Halasztott szállítású számla v1.108-tól

Folyamatosan bővülő felhasználói igények érkeznek hozzánk rendszeresen. Sok érdekes problémával találkozunk, amelyekre cégünknek pontos, egyértelmű megoldást kell szállítania. Az egyik ilyen a halasztott szállítású számla.

A halasztott szállítású számla segítségével előre rendezheti egy jövőbeni esemény pénzügyi részét. Nem csak simán előleg számláról van szó, hanem egy valódi (vég)számláról. Amely nem mozgat készletet. Csak pénzügyileg teljesül a gazdasági esemény, az áru elszállítása a jövőben – akár több lépcsőben – fog megvalósulni.

Az építőipar alkalmazza a leggyakrabban. Olcsóbb a családi ház, ha egyben veszem meg a Tüzép telepen. De nem szerencsés, ha egyben tolják ki a kapun a teljes ház minden elemét. Az első hónapokban csak az alapozáshoz szükséges anyagokra van szükségem. A tető elemei legkorábban 6-9 hónap múlva fognak kelleni, a kúpcserép csak 12 jövő ilyenkorra. Sőt, a szállítónál sem kell, hogy az áru jelen legyen, ahhoz hogy arról számlát kapjak. Majd megrendeli 6-9 hónapon belül. Emiatt az MRP-ben is látszik a számla.

Az új verzió megjelenéséig kérjük ügyfeleinket, hogy gondolják végig, szükségük van-e a halasztott szállítású számlára, mint Enterprise megoldásra.

Még egy új modul: Útnyilvántartás

Régi tervünk vált valóra azzal, hogy integráltuk az útnyilvántartást. Fontos szó az integráció, mert nem útnyilvántartó program készült, amely az asztalról indítható. Hanem egy, az ügyvitelbe szervesen illeszkedő kiegészítő eszköz.

A modul segítségével korlátlan számú gépjármű és járművezető (dolgozók közül választható) nyilvántartását vezethetjük. Könnyen és pontosan rögzíthetünk utakat, üzemanyag fogyasztást, ezzel járó egyéb költségeket. Talán nem is kell külön kiemelni, hogy a házszám pontossággal tárolt adatokhoz akár 10m pontosságú távolságadatok tartozhatnak. (Ugye, nem mindegy, hogy az Üllői út 6-ba vagy az Üllői út 345-be mentem?). A napi vagy havi zárás pedig NAV kompatibilis útnyilvántartás nyomtatványt jelent. Egy kattintással!

A címadatok könnyebb kiválaszthatóságát segíti a vevő és szállítótörzs, a raktárak címei, sőt a HR modulban rögzített dolgozók állandó vagy ideiglenes lakcímei is. Az automatikusan frissíthető üzemanyag árak,  a csatolt dokumentumok és gépjárművekhez tartozó figyelmeztetések (olajcsere esedékessége, műszaki érvényessége, stb.) már csak hab a tortán. Pláne akkor, ha elmondjuk, hogy a Standard, Office és Professional rendszerekhez is rendelhető modul ára korlátlan autóra és vezetőre:

29.900Ft+ÁFA

Elérhető a következő (1.108) verziótól.

A pénztárgép integrációnak leáldozott

Nagy érdeklődéssel vártuk a pénztárgépek NAV-hoz való bekötését és az ezzel járó fejlődést, az új gépeket. De a nem várt eredményt kaptuk, sajnos nem történt nagy innováció ezen a területen.

A NAV-hoz való bekötéssel új gépek jelentek meg, amelyek kiválóan alkalmasak arra, hogy 220V-ba dugva vagy akkumulátorról működtetve kiszolgálják a Lehel piac-ra betérő vevőket vagy a kisboltokat. De nem alkalmasak PC-vel való összekötésre. 2013-at írunk, az engedélyezett pénztárgépek azonban még mindig COM porton kommunikálnak, csak a gépek töredéke alkalmas bármilyen interakcióra a világgal és ügyfeleinknek nem szeretnénk kellemetlen perceket szerezni a “Telepítsen 32bites operációs rendszert” mondatokkal.

