Symbol Ügyvitel v1.98 “Stockholm”

Symbol Ügyvitel rendszerünk v1.98-as verziója a Stockholm nevet kapta. Stockholm (észak Velencéje) 14 szigetre épült, amelyeket 53 híd köt össze. Ez nagyon hasonlít integrált rendszerünk felépítésére. A modulokat (szigetek) számos kapcsolat köti össze, minden rész a lehető legtöbb információt tárolja és adja át más program részeknek.

[learn_more caption=”Stockholmról részletesen ide kattintva”] Stockholm 14 szigetre épült, amelyeket 53 híd köt össze. Az ország fővárosként itt található a kormány és a Riksdag (országgyűlés) székhelye. Ugyanitt van a királyi rezidencia is. Az első írásos emlék Stockholmról 1252-ből származik, amelyben egy fontos vasérc-kereskedelmi helységként említik. A várost állítólag Birger Jarl alapította azért, hogy Svédországot megvédje a tengeri invázió ellen és hogy megállítsa Sigtuna városának fosztogatását a Mälaren tavon. Az első épület egy erődítmény volt, amely a Mälaren és a Balti-tenger közti fogalmat szabályozta. Az “észak Velencéjének” is nevezik. [/learn_more]

Fejlesztések az 1.98-as verziónkban:
Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

Közösségi adószámok
Közösségi adószámok feldolgozása és hibakezelése pontosabb lett. Lehetőség van a közösségi adószám alapján kinyert cégadatok azonnali felhasználására.

Projekt raktárai
Raktárak opcionálisan projektekhez rendelhetőek. A raktár kiválasztása automatikusan beállítja a bizonylat projekt hozzárendelését, illetve a projekt lezárásakor a hozzárendelt raktárak törlésre kerülnek.

Excel exportok azonnali megnyitása
A listákról kiexportált Excel állományok – a felhasználói beállítás függvényében – azonnal megnyithatóak illetve meg is nyílnak.

Tétel export, import
Bizonylatokon lehetőség van a tételek export/importjára a vágólap segítségével. Így a tételek könnyen mozgathatóak a bizonylatok között. Fontos tudnivaló, hogy csak a termék és mennyiség adatok kerülnek átadásra, a bizonylatok között semmilyen kapcsolat nem alakul ki.

Akció vevőcsoportra vonatkozóan
Akció vevő vonatkozása mellett vevőcsoportra is lehet akciót értényesíteni.

Symboogle kezelése
A Symboogle a módosítószavakat (vevő, termék, stb.) egy külön helyen címkézve jeleníti meg, hogy újabb és újabb vevők keresésekor a teljes keresőmező törölhető legyen.

Teljes verziótörténet lista az alábbi linkre kattintva: Tudásbázis

Symbol Ügyvitel v1.96 “St.Tropez”

Rögtönzött közvélemény kutatásunk eredménye alapján, kollégáink a Symbol Ügyvitel rendszerünk v1.96-os, utolsó nyári verzióját St.Tropez városáról nevezték el. Ebben az 5.000 lakosú kisvárosban találhatóak Franciaország Provence – Alpes – Côte d’Azur tartományának legszebb strandjai. Olvasson róla többet kinyitva az információs dobozt!

[learn_more caption=”Saint Tropez-ról részletesen ide kattintva”]Furcsa egy hely ez! Télen egy falu: mindössze ötezer őslakos él itt, nyáron azonban naponta akár százezren is megfordulhatnak. Saint Tropez-ról van szó, amely hosszú ideig amolyan csendes halásztelepülés volt. Nevét Saint Torpes of Pisa (Torpetius, Tropesius)-ról kapta, aki Néró uralkodása alatt élt, gladiátor volt és vértanú halált halt Krisztus után 65 körül. Kultikus hely lett belőle, dalt írt róla a Pink Floyd, David Gates és az Aerosmith’s is. Számos kikötője közül a Pampelonne beach-en játszódik az 1964-ben készült “A Saint Tropez-i csendőr” (franciául Le Gendarme de Saint-Tropez), amely a csendőr sorozat első része volt Louis de Funes-szel a főszerepben. A film nagy sikere is közrejátszott az akkoriban még kisvárosias Saint Tropez felvirágzásában.[/learn_more]

Fejlesztések az 1.96-os verziónkban:

Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

Beépített, többlépcsős útvonaltervező
Beépítésre került a többlépcsős (egynél több, sorrendben állítható címet tartalmazó) útvonaltervező. Címként hozzáadható tetszőleges vevő vagy érdeklődő címe, a cég fő telephelye vagy bármely más, szabadon megadható cím.

Szerződések számlázása manuálisan
Szerződések számlázása rendszeresség nélkül is lehetséges a szerződések listáján elérhető funkciógombbal.

Előleg felhasználás gyorsabban
Előleg számlák listáján a kiválasztott egy vagy több (azonos vevőhöz tartozó) előleg számla egy kattintással felhasználható.

Számla nyomtatvány további információk
Számla nyomtatványon (bizonylattömb beállítás függvényében) lehetőség van további információk megjelenítésére: Kerekítés mértéke, felhasznált előleg összege.

Szállítói és vevői kódok keresése termék füles keresőn
Szállítói és vevői kódok használatakor a termék füles keresőn ezek a kódok is kereshetőek, a termék akár egynél többször (minden kódja alatt) szerepel a keresőben.

Kézi szállítólevél
A rendszerben rögzíthetőek kézi szállítólevelek, amelyek papír alapon vagy más rendszer által kerültek kiállításra.

Lomtár kényelmesebb használata
Lomtár funkciót újragondolva, nulláról megvalósítottuk, hogy kényelmesebb és gyorsabb legyen.

Figyelmeztetés nullás áron való értékesítésre
Felhasználói beállítástól függően a rendszer figyelmeztet a nullás áron való értékesítésre. A termékjellemzők között beállítható, hogy mely termékek (ajándék, göngyöleg) esetén ne kerüljön sor a figyelmeztetésre.

Elfogytak a termékkulcsaink

Már a kezdetek-kezdetén a rendszerbe volt kódolva, hogy egyszer elfogynak a termékkulcsok. Idén májusban azonban már komolyan el kellett kezdeni foglalkozni a dologgal. Joggal mondhatom, hogy minden eddiginél jobb megoldás született!

Ahogy az autószalonban az új gépkocsi felszereltségét egy hosszú listáról tudjuk kiválasztani, úgy ügyviteli rendszerünkben is a kiválasztott modulokkal felvértezve lehet megvásárolni a szükséges és elégséges ügyviteli rendszert. A konfigurációk sokszínűsége okán a modul kínálatunk az elmúlt 12 hónapban jelentősen megnövekedett. Az eddig használt termékkulcs formátuma már nem elegendő ezek kiszolgálásához.

 

Jelenlegi módszer

A jelenlegi módszer szerint a termékkulcs csak egy ellenőrző összeg (szaknyelven hash és crc) a megadott cégnévhez. Azaz nem tárol szinte semmilyen információt, csak a beírt cégnevet ellenőrzi. A termékkulcs csak azt tudja “megmondani”, hogy az adott cégnévvel használható-e vagy sem. De pont ez volt eddig a célja, erre eddig elegendő volt a 4×6 betű és szám.

Ügyviteli termékcsaládunk piacra dobásakor a felhasználói kényelmet is szem előtt tartottuk, emiatt döntöttünk a jól megszokott termékkulcs mellett. Ezt elektronikusan, SMS-ben és e-mailben küldtük ki, ez utóbbiból egy kattintással másolható is volt a termékkulcs. A legtöbb hazai konkurens és külföldi szoftver gyártók is ezt használják (Microsoft, Adobe, stb.)

