A Symbol Ügyvitel és a NAV közötti kommunikáció beállítása
Az alábbiakban összeszedtünk, Önnek milyen teendője van, hogy működjön az adatszolgáltatás a NAV felé
Frissítse a Symbol Ügyvitel programot a legújabb elérhető verzióra.
A NAV online számla oldalán ehhez előzetes regisztráció szükséges, ami az alábbi oldalon érhető el: https://onlineszamla.nav.gov.hu/ A NAV készített egy útmutató videót a regisztráció lépéseiről, melyet itt tud megtekinteni:
A regisztrációval kapcsolatban segítség kérhető a NAV Infóvonalán: 1819 telefonszámon (7. menüpont, 2. almenüpont).
Az Online számla beállítások ablakon kell megadnunk a NAV-tól kapott regisztrációs adatokat (a technikai felhasználó nevét, a hozzá tartozó jelszót, az aláíró kulcsot és a cserekulcsot):
Az összeköttetést az Online számla bejelentkezés ellenőrzése funkcióval tudjuk tesztelni.
A beküldendő bizonylattömbök panelen kell beállítani, hogy melyik bizonylattömbből küldjön a szoftver a NAV felé számlaadatokat.
Az Online számla beállításokat később a Beállítások -> Online számla beállítások menüpont alatt érhetjük el.
Lehetőségünk van beállítani, hogy a szoftver a számla rögzítését vagy nyomtatását tekintse a kiállítás tényének. Ezt meghatározni a Beállítások -> Rendszer beállítások -> Adatrögzítés menüpont alatt az Online számla nyomtatáskor funkcióval van lehetőség (alapértelmezetten a nyomtatást tekinti annak).
Az állapotjelzőre rákattintva hiba esetén első lehetőségként a hiba elhárítása érdekében az ahhoz kapcsolódó menüpontot fogja megjeleníteni, sikeres kommunikáció esetén pedig megjeleníthetjük az eddig feladott online számláinkat az Online számlák megjelenítése opcióval, illetve manuálisan is elindíthatjuk a számlák állapotellenőrzését az Online számlák feltöltése és állapotellenőrzése funkcióval (ez természetesen a háttérben automatikusan, emberi beavatkozás nélkül is működik):
Az Értékesítés -> Számlák listája menüpont alatt a felső ikonsorban az Online számla beküldés funkcióval a listában kijelölt számlákat van lehetőségünk újra beküldeni. Az Online számla technikai érvénytelenítése funkcióval hibás adattartalom, vagy hibás számlaszám esetén van lehetőségünk kérni technikai érvénytelenítést a számlához. Az Online számla megtekintése funkcióval a kijelölt számlához tartozó kommunikációt és annak állapotát tudjuk megtekinteni.
A szoftverfejlesztő cégek egy része már felkészült a beküldésre, de mi ennél tovább mentünk. A kiróható büntetés súlyossága indokolta, hogy ne csak egy beküldő eszközt adjunk ügyfeleink kezébe, hanem egy komplett adatfigyelő központot.
Minden ügyfelünk alapértelmezetten kapcsolódik a NOSZA (NAV Online Számla Adatközpont) rendszerhez és cégünk a Symbol Ügyvitel és a NAV közti kommunikációt távolról kezeli illetve menedzseli. Kollégáink azonnal értesülnek róla, ha Önnél NAV kommunikációs hiba lépett fel és beküldendő számlája lenne. A rendszer email és SMS értesítést küld arról, ha korábban kapcsolta ki a számítógépet, minthogy a számlát a NAV felé bejelentette volna. Kollégáink nem átallnak telefont ragadni és Önt felhívva tájékoztatni arról, ha az Ön Symbol Ügyvitel rendszere adott ideje nem kapcsolódott a NAV szerveréhez vagy a NOSZA rendszerrel nem vette fel a kapcsolatot.
Forduljon szakértő kollégáinkhoz a következő elérhetőségek egyikén, munkanapokon 09:00-17:00 óráig
+36 1 445 1404
(Hétköznap 09:00-17:00)
Értékesítés
ertekesites@symboltech.hu
Ügyfélszolgálat
ugyfelszolgalat@symboltech.hu
Tegye fel kérdését, kollégáink a lehető legrövidebb időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot
Név: Symbol Tech Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1138 Budapest, Váci út 198.
Alapítás éve: 2005
Cégjegyzékszám: 01-10-047406
Adószám: 23932247-2-41
Közösségi adószám: HU23932247
Vevőforgalmi bankszámlaszám (Unicredit):
10918001-00000079-58470000
HU89 1091 8001 0000 0079 5847 0000