Cégünk azt a döntést hozta, hogy a mikro- és kisvállalkozások bolti működését az alternatív pénztárgép működéssel fogja a jövőben támogatni. Ez azt jelenti, hogy nincs szükség a PC és a pénztárgép összekötésére. Minden készletmozgató bizonylat egy pénztárgép összesítő felületen megjeleníti, hogy melyik gyűjtőbe milyen összeget kell beírni. Ez jelenleg több helyen működik és jelesre vizsgázik, mint az úgynevezett aktív kapcsolatos pénztárgépek.

A törvényi követelményeknek megfelel:
mindig készül blokk.

Már csak az eredeti Windows XP-ket támogatjuk

A múlt

Cégünk, a Symbol Tech Zrt. a 2009-ben megjelent ügyviteli rendszerünk tervezésekor szem előtt tartotta a könnyű telepíthetőséget. A kis- és középvállalati szektorban az akkoriban nagyon elterjedt Windows XP operációs rendszereken való működés elengedhetetlen volt. Cégünk emiatt a Microsoft .NET Framework v2.0-s változatával szerelte fel szoftvereinket. Ez gyors telepíthetőséget tett lehetővé, kiegészítő komponensként egy kb. 25MB-os csomagot kellett csak letölteni.

Cégünk (akkor még Kft-ként) új technikákkal próbálkozott. Elsőként kezdtünk el értékesíteni Magyarországon szalagos ügyviteli rendszereket. Mindezt abban az időben, amikor sokan még csak ismerkedtek a Microsoft Office 2007-es változatával és az ott megjelent szalagokkal (ribbon). Szintén az elsők között voltunk, akik a hagyományos (általában Delphi vagy Visual FoxPro) programozási nyelvek helyett a Microsoft .NET-et és a C# nyelvet választottuk.

NetLogo

A jelen

A világ előre menetele és cégünkben ezzel együtt járó technológiaváltás egy ennél modernebb „motort” követelt meg. A .NET 4.0-s változatával fog megjelenni ügyviteli szoftverünk következő, v2.0-s verziója. „Bizonyos áldozatokat meg kellett hoznunk, így ettől a verziótól kezdődően csak a Windows XP SP3 illetve Windows Server 2003 SP2 vagy ennél újabb operációs rendszereket támogatjuk.” – mondta Balázs Csaba, software architect, aki egyben a cég vezérigazgatója.

Hiszünk abban és statisztikáink is azt mutatják, hogy az elmúlt négy év alatt a cégek jelentős része már lecserélte elavult Windows XP-s rendszereit. Ezen rendszerek valós terméktámogatása rég megszűnt a Microsoft-nál, a bővített támogatás pedig 2014. április 8-án ér véget. A Windows XP-s rendszerek helyét már a mikro- és kisvállalati szektorban is átvették az előretelepített Windows Vista és Windows 7 rendszerek. Ennek következtében cégünk nem támogatja azokat a Windows XP rendszereket, amelyekre – általában nem eredeti, kalózmásolatok miatt – az SP3 frissítőkészlet nem telepíthető.

A .NET köztes verzióit (3.0 és 3.5) cégünk szándékosan hagyta ki. A telepítőkészletek mérete olyan nagy volt, hogy a telepítést Internetes közzététellel nem is lehetett volna kivitelezni, sőt rendszergazdai ismeretek is szükségeltettek volna a frissítéshez.” – mondta el Várady Balázs ügyviteli tanácsadó, telepítésekért felelős szakember.

Felhős (SymbolCloud) kiszolgáló alkalmazásaink nagy része már év elején megkapta a .NET 4-es frissítést. A rajtuk futó Windows 2008 és újabban Windows 2012-es szerverekhez és a rajtuk futó szolgáltatásokhoz már ez illeszkedik a legjobban, kollégáink által ez menedzselhető a legkönnyebben.