 

Változnak az idők

A termékkulcsban elhelyezhető modulok számának közel 80%-át kihasználtuk, ennek részleges átalakítása csak elodázta volna a problémát. (Hasonlóan a hagyományos IPv4 címek elfogyásához, mindennek vannak korlátai, emiatt volt szükség nemrégiben az egész világot érintő IPv6-os átállásra.)

Ennek fényében a szakmai kollégák május közepén elkezdték kidolgozni az új módszert, a licensz fájl rendszert. Ez szinte végtelen mennyiségű adatot tud tárolni, a közeljövőben nem lesz tárolási kapacitás probléma. A kidolgozott technológia azonban további előnyökkel kecsegtet.

Lehetőségünk van a licensz információk mellett céginformációkat is elhelyezni. Az eddigi, utolsó lépésben végrehajtott cégnév ellenőrzés helyett már a cégadat varázsló első lépésében megadható a licensz fájl. A licensz fájl tartalmazza a cég nevét, adószámát, székhelyének címét, egyéb adatokat, sőt még akár a céges logót is. A jövőben már nem a felhasználónak kell bepötyögnie a cégadatokat, egyszerűen betölti a licensz fájlt és a rendszer minden szükséges adatot ismer.

A cégadatokkal való feltöltés cégünk számára nem is jelent plusz terhet. Értékesítő kollégáim minden érdeklődő céget átvilágítanak, a hivatalos cégnyilvántartás alapján pozicionálják azokat, ellenőrzik az adószámuk érvényességét és megvizsgálják őket pályázati szempontból is. Azaz az adatok már eddig is rendelkezésre álltak.

 

Biztonság

Felmerülhet a kérdés, hogy a teljes cégadat egy fájlban tárolása biztonságos-e. Mivel a licensz fájl önmagában alkalmas egy számlázó (és készletkezelő, ügyviteli) program élesítéséhez, a benne lévő adatokat védeni kell!

Erre kollégáim egy hagyományos PIN kódos védelmet építettek a licensz fájlokba. Csak az tudja megnyitni őket, aki birtokában van az érvényes PIN kódnak. A hibásan begépelt PIN kódot három alkalommal lehet javítani.

Értékesítési vezetőként úgy vélem, hogy a Symbol Tech Zrt. ezzel egy újabb lépést tett a professzionális, minőségi ügyfél kiszolgálás irányába.

Számlázó program vs. Ügyviteli rendszer

A kék sarokban a számlázó programok, a piros sarokban az ügyviteli rendszerek. Most, hogy a hölgyek kimentek a konyhába, beszélgessünk egy kicsit arról, hogy kinek mire van szüksége, melyik megoldás mire való. Célok, eszközök, használati módok. Dobozos körkép.

A gondolkodásmódon nem fogunk tudni változtatni, a csapból is ez folyik, számlázó programra mindenkinek szüksége van. Modern világban élünk, a technológia fejlődés is abba az irányba mutat, hogy dobjuk a kukába a kézi számlatömböt és a mozgó árusok is e-megoldásokat használjanak. De számlázó programot? Vagy komplett ügyviteli rendszert? Vagy ezeknek csak egy szeletét? De melyiknek van egyáltalán szelete?

 

Számlakiállító alkalmazások

Nem egyértelmű, de mégis létezik határvonal, amelynek egyik oldalán a számlázó programok állnak. A hozzáállás ugyanaz, mint a névjegykártya esetén. Kell, hogy legyen. Rajta legyen a nevem, az elérhetőségeim, nívós esetben a fényképem is. Számlázó program is kell, hogy legyen. Ahogy névjegykártyával illik azonosítani magunkat egy tárgyalás elején, ugyanúgy illik a megállapodás megkötésekor a gazdasági esemény megvalósulásakor számlát kiállítani. Gyorsan fogok egy számlatömböt számlázó programot, a lehető legkevesebb munkával (van Nálad bélyegző, hogy ne kelljen a cégnevet ráírni kézzel?) kiállítom azt a fránya bizonylatot. Jogszabályilag jó legyen, rajta legyen a bruttó, nívós esetben a céges logó. Ennyi számít.

Az ilyen alkalmazások könnyen használhatóak, kettőt-négyet kell kattintani és már jön is ki a fekete-fehér számla, lekerekített sarokkal, 8 éves dizájnnal. Kompromisszumokat kell kötni. Számlát csak stornózni lehet (de nem azért, mert a gazdasági esemény nem valósult meg, hanem mert elrontottam a tétel nevét és így nem fogadja be a vevő könyvelője), sok esetben nincs is vevőtörzs, elég minden alkalommal beírni a vevő adatait (név+cím pont elég), gyorsan kiválasztom a 8 napos átutalást és már mehet is. Ezek a hátrányok nem is hátrányok. Nincs is rájuk szükség. A nyomtatóból kijövő papír (7 hónap alatt ez már a 31. számlám!) a lényeg, no meg, hogy a pénz megérkezzen a bankszámlára. Ha nem így lenne, gyorsan telefonálok egyet…

Ügyviteli rendszer

Vannak olyan cégek, ahol nem csak számlázás folyik és nem a papír számít. Üzleti folyamatok vannak, sok vevővel, sok termékkel, kevés dolgozóval. Nem lehet fejben tartani mindent! Amint nem csak árulunk, hanem kereskedünk, a dolgok megváltoznak. Már nem csak az ismerősöknek állítok ki számlát, nem tudom két kezemen nyilvántartani a vevőimet, a kintlévőséget nem emlékezetből kell kezelnem. Erre valamilyen rendszer kell! Ez iránt el kell kötelezni magunkat. Innentől ez nem egy programocska, hanem egy eszköz (mint a kalapács) vagy egy új munkatárs (mint egy személyi asszisztens).

A kalapácsnak van egy helye, a polc. A személyi asszisztensnek van egy helye, íróasztalnak hívják. Az ügyviteli rendszernek van egy helye, szervernek hívják. Ettől a ponttól már nem “valamelyik” számítógépre telepítjük a programot, hanem a szerverre telepítjük a rendszert.

A készlet még nem ügyvitel, ugye?

De, a készletkezelés már ügyvitel. Van beérkező mennyiségem, el akarok adni valami, de nincs raktáron. Majd a rendszer szóljon, ha lesz annyi készleten. Ezek már folyamatok, ez már az ügyek vitele, azaz ügyvitel.

Akkor honnan számít ügyvitelnek?

A kérdés jó, de nehezem megválaszolható. Talán onnan érdemes megfogni a dolgot, hogy a cégvezető fejben tudja-e tartani a dolgokat? Emlékszik-e minden rendelésre, minden árubeérkezésre, minden terméket ismer és össze is tudja őket hasonlítani? Ha a válasz “nem” vagy “nem az én feladatom”, akkor szükség van ügyviteli rendszerre.

 

Mennyire legyen kihegyezve?

Ügyviteli rendszerből sok található a piacon. Ha már ügyviteli rendszer mellett döntünk, mert a cég ügyeinek vitele a cél, akkor ne kelljen a számlakiállító alkalmazásokhoz hasonló kompromisszumokat kötni! Ne fogadjuk el azokat a válaszokat, hogy a “Program ezt így tudja!” Válasszunk olyan rendszert, amely az üzleti folyamatok (beszerzés, értékesítés, gyártás, készlet-elemzés és -tervezés, stb.) nagy részét, egészét le tudja fedni. A Symbol Ügyvitel és nagyvállalati testvére a Symbol Enterprise a fenti folyamatok közel 100%-át megvalósítja.

