Régi ügyv.igazgató újra a vezérigazgatói székben

Cégünk vezérigazgatói posztját 2012. december 1-től Balázs Csaba, korábbi ügyvezető veszi át. Hogy a cég jövőjét érintő változásokról képet kapjunk, a decemberi sajtómegjelenésekből ollóztunk össze néhány fontos kérdés-választ.

 

K: Milyen érzés újra a vezetői székben ülni?

B.Cs: Őszintén? Jó érzés, de a felelősség terhe ott van az emberen. Korábban én voltam a cég ügyvezetője (sőt, alapítója is – a szerk.), aktív résztvevő voltam a Symbol Ügyvitel üzletág létrehozásában, majd a szakmám felé fordultam és a cégnek új vezetője lett. Most újra én csoportosítom a cég erőforrásait és én ütemezem a terveket. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden olyan, mint régen. A világban egy állandó dolog van, az pedig a változás maga.

 

K: Miért történt a váltás, miért kellett távozni a vezérigazgatónak?

B.Cs: Ezt Ön rosszul gondolja! Általános vélekedés, hogy egy vezérigazgatót vagy leváltanak, vagy távozik a cégtől. És általában valamilyen nagy hibát követ el előtte. Cégünk ebben is különbözik. Korábbi vezetőnk két évig irányította a céget. Ez alatt sok fejlesztést hajtott végre, általa (és a termék által is) sikerült kitörnünk a “Windows-os számlázó programok” skatulyából is. Neki köszönhetjük azt a tárgyalás technikai módszert is, amely a vevő-eladó felállás helyett partnerséget eredményez a cégekkel. A cégben tanácsadóként folytatja a munkáját, továbbra is számít a véleménye. De szükség volt egy új hullámra.

 

K: Ez az új hullám mennyire lesz más, mint az elmúlt évek irányvonalai?

B.Cs: A céges jelleg építését végeztük az elmúlt két évben. Vállalkozásból elindultunk a vállalati működési modell felé, megalapoztuk a nevünket a piacon. Arra mindig figyeltünk, hogy a cég vezetése egy kézben összpontosuljon, az önálló csapatok ne folytassanak partizán tevékenységet. Ez idő alatt nagyon sok szakmai ötlet gyűlt fel bennünk, amelyet most hagyunk kitörni magunkból. Én személy szerint ennek a híve vagyok. Régen is büszkék voltunk arra, hogy fejlesztő csapatunk kreatív és nagyon gyorsan dolgozik. Persze fontos megjegyezni, hogy nem olcsón, hanem profin és gyorsan! Most ismét büszkék leszünk arra, hogy piszkosul kreatívak vagyunk. Emiatt pár dolgot át fogunk, át kell alakítani.

 

K: Mely területeket kívánja átalakítani?

B.Cs: Az ügyfélszolgálat kiemelt jelentőségét megszüntetjük. Sok piaci szereplő a szoftverek valós vagy vélt problémáira adott válaszokkal kíván érvényesülni és komplett call-center szolgáltatást üzemeltet. Ezzel persze a háziorvosokhoz hasonló terheket vesz a vállára, lassan vizitdíjat kell szednie. Különben mindenki telefonálni fog, már azok is, akiknek nincs otthon elég barátjuk. Ezek az idők már elmúltak, az ügyfelek kiszolgálását mi másképp képzeljük! Tudomásul kell venni, hogy egy szoftver megvásárlásával nem egy teljes szakértő csapatot veszünk napi 24 órában, heti 7 napban.

 

K: Megszűnik az ügyfélszolgálat?

B.Cs: Természetesen nem erről van szó. De egy cégvezetőnek saját hatáskörében kell tudnia megoldani a céges problémákat, egyeztetni a könyvelővel, képezni a raktárost, csak megfelelő számítógépes ismeretekkel alkalmazni az eladót. Mi ehhez “csak” egy profi eszközt tudunk biztosítani! Az ügyfélszolgálati támogatás nem szűnik meg, de a szavak szintjéről elektronikus csatornákra tereljük azt, egy hibakezelő rendszerbe tudják beküldeni ügyfeleink az igényeiket, javaslataikat. Innen pedig időtől és tértől függetlenül el tud jutni az információ a megfelelő csapathoz. Persze Enterprise ügyfeleink eddig is kiemelt ügyfélkezelést kaptak, saját szakértő foglalkozott velük, eddig is, ezután is telefonon. “A programozóval akarok beszélni” illetve “Azt szeretném kérni, hogy legyen ott egy sárga gomb…” jellegű kéréseknek a dobozos termékvonalon már nem tudunk és nem akarunk eleget tenni.

 

K: És milyen esetleges bővülés várható?