A .NET 4 használatával a nagyobb teljesítményen és megbízhatóságon túl egy további előny is jól látható. Megoldódik a 32 és 64 bites rendszerek közti eltérés, egy telepítőkészlet lesz alkalmas mindkét verzió futtatására. Számos, jelenleg kapható operációs rendszer (előretelepített Windows7 és Windows 8 rendszerek) már alapértelmezetten támogatja a .NET 4-et, így szoftvereink telepítése is könnyebb lesz.

A távoli jövő

Lépést tartva a technika fejlődésével cégünk pár éven belül biztosan áttér a .NET 5.0-ra, amely már biztosan csak a Windows Server 2008/2012 illetve a Windows 7/8 változatokat fogja támogatni. Erre már most hírleveleinkben felhívjuk ügyfeleink figyelmét.

 

Közvetlen adatcsere a felhöben: Cloud Fx()

Cégünk elkötelezett amellett, hogy a felhő és SAAS technológiákat magasabb szinteken is kihasználja. Symbol Sky felhőt használó ügyfeleink számára elérhetővé tettük a Cloud Fx() szolgáltatást, amellyel közvetlenül cserélhetnek adatot vevőikkel, partnereikkel.

Nem csak 5GB ingyen tárhely

A felhő és vele együtt a SAAS szolgáltatások nem azt jelentik, hogy 5/10GB tárhelyet kapunk fájljaink tárolásához és programot futtathatunk távoli asztalon. Nem merül ki abban a felhő, hogy webes felületen be tudunk lépni és bizonyos adatokat meg tudunk jeleníteni egy böngészőben.

 

Távoli adatcsere a partnerekkel

A Software as a Service működés sokkal inkább azt jelenti, hogy a szoftver és az általa tárolt adatok egy részét elérhetővé teszem mások számára, esetleg mindenki számára. Ezek lehetnek árlisták, általam forgalmazott termékek leírásai, készletinformációk. Könyvelési vagy HR információk (persze csak a könyvelőnek!).

 

Interaktív tevékenységek is

A felhő által publikált adatok mellett van egy másik fontos szegmens is, ez pedig a interakció. A felhő szolgáltatások nem csak adatkinyerésre használhatóak, azokkal műveletek is végezhetőek. Ez lehet távoli rendelés rögzítés, rendelésinformáció módosítás, távoli gyártó egység irányítása és vezérlése vagy akár beléptető rendszer naplózás több telephelyen.

Amennyiben felkeltette érdeklődését a Cloud Fx() szolgáltatás, bővebb információt a Symbol Cloud webhelyen talál.

 

Symbol Ügyvitel v1.102 “Trieste”

Két hónap várakozás után kiadásra került a Symbol Ügyvitel v1.102-es verziója. A hosszabb verziókiadási idő miatt nem is csoda, hogy az eddigi legtöbb programváltozás ebben a verzióban jelent meg. A “Trieste” fantázianévre hallgató verzióban is próbáltuk megtalálni az egyensúlyt az újdonságok illetve a meglévő funkcionalitás kényelmesebbé tétele között. Előzetes teszt visszajelzésekből azt látjuk, hogy ez sikerült.

[learn_more caption=”Trieszt városáról részletesen ide kattintva…”] Trieszt (olaszul Trieste) kikötőváros Észak-Olaszországban, Friuli–Venezia Giulia régió közigazgatási székhelye. A város püspöki székhely. Két ismert obszervatórium található itt, a csillagvizsgáló és a geofizikai, amely köré szerveződött az 1924-ben létrejött egyetem is. A város székhelye a kávétermékeiről ismert Illycaffe S.p.A. vállalkozásnak és a Generali Biztosító és az osztrák alapítású Lloyd Triestino hajózási társaságnak. 1382-től 1918-ig a Habsburg Birodalom része volt, a birodalom legfontosabb hajózási és hadikikötőjeként, egyben székhelye az Osztrák Tengermellék tartománynak. Itt határozták meg az Adria feletti magasságot, mint a korábbi hazai magasságmérés alapját is. A város a Saint-germaini békeszerződéssel került 1918-ban Olaszországhoz.[/learn_more]

 

Fejlesztések az 1.102-es verzióban:

Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a tudásbázisban.