Döntsön jól! A mai mérkőzésen az ügyviteli rendszer nyert, a következő összecsapáson a vállalatirányítási rendszerek és az ügyviteli rendszerek mérkőznek meg. A fogadóirodáknál – a tömeg elkerülése érdekében – tegye fel kérdéseit vagy töltse ki rendszerfelmérő adatlapunkat!

Symbol Ügyvitel v1.94 “Woodstock”

Ma jelenik meg Symbol Ügyvitel rendszerünk új verziója, amelynek neve Woodstock. Hiszen itt a nyári fesztiválok ideje. Kipihenjük az elmúlt hónapokat és előre pihenünk az év végi hajtásra. Eszünk ágában sincs az irodában dolgozni, valahol messze, egy nagy réten, a barátainkkal szeretnénk az időt mulatni.

[learn_more caption=”Mi ez a woodstocki fesztivál?”] A Woodstocki Zenei és Művészeti Vásár, másképpen Woodstocki Fesztivál, vagy ahogy hirdették: Egy “Vízöntő korszakbeli Előadás: 3 nap a béke és zene” nemzetközi, ingyenes fesztivál volt. A legendás fesztivált White Lake-ben (Bethel város, Sullivan megye, New York, Amerikai Egyesült Államok) tartották egy bizonyos Max Yasgur 600 holdas (~2,4 négyzetkilométer ~240 hektár) farmján 1969. augusztus 15-18. között. Azért Bethelben volt a fesztivál, mert Wallkill városa visszavonta a rendezés jogát. Az esős hétvégén, a szabad ég alatt harminckét előadó és zenekar lépett fel mintegy 500 000 néző előtt. A hatalmas tömeg kétségbe ejtette a hatóságokat, az eredetileg kivezényelt 800 rendőr mellé is erősítést küldtek, de nem volt rá szükség, mert semmilyen botrány vagy rendzavarás nem történt, ami annak is köszönhető, hogy a kábítószer-árusítást is engedélyezték.[/learn_more]

Ha mégis dolgozni kell…

Hagyjuk, hogy a professzionális ügyvitelünk – ha nem is old meg mindent – megkönnyítse a munkánkat. Több fontos fejlesztés is elkészült nyár derekára, a legfontosabbak, a teljesség igénye nélkül:

 

Termék böngésző
Termék böngésző segítségével szabadon lépkedhet a termékek között. A kiválasztott terméket elhelyezheti a kosárban, majd a kosár tartalma alapján tetszőleges kimenő bizonylatot előállíthat.

Garancialevél kiegészítő szövegek
A garancialevélen a kiegészítő szövegek lehetnek termékcsoportonkénti szövegek, garancialevél sablon szövegek, illetve külön oldalon megjelenő sablon szövegek.

Raktárankénti FIFO
FIFO készletérték listán szűrőfeltétellel megjeleníthető a raktárankénti készletérték, amely a raktár készlete alapján arányosítva számolja az értéket.

Készletérték negatív készlet esetén is
A FIFO készletpárosítás negatív készlet esetén is működik (bekapcsolható a készletérték számítás illetve a aktív készletérték számítás esetén is beállítható a raktárankénti negatív készlet). Ilyen esetben az ELÁBÉ+ lista csak akkor mutat értéket, ha a beszerzés és az értékesítés készlet mennyiségei kielégítik egymást.

Memória-térkép csökkentés
A program memória-térképe (memória lábnyoma) jelentősen csökkent.

Bizonylatösszesítő és lábléc adatok egyben
Bizonylatösszesítő és lábléc adatokat (ÁFA doboz, záró szöveg, lábléc szöveg, aláírások) rendszerbeállítástól függően egyben jeleníti meg, illetve egyben helyezi át a következő oldalra, ha egy oldalon nem férnek ki.

Symbol Suggest priorizálás
Symbol Suggest különbséget tesz a vevő/termék nevében és egyéb adataiban való keresése között.

Jegyzet méretek
Nagy mennyiségű szöveget tartalmazó jegyzetek mérete akár 500px magasságig is engedi kinyílni a jegyzet szerkesztő ablakot beviteli módban.

Emlékeztetők és Partnerkapcsolatok Üzleti lehetőségek esetén
Emlékeztetők és Partnerkapcsolatok működése a bizonylatokkal megegyező módon alakult át az Üzleti lehetőségek esetén is.

 

SymbolTouch iPhone

Érintsd meg! – Symbol Touch

A technológia és a társadalom fejlődése kéz a kézben jár. Az elmúlt tíz évben a mobil eszközök fejlődése nagy utat járt be. Számos technológiai újítást azonban a nagyközönség nem fogadott el, a legtöbbnek nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Mára azonban kialakult egy irányvonal, amelyre a nagy cégek is komoly figyelmet fordítanak. Gesztusok és érintőképernyők.

Az ún. finommotorikus mozgásokat a gyermekek 2-4 éves korukban elsajátítják. A felnőtteknek pedig most kell ezeket megtanulniuk!

Ügyviteli rendszerünk fejlesztése mellett erőforrásaink megengedik, hogy megtegyük első szárny próbálgatásainkat az érintőképernyős területen is. Az ötlet maga egy belső, alulról jövő kezdeményezés eredménye. Az általam irányított kollégákat mindig inspirálják az újdonságok, sőt nem ritkán a lehetetlennek tűnő dolgok is. Az érintőképernyős platformunk is ilyen!

 

Megoldásnak indult, alkalmazás lett belőle

A tervezett megoldás egy olyan fejlesztői platform lett volna, amely lehetővé teszi a Symbol Ügyvitelhez szervesen kapcsolódó (ugyanazon adatokat kezelő) mobil alkalmazások kialakítását. A cél az volt, hogy minden modern, érintéssel vezérelhető okostelefonon és táblagépen (iPhone, iPad, Android telefon és Android táblagép) futó alkalmazásokat készítsünk. Megrendelői igények alapján.

Azonban, ahogy azt a Symbol Ügyvitellel kapcsolatban megtanultuk, csak arról tud álmodni az ügyfél, amit lát. Ezért kollégáim, igazi csapatmunkával, sok szakmai vitával fűszerezve elkészítették a Symbol Touch-ot. A Symbol Touch egy kész alkalmazás, a Symbol Ügyvitel legfontosabb funkcióit érhetjük el vele. Olyan funkciókat, amilyenekre az érintőképernyő és a felbontás lehetőséget ad.

 

Akkor ez egy APP?

Vezető fejlesztő kollégám egy blog bejegyzésben összeszedte gondolatait arról, hogy miért nem lehet app-okból építkezni.

[learn_more caption=”APP-okból állna a világ?”] Az APP-ok világát éljük. Kicsit, könnyű, olcsó, gyorsan elkészíthető, ingyen van (általában). Az egyszerű embernek pedig a világképe átalakulhat és azt gondolhatja, hogy majd sok-sok app-ból épít egy irodát magának. Másik app-okból pedig bejárónőt, a harmadik napon pedig egy komplett családot.

Elhisszük, mert el akarjuk hinni, hogy app-okból fel tudunk építeni egy céges infrastruktúrát. Kell egy határidő-app, egy naptár-widget, egy rss-app a hírek miatt, google-app a weboldalam karbantartásához, egy mail-app, hogy legyenek bejövő leveleim, majd egy office-app, hogy a doksikat meg tudjam nyitni. Ebből csak ambiciózus kisfiúk színes játszótere lesz, de nem cég.

