, hogy jön egy új versenyző, tele erővel és ötletekkel. De addig maradunk elöl. Köszönjük a megtisztelő figyelmet!

Kérem kövessenek!

 

ps: régi feladvány a ’80-as évekből

Hányadik leszel, ha futóversenyen megelőzöd a második helyezettet?
Általános válasz, hogy első, de a helyes válasz a második 🙂

Miért jelenik meg 3 hetente frissítés?

Legutóbbi nyílt napunkon Fehér Péter, több sikeres vállalkozás (www.uzletitervek.hu, stb.) tulajdonosa kérdezett minket arról, hogy miért jelenik meg három hetente Symbol Ügyvitel frissítés. Elégedett felhasználóként nem is érti, mire föl a frissítési ablak.

Minden kérdésére készségesen válaszolt Balázs Csaba fejlesztési vezetőnk, aki talán a legkompetensebb a témában.

FP: Miért ilyen gyakran?
BCS: Röviden? Mert képesek vagyunk rá.

FP: És kicsit hosszabban?
BCS: Van mit és tudjuk, hogy hogyan. Általában 3-4 heti gyakorisággal gyűlik össze annyi újdonság, hogy érdemes legyen egy csomagként megjelentetni. Próbálkoztunk már kéthavi kiadással, de olyan mennyiségű volt az újdonság, hogy két nyílt napon tudtuk csak bemutatni a programot. Pontosítok, a program újdonságait.

FP: Ennyi javítanivaló van?
BCS: Újdonságokat említettem az előbb is. Újdonságok teszik ki a fejlesztés 75-80%-át. Van benne javítás is, ezek általában apróbb felhasználói visszajelzések, nem komoly hibák. És igen, több, mint 3/4-e újdonság. Ezek vagy a programunk újdonságai, vagy valóban ügyviteli újdonságok.

FP: Valóban folyamatos a fejlesztés?
BCS: A jó szoftver sosincs kész. Ahhoz a programhoz nem készülnek új fejlesztések, amelyet nem használnak. Nálunk, a folyamatos használatból adódóan mindig merülnek fel igények.

FP: És ezeket a programba beépítitek?
BCS: Mindig mosolyogni szoktam a felhasználói igényeken, persze nem gúnyosan. Elmondhatjuk, hogy nagyon ritka a valóban új igény. A programunk alapja egy négy generációt megélt ügyviteli rendszer, amelyet cégünk egy akvizíció során már magáénak tudhat. Ezen a négy verzión már nagyon sokat tapasztaltunk. Legyen szó általános igényekről vagy speciális üzleti folyamatról, a nagy részük már tervbe van véve nálunk. Azaz nemsokára a polcról tudjuk kiszolgálni az olyan igényeket is, mint a munkaruha kihordási idő nyilvántartása. Tavaly év végén 2011.decemberéig volt meg a fejlesztéi tervünk, van mit csinálni.

FP: És most?
BCS: 2012. Karácsonya is munkával fog telni (nevet)

FP: Érdemes akkor még várnom 24 hónapot?
BCS: Dehogy! A termékünk a maga nemében már megjelenése után jól állta a sarat, mert szükség volt valami modern rendszerre. Az akkori rendszerek 6-10 éve készültek, ebből adódóan legalább 7-11 éves technológiával. Felkevertük az állóvizet. A termék egy évvel a megjelenése után jól szerepel, számos funkciójában lekörözte versenytársait.

FP: De ha még nálatok is vannak fejlesztési tervek, akkor más, 6-8 éves termékekben ezek miért nem találhatóak meg?
BCS: Megtalálhatóak. A maguk módján. Minden rendes ügyviteli szoftver megvalósítja az évek során összegyűlt funkciókat, de azok vagy ügyfél igények alapján készültek – ügyviteli szakértelem nélkül – vagy csak fejlesztői gondolatokat figyelembe véve. Ez pedig a valóságtól messze van. De egy még fontosabbat kiemelnék, a precizitást. Minden dolgot több féle módon megvalósíthatunk, de kevés termék van, ami a felhasználói kényelmet és a legapróbb igényt is megvalósítja. Mi erre törekszünk, azaz hogy legyen élmény az ügyvitel!

FP: Mondasz erre egy példát?
BCS: Jó példa a gyári szám kezelés. Minden szoftverterméknek része, de vajon használható-e? Nálunk nem az a cél, hogy a gyári számok a számlán megjelenjenek, hanem valóban ki tudjam mutatni, hogy milyen gyári szám hányszor és mikor fordult meg nálam. És ezt még Symbol-osan megspékeljük azzal, hogy termékenként a gyári szám bevitele maszkolható. Azaz mobiltelefonoknál nem tudunk nem 15 jegyű IMEI számot beírni, nem tudjuk elgépelni.

FP: Azt hiszem, erre mondjátok, hogy innovatív
BCS: Meg az egészre, amit itt csinálunk. 80% gondolkodás, 20% munka.

FP: Elején említetted, hogy tudjátok a hogyant is. A konkurencia nem tudja?
BCS: Pontosítsunk. Nem szeretem a konkurencia szót. Azt sugallja, hogy egy van, aki a legjobb és a végén is csak egy maradhat. Inkább használjuk a versenytárs szót, hiszen verseny azért van.

FP: Szóval, a versenytársak nem ismerik a hogyant?
BCS: Mindenki ismeri a saját hogyanját. A miénk lehetővé teszi, hogy 3-4 hetente kiadjunk egy verziót, amely az ország több száz számítógépén tökéletesen frissül – még soha nem volt ezzel kapcsolatban hiba – és megoldást szállít a problémákra. Sokáig terveztük a saját rendszerünket, a cél pont az volt, hogy könnyen tudjunk hozzáilleszteni, könnyen lehessen bővíteni.

FP: Említetted, hogy problémák vannak…
BCS: Mindenkinek, Neked is, ha valami nem működik vagy nem elég hatékony, akkor az probléma. A remek ötleteidet rajtad kívül álló okok miatt nem tudod megvalósítani, a fránya számítógép vagy a számlatömb a szűk keresztmetszet. Ezek a problémák, amikre megoldást nyújtunk. Valódi megoldásokat.

FP: Mik a jövőbeni tervek?
BCS: Decemberben is marad a 3 heti gyakoriság, sőt egy kicsit bele is húzunk, két kiadás is lesz. Amíg a többiek pihennek, addig mi dolgozunk, mert az ügyvitel a szenvedélyünk. (nevet) Ismét 42 újdonságra jut 13 javítás, módosítás, lesz benne iparági újdonság is, mint amilyen a Symboogle volt. De erről többet majd a szoftverkiadáskor.

FP: 2012 decemberében folytatjuk a beszélgetést?
BCS: Ismételjük meg gyakrabban! Büszkék vagyunk a munkánkra, ezt kívánjuk továbbra is csinálni. Nagyon jó visszajelzések érkeznek. A kedvencem a: “Hol voltak maguk idáig???