 

Bizonylat készítés több forrásbizonylatból
Bizonylat listákról készített bizonylat átmenet (pl.: szállítólevelek számlázása) több forrásbizonylat felhasználásával is (pl.: több vevői rendelés kiszolgálása szállítólevéllel vagy számlával) működik. Eltérő vevők esetén a rendszer lehetőséget biztosít a vevő kiválasztására.

Dokumentum böngésző
Dokumentum böngésző felületen a csatolt dokumentumokat tekinthetjük át lista formában. Külön menüpontban kaptak helyet a vevő-, szállító-, termék és dolgozói dokumentumok.

Gyors felhasználó váltás
Gyors felhasználó váltás segítségével (főképernyőn CTRL+ALT+L) a program felhasználói között gyorsan lehet váltani. A felhasználóhoz generált PIN kód segítségével lehet ugyanazzal vagy egy másik felhasználóval belépni a programba.

Számla ÁFA 2M Ft felett
Beállítástól függően, ha a számla ÁFA tartalma meghaladja a 2M Ft-ot, úgy a rendszer ellenőrzi, hogy a vevő adószáma meg tud-e jelenni a bizonylaton: vevő rendelkezik-e adószámmal és a rendszerbeállítások alapján megjelenik-e.

Készpénzes számla havonta 1.5M Ft felett
Beállítástól függően, ha a havi készpénzes számlák összege meghaladja az 1.5M Ft-os, törvényben meghatározott bejelentési határt, úgy figyelmeztetés jelenik meg.

Egyenlegközlő tömegesen
Az egyenlegközlők küldésére alkalmas listákról több vevőt/számlák kiválasztva, tömegesen is küldhető egyenlegközlő.

Termék többnyelvű megjegyzések
Termék megjegyzések több nyelven megadhatóak, a bizonylat nyomtatványokon nyelvhelyesen jelennek meg.

Szállítói projekt rögzítése
Projektek új jellemzője a szállítói jelleg rögzítése. Ennek megfelelően a partner csak az egyik vagy csak a másik irányú bizonylatokon kerül automatikusan kitöltésre.

NAV cégadatok lekérdezése
NAV cégadatok lekérdezése cégnév alapján (NAV szerver lassú működése miatt) kiiktatásra került. Adószám alapján való lekérdezés továbbra is elérhető.

Rendszeres számlázás, hó utolsó napja és utolsó munkanapja
Rendszeres számlázás, hó utolsó napján és utolsó munkanapján is lehetséges.

Árfolyam letöltés valutában
Bankoktól történő árfolyam letöltés esetén lehetőség van a deviza értékek helyett valuta értékeket letölteni. A lehetőség MNB-től való letöltésnél nem áll rendelkezésre.

Automatikus kódkiosztás szabály
Automatikus kódkiosztás formátuma megenged egynél több # jel használatot is. Ilyen esetben nullákkal feltöltve kerül a kód kiosztásra. A V/SZ/T/P kódok használata nem kötelező.

Szerződés számlázásakor behelyettesítő mezők
Szerződés számlázásakor már a szerződésen megadhatóak a behelyettesítő mezők (“A #szerzodes# számú szerződés alapján készült #teljesiteshonap# havi számla.”)

 

Symbol Ügyvitel v1.100 “Stratus”

A Symbol Ügyvitel idei első, 100-as verziója a hagyományoktól eltérően nem egy város nevét kapta, hanem egy felhőtípusét. A stratus (St, sztratusz) alacsony szintű rétegfelhő. Ezzel kívánjuk a próbaidő után hivatalosan is elindítani Felhő szolgáltatásunkat.