Tovább olvasom >>[/learn_more]

A Symbol Touch nem egy APP. Sokkal inkább egy multi-platform alkalmazás, amely a mai moziműsor vagy időjárás helyett a cégem ügyviteléhez enged hozzáférést. A Symbol Touch csapata megoldotta, hogy több tízezer vevővel, nyitott számlák százaival is megbirkózzon a rendszer. Nálunk nem csak az utolsó számlát lehet megnézni.

Symbol Touch Symbol Tech Zrt.

 

Mikor lesz elérhető?

Személy szerint én a praktikum híve vagyok. MacBook Pro számítógépet használok, de nincs okostelefonom. Sokkal fontosabb számomra, hogy a telefonban négy SIM kártya is elférjen. De a Symbol Touch termék olyannyira megmozgatta a fantáziámat, hogy rövid időn belül valamilyen okostelefon vagy tablet megoldásra fogok áttérni. (Emlékezzenek, a technológia és a társadalom fejlődése kéz a kézben jár!)

Még sok fejlesztést kell elvégeznünk, de házon belül már használjuk. A mindennapi (táv)munkát szeretnénk kényelmessé tenni! Ehhez pedig még több hétnyi tesztelés, pozitív és negatív, gyakorlati visszajelzések tömkelege szükséges. Ettől függetlenül ne lepődjenek meg, ha egyik-másik tanácsadó kolléga a jövő héten már a saját táblagépével fog megérkezni Önökhöz!

Hagyja, hogy Önt is megérintsék a modern kor innovációi!

 

Symbol Ügyvitel 1.92 “Amsterdam”

Aktuális, v1.92-es verziónk az Amsterdam fantázianevet kapta. A fantázianeveket a kiadás napján döntjük el, találjuk ki, az alapján, hogy a verzióban megvalósított dolgok milyen érzéseket keltenek kollégáinkban. Most az az érzésünk, hogy az amsterdami lakosok pont úgy alkalmazkodnak a természeti adottságokhoz, ahogy mi alkalmazkodtunk az ügyfél igényekhez.

[learn_more caption=”Ha többet szeretne megtudni Amsterdamról…”] A város névadója az Amstel folyócska, amely itt ömlik az IJssel-tó délnyugati öblébe, az IJbe. Az IJ valaha az Északi-tenger nagy öblének, a Zuiderzeenek a nyúlványa volt, de 1932-ben ezt lezárták, és egy tavat hoztak létre. A tengerszakasz elzárása lehetővé tette azt, hogy a város megmeneküljön a gyakori áradásoktól,és hogy a tengerfenék egy részét kiszárítsák. A várost az Északi-tengerrel és a Rajnával csatorna köti össze. Az IJ most az Ijssel-tó vizének egy részét vezeti a Nordzeekanal csatornán át az Északi-tengerbe, vize így folyóvíznek tekintendő. Amszterdam 207 négyzetkilométeres területének ötödrészét az öböl, a kikötőmedencék, a csatornák, és a folyók vízfelületei foglalják el. A város körútjait, sugárútjait, a csatornák (grachtok) alkotják, melyeknek hosszúsága 44 km. A város így kb. 100 szigetre tagolódik, melyeket a grachtok fölött átívelő hidak kapcsolnak össze egymással. Méltán nevezhetik a vizek városának, és Észak Velencéjének is. A város központjában található a Dam tér. Az amszterdamiak általában könnyű kis faházakat emelnek, mert a talaj süppedős, ingatag, puha homokréteg alkotja. A házakat valamikor facölöpök, most azonban betonoszlopok tartják. A rengeteg víz ellenére kevés az iható, ezt is az Északi tenger parti dűnék kútjaiból kapják. Hogy ezek a kutak el ne apadjanak, csővezetéken át a Rajna tisztított vizét szivattyúzzák a dűnevidékre, ahol a homok természetes szűrőként tovább javítja a minőséget. Mivel a zsúfolt fővárosban alig van beépíthető terület, ezért fejlesztik az északabbra fekvő kisvárosokat is, innen mára rengeteg dolgozó ember jár be Amszterdamba.[/learn_more]

Számos dolgot nem terveztünk bele számlázó és készletkezelő szoftverünkbe, de az ügyfél elégedettség miatt megvalósítottuk az igényeket. Szoftverünk pár percen belül letölthető lesz, illetve az automatikus szoftver frissítésben is elérhetővé válik. Lássuk, mik a változások a v1.92-es verzióban:

Csomagküldés Royal-Sprint-tel
Csomagküldő modulunk a Royal-Sprint-tel kézbesített küldemények kezelésére is alkalmas. Megadható a csomagok száma, amely az export állományban is megjelenik.

Árajánlat raktár
Árajánlaton is van lehetőség raktár megadására. Ez segíti a későbbi bizonylatok előállítását és már árajánlat szinten elérhetővé teszi a terméklistában a készletet.

Leltárív fordulónap
Leltárív nyomtatványokon megjelenik a leltár fordulónapja.

Leltár korrekció hiány/többlet érték
Leltár korrekciós listán a hiány/többlet mennyiségek és értékek (beszerzési áron és lista áron) is megjelennek.

Leltár korrekció exportálása
Leltár korrekciós lista adatai XLS formátumban exportálhatóak.

Rendelés mennyiség ellenőrzés
Enterprise rendszerünk rendelés mennyiség ellenőrzés funkcióval vonalkód olvasó segítségével ellenőrizni lehet a fellelt mennyiségeket.

Termék gyorsinfo a főablakon
Termék gyorsinfo a főablakon az árakat nettó és bruttó formában is megjeleníti.

Termékcímke CE jelölés
A termékcímkéken megjeleníthető a CE (Conformité Européenne = európai megfelelőség) jelölés.

Termékcímke piktogramok
A termékcímkéken megjeleníthetőek a termékhez rendelt piktogramok (törékeny, víztől óvni, stb.).

Termékcímke színesen
A termékcímkéken megjeleníthető címkék/adatok színe is egyedileg állítható.

Termékcímke papírméret és perforáció
A termékcímkék szerkesztő ablakán a hivatalos papírméretek segítenek a precíz méret beállításában, az opcionálisan bekapcsolható perforáció pedig segít a címkék darabolásakor.

Kiszerelési adatok mennyiségei
Termék kiszerelési adatok mennyiségei 99999/9999 maximum értéken kerültek beállításra.

Díjbekérőn gyári szám megadása
Díjbekérőn (raktár nélküli, pénzügyi bizonylatok) gyári szám megadása nem lehetséges.

Előleg felhasználások listája, fizetési mód
Előleg felhasználások listáján megjelenik és szűrhető is a fizetési mód.

Bankbizonylat(tétel) kiegyenlítésben nem vesz részt
Bankbizonylatokon és azok tételein egyenként is beállítható, hogy a kiegyenlítésben nem vesznek részt. Ilyen bankbizonylatokat nem kell számlához pontozni és nem szerepelnek az egyenlegközlőn sem.

Raktárhely nélküli raktár elrejtése
Raktárhelyen tárolt mennyiségek és megadott raktárhely mennyiségek összehasonlító listája elrejti azokat a raktárakat, ahol nincs definiálva raktárhely.

Raktárközi átadás raktárhely nélküli helyre
Raktárközi átadás raktárhely nélküli helyre fel sem ajánlja a raktárhelyek megadását.

SyX365, HTTP hibák részletesen
SyX365 plugin esetén keletkező HTTP (500) hibák részletesen kerülnek megjelenítésre a kliens oldalon is.

Egységárak elrejtése jogosultság
Vevő alkalmazható árak elrejtése mellett felhasználói jogosultságként is beállítható, hogy a felhasználó nem láthat minden, a termékhez elérhető árat.