B.Cs: Esetleges? Rendszerünk az ügyviteli piac legtöbb, dokumentált változását, bővítését tartalmazza, erről részletes leírásokat talál bárki weboldalunkon, szoftvereinkbe beépítve. A kérdést inkább úgy fogalmaznám meg, hogy milyen irányba bővül a rendszer, illetve a cég maga? Az eddig mélytengeri búvárkodást szeretnénk felszínire cserélni. Sok hónapot töltöttünk azzal, hogy ügyviteli rendszerünk a legalsó bitek szintjén is megfeleljen az ügyféligényeknek. Csak egy példát hozok: vevői rendelés komissiózása előtt gyári számonként lehet vevőhöz foglalni az árut, amelyet tömeges számlázással, batch módban lehet a szállító járművekhez igazítani. És még a feldolgozandó raktárak bejárási sorrendje is állítható. Ehhez képest a rendelések komissiózása számos piacon lévő rendszerből teljes egészében hiányzik. Ugye érzi Ön is a mélységi búvárkodás fogalmát? Ehelyett a jövőben széltében kívánjuk a rendszerünket bővíteni. A modulok végletekig történő fejlesztése helyett új modulokkal és új technikai megoldásokkal rukkolunk elő. Ilyen lesz például a felhő! Ez nem az Amazon felhőjében (vagy saját szerveren) elhelyezett SQL szervert jelenti és nem is egy okostelefonról elérhető fájl szinkronizáló alkalmazás, mint például a DropBox. Ez egy saját tervezésű, ügyviteli rendszerekre optimalizált, titkosított és tömörített beléptetési és adatátviteli rendszer.

 

K: Ezek szerint a fellegekben kíván járni.

B.Cs: Ez egy kicsit pejoratív, de ugyanakkor vicces megfogalmazás. A fellegekbe vágyunk, de a földön maradunk. Szolgáltató cégként szeretnénk pozícionálni magunkat a jövőben, a jelenlegi gyártás és értékesítés páros helyett partnerségre törekszünk. Tele vagyunk tervekkel!

 

K: Úgy látom, élvezi a helyzetet.

B.Cs: Eddig sem voltam elnyomva cégen belül. A vezetőség együtt döntött a fontos kérdésekről, ezek után azonban a szakmai elhivatottságomnak nem lesz semmilyen korlátja. Két év cégépítés után újra technológiát építünk. És ez tetszik, élvezni fogom. Pontosabban élvezem, hiszen már részben belevágtunk. Az átmenet folyamatos.

 

K: Kellően felkészült a vezetés átvételére?

B.Cs: Ez egy összetett kérdés. A céget egyrészről vezetnem, pontosabban irányítanom kell. Ez egy sok energiát igénylő feladat. Ebben a válságnak hívott pénzügyi átrendeződésben minden héten felül kell vizsgálni a tervek életképességét. Korábban ezt 2-3 havonta elég volt megtenni. Másrészről szakmámat és hobbimat – ami egy és ugyanaz – is űznöm kell, erről nem szeretnék lemondani. A szoftver rendszerek tervezése, az architect feladatok ellátása töltik ki gondolataim nagy részét. A kérdésre visszatérve egy szükséges feladat, amelyet szívesen, teljes erőbedobással fogok ellátni.

 

K: Családja miként fogadja az új kihívást?

B.Cs: A családom mindig is mögöttem állt. 2009-ben is támogattak, amikor nagyon sokat éjszakáztunk, hogy a Symbol Ügyvitel első változata megjelenhessen. 2012 őszén is támogattak, amikor a jelenlegi vezető váltásra készültünk és szintén sok időt töltöttünk az irodában. A most három éves kislányomnak is köszönöm, hogy jól viselte édesapja távollétét.

 

K: Sok sikert kívánok új pozíciójához!

B.Cs: Igen, jól látja, a céges sikerekre összpontosítok. Köszönöm!

Kiszállítási igazolás: az áru valóban elhagyta az országot

Nagykereskedelemmel foglalkozó ügyfeleink egyre nagyobb számmal érkeznek a kiszállítási igazolás igényével. Az adóhatóság az ÁFA ellenőrzéskor fokozott figyelmet fordít arra, hogy az EU (közösségi) ÁFA-val kapcsolatos visszaélési lehetőséget csökkentse.