[learn_more caption=”Stratus-ról részletesen…”] A stratus (St, sztratusz) alacsony szintű rétegfelhő. Általában szürkés színű, ködre emlékeztető felhő, mely viszonylag egyenletes felhőalappal rendelkezik. Ha a Nap átsüt a felhőn, körvonalai felismerhetőek. Általában csendes esőt szolgáltat, így hullhat belőle szitáló eső, fagyott eső vagy szemcsés hó, máskor hosszas zivatar is. Leggyakrabban felsikló melegfront vagy az erőteljesebb kisugárzást követően a talajról felemelkedő köd (emelt köd) révén alakul ki. Felszínközeli változata tulajdonképpen a köd. Sajátossága, hogy e felhő esetében a magasabb fényvisszaverő képesség jobban érvényesül, mint az üvegházhatás, ezért a felhőtlen égbolthoz képest jobban lehűti a légkört.[/learn_more]

 

Fejlesztések az 1.100-as verziónkban:
Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

NAV cégadat lekérdezés
Vevő és szállító ablakon lehetőség van a beírt cégnév vagy adószám alapján a cégadatokat a NAV-tól lekérdezni.

Belföldi adószám ellenőrzés
Belföldi adószám ellenőrzés is a rendszer része lett.

Adószám ellenőrzés naplózása
A közösségi és belföldi adószám ellenőrzés naplózásra kerül.

Bizonylat átvétele más vevőtől
Bizonylat átvételekor lehetőség van más vevőtől is bizonylatot átvenni.

Szerződések számlázása vevőnév alapján
Szerződések számlázása esetén lehetőség van a vevőnév alapjáni sorrendben előállítani a számlákat.

Leltárív termékei gyártó és szállító alapján
Leltárív termékekkel való feltöltését gyártó és szállító alapján is el lehet végezni.

Emlékeztetők megjelenítése feltűnőbben
Listákon az emlékeztetők megjelenítése feltűnőbb lett.

 

Halló, a programozóval szeretnék beszélni!

Ez az, amit nálunk nem lehet. Hogy miért nem? Eddigi tapasztalatom alapján az ügyfél és a fejlesztő cég érdeke is ez. Hogy írhatok ilyen blődséget? Elárulom…

 

 

 

A köztudatban az él, hogy a “programozók írják a programokat”. Ha a felszínt nézzük, ez lényegében így is van. De, ha kicsit jobban megvizsgáljuk, és eltekintünk az egyfős csapatoktól, akkor könnyű belátni ennek az okát: A programozók (nem vagyok sznob, de jobban szeretem a fejlesztő megnevezést), szóval a fejlesztők dolga tényleg az, hogy életre keltsék a megálmodott, kitalált funkciókat egy rendszerben. Az viszont már nagy kérdés, hogy kinek kell megálmodnia, kitalálnia ezeket a funkciókat? A fejlesztőknek? Nem hiszem. Az ő feladatuk, hogy egy konkrét feladatra a legmegfelelőbb szakmai megoldást adják, nem pedig az, hogy tisztában legyenek a helyesbítő számla tartalmi és formai követelményeivel, vagy, hogy kapásból vágják a tárgyi eszközök terven felüli ÉCS-jének könyvelését.

 

Ettől függetlenül az ügyfél meg tudja mondani, hogy mit akar, nem?

Sajnos nem. És ezzel nem az ügyfeleink képességeit akarom degradálni. Mivel hála istennek volt szerencsém eddigi pályafutásom alatt jó néhány nagy rendszer kialakításában, bevezetésében részt venni, így sokszor találkoztam azzal a helyzettel, hogy az ügyfél által igényként elmondottak a végén csak nagy jóindulattal hasonlítottak a végső megoldásra. És még mielőtt az a vád ér, hogy persze úgy könnyű, hogy nem vesszük figyelembe az ügyfél igényeit, fontos elmondanom, hogy ez természetesen az ügyféllel történő folyamatos egyeztetések, konzultációk eredménye lett.