Nyomtatás előnézet XLS, MHT export
Nyomtatás előnézet XLS és MHT export funkciója a bizonylatok összetettsége miatt megszűnt.

Rendelések kezelése, postakönyv
Rendelések kezelése során a kiválasztott rendelések egy kattintással postakönyvre helyezhetőek.

Bizományos raktár, vevő árai
Bizományos raktárba történő raktárközi átadás esetén a bizományos vevő árai kerülnek felajánlásra.

Termékcímke lapméretek
Termékcímke tervezésekor lehetőség van az elfogadott, szabványos lapméretek közül is választani.

XLS export nagy adatmennyiség
XLS exportkor nagy adatmennyiség esetén (több mint 10000 cella) a rendszer a vágólapra másolást ajánlja fel az Excel export helyett.

Hibajavítás: HTML editor üresen
HTML editor üresen is tartalmazta a paragrafus HTMP tag-eket.

Hibajavítás: Díjbekérő védett raktárra
Raktár beállítással rendelkező termék díjbekérőn nem szerepelhetett.

Hibajavítás: Névjegy megjelenítése
Névjegy megjelenítése több bizonylatnál nem működött megfelelően.

Hibajavítás: Waberer’s raklapkísérő
Waberer’s raklapkísérőn nem jelent meg minden vevői szállítási információ.

Hibajavítás: Szűrőfeltételek mentése, címkék
A felhasználóhoz menthető szűrőfeltételek esetén a címkék nem kerültek elmentésre.

Hibajavítás: Vevői rendelés raktár
A vevői rendelések raktár adata nem került átvételre, amikor szállítólevél vagy számla készült belőle.

Hibajavítás: Termékcímke nyomtatás ablak módosítható mező fejléce
Termékcímke nyomtatás ablakon a módosítható mennyiség mező fejléce nem volt vastag betűvel szedve.

Hibajavítás: Irányítószámok, városok
Irányítószám törzsben néhány város nevében helyesírási hiba volt.

Hibajavítás: Villáminformációs panel beállítások
Villáminformációs panel beállítások ikonja bizonyos esetekben eltűnt.

Hibajavítás: Szállítói ajánlatkérő módosítások
Szállítói ajánlatkérő nyomtatványon: nem látható a sorrend, látható a tételcsoport megjegyzése és a beállított sorrend szerint jelennek meg a tételek.

Hibajavítás: Kiadható mennyiség múlt és jövő
A kiadható mennyiség nem számolta precízen a bizonylathoz képest jövőben, de a kiállítás napjához képest múltban kiállítandó készletmozgató bizonylatok kiadható mennyiség értékét.

Hibajavítás: Lista nyomtatás, kijelölt sorok összesítése
Lista nyomtatásakor a csak kijelölt sorok összesítése nem jelent meg.

Hibajavítás: Tételes listák, projekt és divízió szűrés
Bizonylatok tételes listáin a projekt és divízió szűrések nem működtek megfelelően.

Hibajavítás: Helyettesítés más mennyiséggel
Termék helyettesítés funkció nem vette figyelembe, ha a terméket egy másik termék 1-től eltérő mennyiségben helyettesít.

Hibajavítás: Termék-Szállítói kódok mátrix szűrése
Termék-Szállítói kódok mátrix szűrése bármely mezőre hibát okozhatott.

Hibajavítás: Boríték nyomtatás letiltása
Amennyiben a partnernek a boríték nyomtatás letiltásra került, a megerősítő ablak után mégis nyomtatott egy DEMO adatokkal feltöltött borítékot.

Symbol Ügyvitel v1.90 “Budapest”

Május elején jelenik meg programunk új verziója, amelyben ismét sok újdonsággal találkozhatnak ügyfeleink. Ismét egy olyan verzió, amelyben minden ügyfél talál valamit, Easy változattól a Professional változatig sok helyen lett “okosabb” és szebb is ügyviteli és számlázó programunk.

Ettől a verziótól kezdődően – a jobb azonosíthatóság céljából – a világ városainak neveivel látjuk el verzióinkat. Az első város Budapest.

 

A változások listája az alábbiakban olvasható:

Elfekvő készlet
Elfekvő készlet listában megjeleníthetőek azok a termékek, amelyek adott nap óta nem mozogtak, de van belőle készlet. A lista precízen jelzi, hogy milyen mozgási távolságban (hasonlóan a korosított listához) a cégnek mennyi pénze áll benne.

Partnerkapcsolatok bizonylathoz rendelhetőek
Partnerkapcsolatok és emlékeztetők bizonylathoz rendelhetőek. Ilyen esetben a bizonylatok listáiban megjelenik az emlékeztetők és partnerkapcsolatok darabszáma.

Partnerkapcsolatokból létrehozható bizonylatok
A partnerkapcsolatokból azonnal létrehozhatóak bizonylatok, amelyek a kapcsolaton lévő termékeket, azok mennyiségét és árát is átveszik.

Partnerkapcsolatok is kereshetőek a Symboogleban
Partnerkapcsolatok és emlékeztetők is kereshetőek a Symboogleban.

Termékkarton göngyölt készlet
Termékkartonon külön gombbal megjeleníthető a göngyölt raktárkészlet.

Vevői árlista
Vevő árkategóriája, szerződései, kedvezményei alapján megjelenített terméklista árakkal elérhető egy külön menüpontban.

Szolgáltatás önköltség beállítás
Szolgáltatás jellegű cikkekhez, költségfelosztás modul esetén lehetőség van önköltség értéket beállítani. Ilyen esetben a profit kimutatásban ezek a tételek is szerepelni tudnak.

Közvetített szolgáltatások
Kimenő számla esetén, tételenként adható meg, hogy tartalmaz-e közvetített szolgáltatást. Ez a számla nyomtatványon is feltüntetésre kerül.

Gyors vonalkódos értékesítés
Kimenő számla és szállítólevél esetén a felhasználói beállítástól függően a vonalkódos értékesítés gyorsabb módon történik.

Felhasználói névjegy a bizonylatokon
A felhasználó által rögzített névjegy információk a bizonylatokon a cégadatok alatt meg tudnak jelenni. Ehhez bizonylattömbönként állítható be, hogy van-e lehetőség névjegy megadására.

Táblázatos árajánlat sorszám elrejtése
Táblázatos árajánlat esetén is a sorszám elrejtésre kerül.

Bizonylat példányszámok elrejtése
Bizonylattömbönként beállítható, hogy a példányszám információk elrejtésre kerüljenek-e.

Eszköztár és villáminformációk
Külön bekapcsolható, hogy az eszköztáron (program tálcára kicsinyített állapotában megjelenő elem) a villáminformációk is megjelenjenek.

Bizonylat ablakok funkciógombjai több fülön
Bizonylat ablakok funkciógombjai több fülön kerültek elhelyezésre.

Boríték céges logó
A boríték formanyomtatványokon a céges logó is elhelyezhető. Nyomtatási költségben magas az ára a színes céglogó nyomtatásnak, de egy-egy alkalommal lehet célszerű megoldás.

Hitelkeret nyitott szállítólevelek esetén
A vevői hitelkeret beállítások lehetőséget nyújtanak a nyitott szállítólevelek számlázására lejárt hitelkeret esetén is.

Ékezetes e-mail címek kezelése
A rendszer alkalmas ékezetes e-mail címek és ékezetes domain-ek kezelésére önálló és tömeges levél küldése esetén egyaránt.

EU besorolás tömeges beállítása
Vevők listáján lehetőség van az EU besorolás tömeges beállítására.

Termékcímke nyomtatás
Termékcímke nyomtatás esetén lehetőség van beállítani a raktárkészlet alapján történő címke mennyiség meghatározást.

SyX beépülők verzió történet
SyX beépülők esetén is elérhető a verzió történet, amely tartalmaz minden bejegyzést, amely a SyX beépülőben történt változásokat írja le.

VTSZ szám a raktári mozgásokon
VTSZ számokat meg lehet jeleníteni a raktári mozgás bizonylatokon.

Díjbekérő álnév és jóváíró tétel
Díjbekérőn szerepeltethető tétel álnév és jóváíró tétel, amely kedvezményadásra ad lehetőséget.

Dátum mező adatbevitel gépeléssel kikapcsolható
Dátum mezők gépeléssel való adatbevitele (és egér görgővel való adatváltoztatása) a felhasználói beállításokban kikapcsolható.

Akciós vevők ellenőrzése
Akciós vevők rögzítésekor a rendszer ellenőrzi, hogy csak egy irányba (engedélyezés, tiltás) lehessen vevőket rögzíteni.

Megerősítés program bezárásakor
A program megerősítést vár (felhasználónként kikapcsolható) a főablakon való kilépéskor.

Dátum intervallum időszakok gyorsabb bevitele
Dátum intervallum beviteli ablakokon is van lehetőség a gyors intervallum kiválasztásra.

Verziótörténet becsukott állapotban
Verziótörténet becsukott állapotban jelenik meg verziónként. Jobban áttekinthető lett a sok változás.

Partnerkapcsolat kapcsolódó események
Partnerkapcsolat ablakon nem csak az előzmények, hanem a jövőbeni partnerkapcsolatok is megjelennek a kapcsolódó események nézetben.

Megjelenő hibák beküldése
A program leállását okozó hibák mellett a felhasználó számára megjelenő hibaüzenet is elküldhetőek a Symbol Tech részére elektronikusan.

Vevők és termékek keresése a megjegyzésekben
A megjegyzés mezők helyi menüje (jobb klikk) vevő és termékkeresésre is lehetőséget ad a kiválasztott, kijelölt szövegrészlet alapján. A megjegyzés mező alapján különböző események hajtódnak végre: vevő információs panel megjelenítése, termék kiválasztása, stb.

Termék napi készlet, gyártó megjelenítése
Termék napi készlet listában lehetőség van a gyártó megjelenítésére és a gyártóra való szűrésre.

Rendelés tételek szállítási információk
Rendelés tételek listáján, MRP modul esetén szállítási információk jeleníthetőek meg.

Cella és sor másolása listákon
Sorok helyett/mellett csak cellákat is lehet vágólapra másolni a listák jobb kattintásos menüiben.

Termékverziók nevesítve
Symbol Ügyvitel termékünk verzióit a jövőben városnevekkel látjuk el, ezáltal az azonosítás könnyebbé válik.

Vevő információs ablak, emlékeztetők
Vevő információs ablakon megjeleníthetőek a vevőkhöz tartozó emlékeztetők.

Partnerkapcsolatok és emlékeztetők vevő információ
Partnerkapcsolatok és emlékeztetők listáján is elérhetőek a vevő információk.

Környezetvédelmi termékdíj tételenként
Bizonylattömb beállítástól függően a környezetvédelmi termékdíj értéke meg tud jelenni tételenként is. Ilyen esetben a bizonylaton lévő összesítés nem látható.

Fizetési felszólítások tömeges törlése
Fizetési felszólítások listáján lehetőség van egyszerre egynél több felszólítást törölni.

Tömeges fizetési felszólítás küldés
Rendezetlen számlák listája vevőnként kimutatásban egynél több vevő kijelölésével tömegesen küldhető fizetési felszólítás. A szűrőfeltételek között megadható az utoljára kiküldött fizetési felszólítás óta eltelt napok száma.

Elmulasztott emlékeztetők
Elmulasztott emlékeztetők a főablak jobb alsó sarkában újra megjeleníthetőek.

Pénztárzárás újranyomtatása
Pénztárzárás újranyomtatása elérhető a pénztárzárások listáján.

VTSZ/SZJ a tételes listákon
Szállítólevelek és számlák tételes listáján (KT kóddal is) megjelennek a VTSZ/SZJ számok.

Szállítólevél számlázása figyelmeztetés a határidőre
Szállítóleveleket 15 napon belül ki kell számlázni. A program a 10 és 15 napos határidőre sárga és piros színezéssel figyelmezteti a felhasználót.

Bizonylat e-mail sablon tételek
Bizonylathoz kötött e-mail sablonok esetén lehetőség van a tételeket is megjeleníteni az e-mailben.

Egyenlegközlő bizonylatok típusai
Egyenlegközlőn megjelennek a bizonylatok típusai névvel, mint kimenő számla, bejövő számla, pénztári kiadás és bevét. A bejövő számlák a jobb azonosíthatóság érdekében az eredeti bizonylatszámukkal szerepelnek a nyomtatványon.

Környezetvédelmi termékdíj kód előtag
Környezetvédelmi termékdíj kódja előtaggal és utótaggal is ellátható.

Bejövő számla teljesítés dátuma
Bejövő számla teljesítés dátuma beállításra kerül a beemelt szállítólevél ezen értéke alapján.

Gyári számos díjbekérő számlázásakor
Gyári számos díjbekérő számlázásakor meg kell adni (vagy lehetőség van rá) a gyáriszámokat.

E-Számla csatolt dokumentumok
E-Számla feladásakor lehetőség van csatolt dokumentumokat is elküldeni a vevőnek. Ehhez küldéskor nyomva kell tartani a SHIFT gombot vagy a rendszerbeállításokban jelezni, hogy mindig legyen fájlválasztás.

Címkék additív bővítése
Listákban többes kiválasztás esetén lehetőség van a címkék additív bővítésére. Ilyenkor a beírt címkék a kiválasztott sorokhoz hozzáadódnak.

Bizonylattétel rögzítésekor raktár információk elrejtése
Bizonylattétel rögzítésekor lehetőség van a raktár információk elrejtésére. A beállítás felhasználónként elérhető.

E-mail és SMS üzenetek mentése minden alkalommal
A rendszerbeállítástól függetlenül az E-mail és SMS üzenetek mentése minden alkalommal megtörténik. A megmaradt rendszerbeállítás (E-mail csatolmányok mentése) továbbra is érvényben marad.

E-mail és SMS üzenetek partnerkapcsolat létrehozása
E-mail és SMS üzenet küldésekor, amennyiben sablonban valamilyen partnerkapcsolat mód be van állítva, automatikusan létrejön egy-egy partnerkapcsolat.

Vevői rendeléshez is küldhető SMS üzenet
Vevői rendeléshez is létrehozható sablon alapján SMS üzenet.

Szerver idő eltérés
Amennyiben a szerver dátum és idő beállítása jelentősen (több mint 30 perc) eltér a számítógép rendszeridejétől, úgy a főablakon láthatóvá válik a szerver dátum és idő beállítása.

SMS sablon is dolgozóhoz köthető
SMS sablon is dolgozóhoz köthető, így elkülöníthető a dolgozók SMS szövegezése.

Vevői szerződés, eredeti bizonylatszám
Vevői szerződésen lehetőség van az eredeti bizonylatszám rögzítésére. A rendszeres számlázáskor ez megjelenítésre kerül.

Szállítói szerződés, eredeti bizonylatszám
Szállítói szerződésen lehetőség van az eredeti bizonylatszám rögzítésére.