Fontos, hogy ezekben az esetekben sem az ügyfél képességeivel van baj, csak az ügyfél a legtöbb esetben kereskedelemmel, gyártással, szerviz vagy karbantartási feladatokkal – és még sorolhatnám – foglalkozik, és a legritkább esetben ügyvitel szervezéssel. Az ügyfélnek nem feladata, és nem is elvárható, hogy minden egyes folyamatot tudjon összefüggéseiben, vagy akár más folyamatokkal lévő kölcsönhatásinak tekintetében elemezni. Ez a dolga annak a csapatnak, amely az ügyfél és a fejlesztés között helyezkedik el és nagyon egyszerűen mondva tolmácsol a két fél között. Kicsit ért “ügyfélül” és kicsit ért “fejlesztőül”, de elsősorban van tapasztalata az ügyvitel területén. Nem azért mert ő okosabb másoknál, egyszerűen neki ez a szakmája.

 

OK, de minek ez a körítés a dobozos rendszereknél? Főleg amikor csak egy egyszerű dolgot kérek?

A dobozos rendszerek is ugyan olyanok, mint a nagyok. Vagy legalábbis olyannak kellene lenniük: átgondoltnak, konzekvensnek. Dobozos rendszereknél nem feltétlenül egy adott ügyfél igényének a megvalósítása a probléma, hanem a többi ügyfél esetlegesen pont ellentétes igénye. Ilyenkor mi legyen? Melyik ügyfélnek legyen igaza?

 

Már hallom…

Már hallom, ahogy az ügyviteli szoftverek területén jártasabb olvasók már mormolják, hogy paraméterezéssel sok minden megoldható. Ez így van, de kérdésem, hogy mennyi paramétert bír el egy dobozos rendszer? Mennyit időt és mekkora költséget hajlandóak szánni az ügyfelek egy pár tízezer forintos szoftver betanulására? Mivel ez a bejegyzés is jóval hosszabbra sikerült a tervezettnél, ezekre a kérdésekre egy másik cikkben írok.

Elindult bérelhetö, felhö (cloud) szolgáltatásunk

Örömmel értesítjük partnereinket, hogy a mai napon elindítottuk felhő szolgáltatásunkat. Kis és közepes vállalatokat megcélzó megoldás csomagjaink Symbol Sky Light, Gear és ERP név alatt érhetőek el.

 

Kiknek ajánljuk?

A középszintű készletkezelési megoldástól, a gyártási folyamatokat támogató szoftvereket át, egészen az ERP-ig tart a csomag kínálat. Minden csomagunk havidíjas, felhasználói szám alapján fizetendő, fix költségű előfizetés. Ajánljuk azoknak a cégeknek, akiknél az ügyviteli rendszer egy komplex beruházás része és nem egy irodai szerveren képzelik el a rendszer működését. Megoldást jelent olyan, több telephellyel rendelkező cégeknek, akik központi nyilvántartást kívánnak vezetni számláikról, készletükről és például az ajánlatokról, rendelésekről.

Milyen praktikus is lenne ha az egyik boltban kiadott árajánlatot a másik üzletben ki tudom szolgálni. Vagy a vevőimnek tudok információval szolgálni másik telephelyen elérhető készletemről.

A mobil interneten keresztül is elérhető rendszer megoldást jelent azoknak, akik eddig nem tudtak az irodai szerverhez csatlakozni. Például mert nem rendelkeztem fix IP címmel vagy nem volt megfelelő szakember gárdájuk ennek az üzembe helyezésére, működtetésére.

 

További információk a Symbol Cloud portálon!

 

Bérlés, lízing vagy részletfizetés?