Vevői szerződés számlázása
Vevői szerződés díjbekérővel történő számlázásakor is megjelenik a szerződés száma.

Termékcímke nyomtatás árak megadott napra
Termékcímke nyomtatáskor beállítható, hogy az árak – amelyek megjelennek a címkék – mely napra vonatkozzanak.

Beállítások ablakok új kinézete
Beállítások ablakok rendezettebb, könnyebben használható felületet kaptak.

Verziótörténet változások száma
Verziótörténet ablakon a változások száma verziónként összesítve is látható.

 

Új programváltozatunkban több hibát, hiányosságot is orvosoltunk:

Hibajavítás: Bizonylat nyomtatvány előnézet nem működött
Bizonylat nyomtatvány előnézet nem működött és a program leállását okozta.

Hibajavítás: Vevő és termékforgalmi listák szállítólevéllel
Vevő és termékforgalmi listák szállítólevéllel történő megjelenítése tartalmazta a számlázott szállítóleveleket is.

Hibajavítás: Árajánlat tétel megjegyzés
Árajánlat és egyéb bizonylat tétel megjegyzés nem jelent meg újbóli nyomtatás esetén.

Hibajavítás: Termékcímke nyomtatás
Termékcímke nyomtatás középre és jobbra igazított szövegei nem megfelelően jelentek meg.

Hibajavítás: Szállítói rendelés tétel állapot állítás
Szállítói rendelés tétel állapot állítás közvetlenül nem volt lehetséges, csak a tétel megnyitása után.

Hibajavítás: Egyedi mezők mezőnév
Egyedi mezők mezőnév (termék/vevő) rosszul jelent meg a törzsadat ablakokon.

Hibajavítás: Kézi számla azonnali vevő rögzítéssel
Kézi számla rögzítése azonnali vevő rögzítéssel az ablak elcsúszását okozta.

Hibajavítás: Beépített HTML szerkesztő működésének pontosítása
Beépített HTML szerkesztő működésének pontosítása, a hibák helyes kezelése.

Hibajavítás: Beszerzési árak szélesebb megjelenítése
Beszerzési árak megjelenítésekor a táblázat szélesebb lett.

Hibajavítás: Bejövő szállítólevél számlázásakor új ár
Bejövő szállítólevél számlázásakor az új ár rögzítése funkció nem aktiválódott.

Hibajavítás: Proxy beállítások ellenőrzése
Proxy beállítások ellenőrzése közben keletkező formátum hibát a rendszer nem kezelte megfelelően.

Hibajavítás: Tömeges jogosultság állítás
Tömeges jogosultság állítás nem működött megfelelően.

Hibajavítás: Fizetési felszólítás jog
Fizetési felszólítás jogosultság kezelése nem volt minden esetben megfelelő.

Hibajavítás: Szigorú pénznem bizonylattömb beállítás
Szigorú pénznem bizonylattömb beállítás nem került alkalmazásra minden esetben.

Hibajavítás: Tételimport fájlválasztó ablak eltűnt
Tételimportálás közben, bizonyos esetekben a fájlválasztó ablak eltűnt.

Hibajavítás: FIFO egységár nem jelent meg
FIFO egységár nem jelent meg a tételszerkesztő ablakon, ha a füles keresővel választottuk ki a terméket.

Hibajavítás: Leltár módosítása
Leltár módosítása során a fordulónapi készlet újra tárolásra kerül.

Hibajavítás: Leltár, új termékek
Az eddig készletmozgással nem rendelkező termékek nem kerültek leltározásra.

Hibajavítás: HUD CTRL+A és CTRL+C
A HUD megjelent a CTRL+A és CTRL+C billentyű kombinációkra is.

Hibajavítás: Boríték előnézet
Boríték előnézet logóval nem jelent meg.

Hibajavítás: Vevőforgalmi statisztika
Vevőforgalmi statisztikán a részben nyitott szállítólevelek miatt nem jelent meg adat.

Hibajavítás: Raktárközi átadás termékkód
Raktárközi átadás listán nem jelent meg a termékkód.

Hibajavítás: Mérlegelt átlagár számítás
Mérlegelt átlagár számítás napon belüli értékesítéskor nem minden esetben számolt megfelelően.

Hibajavítás: Közösségi adószám német nyelven
Közösségi adószám németül helytelenül jelent meg.

Hibajavítás: Szűrőfeltétel felhasználói beállítás
Felhasználói beállítások alapértelmezett szűrőfeltétel intervallumra vonatkozó beállítása nem minden helyen került érvényesítésre.

Hibajavítás: Bejövő számla álnév másolása
Bejövő számla másolásakor az álnév nem másolódott.

Hibajavítás: Excel import sortöréssel
Adatimport varázsló a sortörést is tartalmazó Excel állományokat helytelenül kezelte.

Hibajavítás: Blogbejegyzések rögzítésekor lista frissítése
Blogbejegyzések rögzítésekor a lista nem frissült.

Hibajavítás: Szállítói rendelések aláírás
Szállítói rendelések aláírásai fel voltak cserélve.

Hibajavítás: Folyamatjelző csík háttérben
Folyamatjelző csík bizonyos esetekben a háttérben lévő ablakot aktiválta.

Hibajavítás: Eredeti ár megjelenítése táblázatos árajánlaton
Eredeti ár megjelenítése táblázatos árajánlaton nem működött megfelelően.

Hibajavítás: Nagy termékképek és memória
Termékekhez rögzített nagyméretű képek többszöri megjelenítése feleslegesen pazarolta a memóriát.

Hibajavítás: Vevőhöz kötött vevői akció
Vevőhöz kötött vagy vevőtől eltiltott vevői akció minden vevőnél megjelent.

Hibajavítás: Dátumidős beszerzési azonosító
Dátumidős beszerzési azonosító nyomtatása bizonylatokon hibát jelzett.

Hibajavítás: Projekt áttekintés parancsok nem működtek
Projekt áttekintés parancsok működnek.

Hibajavítás: E-Számla kedvezménnyel
E-Számla kedvezménnyel ellátott tételein nem volt látható a kedvezmény mértéke.

Hibajavítás: Automatikus bankszámlaszám hozzárendelés
Automatikus bankszámlaszám hozzárendelés a bizonylattömb beállításától függetlenül minden esetben megtörtént.

Hibajavítás: E-Számla eredeti számla
E-Számla eredeti számlapéldánya is nyomtatható volt.

Hibajavítás: Környezetvédelmi termékdíj összesített kimutatás
Környezetvédelmi termékdíj összesített kimutatáson megjelentek a szállítólevelek is.

Hibajavítás: Környezetvédelmi termékdíj tételes lista
Környezetvédelmi termékdíj tételes listán látszottak a stornózott számlák is.

Hibajavítás: Termékenkénti értékesítés
Termékenkénti értékesítés lista a lezárt szállítólevelek értékesítési értékeit beleszámolta az összegekbe.

Hibajavítás: Beszerzéskor új bruttó ár
Beszerzéskor új bruttó ár alapján történő átárazás, árrögzítés a nettó árat rögzítette.

Hibajavítás: Vevő módosítás jog
Vevő módosítás jog nem minden ablakon került felhasználásra.

Hibajavítás: Házipénztár jog
Házipénztár jog nem minden ablakon került felhasználásra.

Hibajavítás: Telephelyválasztás oszlop szélesség
Telephely és kapcsolattartó választás legördülő listában nem volt látható minden adat teljes szélességben.

Hibajavítás: Bizonylat fix pénznem
Bizonylat fix pénznem beállítás nem volt minden esetben alkalmazva.

Hibajavítás: Házipénztár bizonylat lezárt időszak, összepontozás
Lezárt időszakra vonatkozó házipénztár bizonylat összepontozása nem volt lehetséges.

Hibajavítás: Kimenő számla összepontozás megszűntetése
Kimenő számlák listáján az összepontozás megszűntetése után is látható volt a kiegyenlítés dátuma.

Hibajavítás: Symboogle vonalkód olvasóval
A Symboogle ablakon a vonalkód olvasóról (F9-vel induló karaktersorozat) érkező ö betűket 0-ra cseréli.

Hibajavítás: Termék lista szűrése ÁFA kulcsra
Termék lista szűrése ÁFA kulcsra többször és rossz értékekkel jelenítette meg az ÁFA kulcsokat.

Hibajavítás: Vevői és belső rendelés, tételek kihagyása
Vevői és belső rendelések kiszolgálásakor a tételek kihagyása művelet nem működött megfelelően.

Hibajavítás: Belső rendelés kiszolgálása, nem egész mennyiségek
Belső rendelés kiszolgálásakor azon nem egész mennyiségek, amelyek tört része 0,5-nél nagyobb, nem voltak kiszolgálhatóak.

Hibajavítás: Vevői akció tétel törlése
Vevői akció tétel törlése nem volt lehetséges, ha az akciós mennyiségből felhasználásra került valamennyi.

 

Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik

Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik” tartja a mondás. Szeretnék egy pár gondolatot megosztani arról, hogy miként működik (nálunk) egy-egy új verzió kiadása, milyen lépések előzik meg és követik a kiadást, hogy zajlik a tesztelés. A hibabejelentéseknek még örülök is, hiszen a szoftverünket használják, dolgoznak vele.

Múlt héten megjelent verziónk komoly fejlesztéseket tartalmazott, új adatbázis formátum jelent meg, amelynek segítségével több cég adatai tárolhatóak egy adatbázisban. De sajnos becsúszott két olyan hiba, amely az átlagosnál több hibabejelentést generált. Ezek szerint a hibabejelentő és kezelő technológia is működik!

A hiba azt jelzi, hogy a rendszert használják

A sok hiba alatt konkrétan azt kell érteni, hogy körülbelül 10 telefonhívást kaptunk és a belső rendszerünkben 14 jelzés érkezett a két hibáról. Ez soknak számít, ennél sokkal kevesebb hibát szoktunk generálni havi kiadásainkkal.

Tesztelés

Tesztelésünket külső cég végzi. Előre egyeztetett ütemterv szerint (amitől illik néha eltérni) a havi verziók a kiadás előtt egy minimum 5 napos teszten esnek át. A változásokra fókuszálva a szakértők áttekintik, hogy mi készült el, mi javult meg és néha mi romlott el. Ezekről folyamatosan egyeztetünk és nem ritka, hogy naponta is egynél több tesztverziót adunk át újabb tesztelésre.

A kezdeti “Mindent nézzünk át!” módszer helyett – mivel már maga a szoftver is építkezik, azaz az integrált rendszerbe építőkocka jelleggel kerülnek bele új funkciók, modulok – lassan áttértünk a folyamatos tesztelésre. Már fejlesztési időben lehetőség van arra, hogy az új funkciókat folyamatosan teszteljük. Az inkrementális tesztelésnek hála egy-egy új modul már hetekkel a kiadás előtt át tud esni az első teszteken.

A verziókiadás utáni publikációs események (verziótörténet, blog, hírlevél) már csak hab a tortán. De érezni kell, hogy milyen munka áll ezek mögött.

Akkor mégis mire föl ez a két hiba?

A több céges működés olyan mértékű fejlesztést igényelt, amelyet még soha nem éltek át a fejlesztőink. Soha nem fordult még elő, hogy egy feladatot nap végére nem fejeznek be, azaz a program nem lefordítható. (Úgy bontjuk lépésekre a nagyobb feladatokat is, hogy napon belüli kis részfeladatok keletkezzenek). A több céges fejlesztés során 11 munkanapon keresztül nem volt a program tesztelhető változatban. Az adatbázis és a program felülete annyi belső módosítások esett át, hogy két hétig csak remélni tudtuk, hogy jó úton haladunk. (Azért erősen hittünk magunkban!). Az irónia, hogy az egycéges partnerek ezekből a változásokból nem szabad, hogy bármit is észre vegyenek!

A rendszer a kezdetek kezdetétől egy céges logót kezelt. Ezt sok helyen használtuk fel, például a nyomtatványokon. A több cég bevezetése során külön figyelmet fordítottunk arra, hogy a külön-külön cégek adatai is a helyükön legyenek. Egy dolgot nem vettünk a számításba: a logóbeállító előnézeti képen a program rosszul vizsgálta a céglogót és hibával leállt. Sajnos a tesztelő csapat sem vette ezt észre, helyette több más hibát jeleztek.

De akkor miért is jött elő ez ilyen sok helyen? Mert egy DEMO program telepítése után az első, hogy beállítom a céglogót és megnézem, hogy milyen szép lett. Na, ez nem sikerült sok DEMO letöltőnek.

Hibakeresés folyamatosan

És mi volt a másik hiba?

A Symbol LAB csapat a fekete dobozban ülők csapata. Őket nem érdekli, hogy most Symbol Ügyvitel vagy valamely más, egyedi fejlesztésünk a cél, ők az alaprendszert fejlesztik. Ehhez nem is a szokásos tesztkörnyezetet használják, hanem úgynevezett egység-teszteket (unit test) futtatnak. Egy hiba ezen is át tudott csúszni. A hivatalos neve:

“Osztályhierarchián keresztül betöltött objektum
késleltetett betöltésű mezőinek státusz problémája”

Sok optimalizálási kérdést oldanak meg a LAB-os kollégák, például azt is, hogy csak a termék vonalkódjának megjelenítése miatt ne kelljen betölteni a termék képét, megjegyzését, csatolt dokumentumait.

Amikor egy bizonylatot összerakunk a termékek rendelkezésre állnak (hiszen annak kiválasztásával hozunk létre bizonylat tételeket), de ha később egy bizonylatot újra betöltünk, akkor a nyomtatáshoz a termékeket be kell tölteni. Hogy ez ne kerüljön sok időbe, a LAB megoldotta a késleltetett betöltést. De sajnos az ilyen újranyomtatások esetén rosszul érzékelte a rendszer a megjegyzés mező betöltését. Emiatt nem jelentek meg a tételes megjegyzések és a termék megjegyzések.

Konklúzió

A tesztelőcsapat és mi is levontuk a megfelelő következtetéseket ahhoz, hogy legközelebb még profibban végezhessük el a szoftver kiadást. Megértőek vagyunk azon ügyfeleinkkel szemben is, akik úgy vélik, számukra nem hozott sok újítást az új verzió, cserébe elromlott valami. Cégünk elkötelezett amellett, hogy ezeket a hibákat soron kívül javítsuk. Ahogy Önök is látják, a hosszú hétvégét is részben feláldozva, tesztelő csapatot szombati munkára kérve elkészült a javítás, amely orvosolja a hibákat.

Amikor fejlesztési sebességről beszélünk, mindig eszembe jut az a 2009 szeptemberében történt eset, amikor is egy nagy tengeren túli vállalat termékében fedeztek fel hibát. A hibát jól körülírva juttatták el a céghez és ő ezt megköszönve 2010 Q2-re (azaz kb. 9 hónapra) ígérte a hiba javítását. Ennél a Symbol Tech sokkal rugalmasabb, gyorsabb reagálású és ahogy a bejegyzésből is látszik, beismerjük a hibáinkat.