  • Bérlés abban az értelemben, hogy a szoftvert nem kell egyben megvásárolnod, annak használati jogára tudsz előfizetni havi rendszerességű szolgáltatásként.
  • Részletfizetés abban az értelemben, hogy előre tervezhető, fix havi költségű kiadással számolhatsz, amelynek során igénybe veheted a szolgáltatást. De a szolgáltatással a termék tulajdonjogát nem szerzed meg, az adataid tulajdonjoga pedig mindig a Te birtokodban van.
  • Lízing abban az értelemben, hogy cég szolgáltat cégnek, a költségekről ÁFA-s számlát kapsz. Ezen túl a lízingbeadó (Symbol Tech) vállalja, hogy a szóban forgó eszközt, a lízingtárgyat megvásárolja, és a lízingbevevő (Te) részére átengedi annak használati jogát. Cserébe a lízingbevevő köteles lízingdíjat fizetni.

A Symbol Sky csak az első lépés a felhő megoldások felé, további szolgáltatások beindítását tervezzük.

Symbol Cloud termékismertető weboldal >>

Symbol Ügyvitel v1.99 “Buenavista”

Symbol Ügyvitel rendszerünk 1.100-as verziója még várat magára. Komoly dologgal készülünk a jubileumi verzióban. Azonban a jelenlegi 1.99-es verzió – amely a Buenavista nevet kapta – is tartogat számos újdonságot. Több Buenavista nevű település található a világon, számos közülük az USA-ban, de mi a mexikói Tultitlán tartomány városát választottuk ki verziónk fantázianevének.

[learn_more caption=”Buenavista, State of Mexico részletesen…”] Tultitlán de Mariano Escobedo egyik települése Buenavista a maga 206.000 lakosával. Tengerpartjáról híres, több amerikai filmet forgattak a habok között.[/learn_more]

Fejlesztések az 1.99-es verziónkban:
Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

Mennyiségi átváltás
Mennyiségi átváltás (Enterprise) modulunk segítségével az áruk beszerzését és értékesítését tetszőleges – előre beállított – mennyiségi egységben elvégezheti úgy, hogy a rendszer a bázis mennyiségi egységben, könyvelésileg precíz módon tartja nyilván a készletet.

VIP – Vezetői Információs Panel
A Vezetői Információs Panel segítségével tetszőleges, gyakorlatias kimutatásokat és grafikonokat jeleníthet meg egy erre kijelölt felületen. Összegyűjtheti kedvenc diagramjait, megfelelően paraméterezve azokat felhasználónkénti kedvenc munkaterületet alakíthat ki.

Raktárakra vonatkozó jogosultság
A jogosultsági rendszer kiterjed a raktár jogosultságokra is, azaz a védett raktárak csak felhasználók hozzárendelésével elérhetőek.

Kiszállítási igazolás
EU-s partnernek és/vagy EU-s ÁFA kulccsal kiállított számla esetén opcionálisan nyomtatható számla mellékletként a kiszállítási igazolás.

Garancia mód kezelése
Garanciális termék esetén lehetőség van a garancia módjának (szervizben, pickup, stb.) megjelenítésére is.

Gyári szám, egyedi ár
Gyári számos termék esetén lehetőség van egyedi árat megadni.

Gyári szám, egyedi garancia idő és mód
Gyári számos termék esetén lehetőség van egyedi garanciaidőt és módot megadni.

Hitelkeret ellenőrzés mentés előtt
Hitelkeret ellenőrzések a bizonylatok (szállítólevél is számla) mentése előtt is megtörténnek, megelőzve a bizonylat kiállításával fellépő hitelkeret hiányt.

Gyártás más termék darabjegyzékével
Gyártás bizonylat összeállításakor más termék darabjegyzékével is kitölthető az összetevők listája.

Gyártás árkalkuláció
Gyártás bizonylat összeállításakor az összetevők listája alapján gyors kalkulációt végezhetünk az összetevők árai és mennyisége alapján.