[learn_more caption=”NAV hivatalos állásfoglalás”] Közösségen belüli adómentes termékértékesítés Amikor a belföldi – magyar közösségi adószámmal rendelkező – adóalany olyan termékértékesítést hajt végre Magyarországtól eltérő tagállamban nyilvántartásba vett, ott közösségi adószámmal rendelkező (azaz a saját országában Közösségen belüli beszerzés címén adófizetésre kötelezett) adóalany vagy nem adóalany jogi személy részére, amely értékesítés következményeként a terméket igazoltan más tagállamba fuvarozzák, juttatják el, az adóalany értékesítése adómentes Közösségen belüli termékértékesítés. Ez az adómentesség nem azonos fogalom az adólevonásra egyébként nem jogosító mentességgel, mivel az ehhez kapcsolódóan belföldön esetlegesen felmerült beszerzésekben foglalt adó – a levonás egyéb feltételeinek fennállása esetén – levonható. Az adómentesség feltétele: 1. egyrészt, hogy a vevő más tagállamban közösségi adószámmal rendelkező adóalany legyen, 2. másrészt, hogy a termék az értékesítés következményeként – igazoltan – más tagállamba jusson el. A termék más tagállamba történő elfuvarozásának, eljuttatásának ténye fuvarokmánnyal vagy más hitelt érdemlő módon igazolható. [/learn_more]

Szoftverünk ügyfél centrikus és naprakész működése érdekében fontosnak tartjuk, hogy a következő verzióban tudjunk ilyen igazolást nyomtatni, azt a partnerrel ügyfeleink alá tudják írattatni. A garancialevélhez és számlakísérőhöz hasonlóan a számla kiegészítő nyomtatványa (lesz) a Kiszállítási igazolás. Automatikusan nyomtatásra kerül, tetszőleges alkalommal (azonos adattartalommal) újranyomtatható, tartalmazza a számla számát, a termékeket és minden egyebet, amely szükséges. Lássuk, hogy mit mond a törvény!

 

Jogszabály értelmezése: A kiszállítás megtörténtének igazolása

Sem az Áfa törvény sem más jogszabály nem ad konkrét előírást az igazolás módjára vonatkozóan. Az adóhivatali és a bírósági gyakorlatot ismerve annyi bizonyosan leszögezhető, hogy a kiszállítással kapcsolatos bizonyítékoknak hitelt érdemlően kell tanúsítaniuk a kiszállítás megtörténtét. E bizonyítékok származhatnak a felektől és valamely harmadik személytől. Az adóellenőrzések tapasztalata azt mutatja, minél függetlenebb a felektől a bizonyíték szolgáltatója, az igazolás bizonyító ereje annál nagyobb.

A kivitel hitelt érdemlő igazolásaként elsősorban a CMR fuvarokmány szolgálhat, ha a jogszabály a fuvarokmány kiállítását kötelezővé vagy lehetővé teszi. A fuvarokmány azonban önmagában nem elegendő bizonyító okirat! A fuvarokmány önmagában kizárólag azt igazolja, hogy a feladó és a fuvarozó a fuvarozási szerződést megkötötte és a fuvarozó az árut átvette, nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy az áru a másik tagállambeli rendeltetési helyre meg is érkezett. Ahhoz hogy az értékesítést az Áfa rendszerében adómentesnek tekinthessük, szükség van az országhatáron túli átadás-átvétel hitelt érdemlő igazolására is, vagyis arra, hogy a címzett lehetőleg megfelelő okirati formában – nyilatkozzon a termék átvételéről.

Amikor az eladó, vagy a vevő saját fuvareszközével viszi ki az árut az ország területéről, fuvarlevél kiállítására természetesen nincs szükség. Ilyenkor bizonyító eszköz lehet a vevő raktára által kibocsátott raktár átvételi elismervény, a menetlevél vagy az útnyilvántartás is.

Ha az igazolás beszerzése aránytalanul nagy költséggel jár, kivételes, különösen méltánylást érdemlő esetekben a vevő nyilatkozata is elfogadható. Az ilyen nyilatkozatnak nagyobb a bizonyító ereje, ha az eladó maga is meggyőződött a kiszállításról, tegyük fel az eladó fuvaroztatott. Érdemes figyelni továbbá az okiratok bizonyítóerejét növelő kellékekre: független/pártatlan tanúk, közjegyzői jelenlét, stb.

Az áru határon való átlépését igazoló okiratokat az adóhivatal akkor fogadja el az adómentes értékesítést alátámasztó bizonyítékként, ha azok megfelelő tartalommal rendelkeznek (így minimum tartalmazzák az eladó és a vevő nevét, címét, adószámát, a termék fajtáját, mennyiségét, értékét, rendeltetési hely megjelölését, a bizonyított esemény megtörténtének időpontját, helyét és az okirat kiállításának keltét) és az adóellenőrzés során az adóhivatal nem tár fel olyan tényt, körülményt, ami megdönti az okiratok tartalmának valódiságát. (Forrás: Frame)

 

Mi köze egy YETI-nek a magyarországi vállalkozásokhoz?

Jöjjön velünk egy Expedícióra!
A legdinamikusabban fejlődő ügyviteli rendszer csapata személyes Expedícióra invitálja Önt és vállalkozását, hogy kiderítsük mi a helyzet ma az ügyviteli piacon!

 

 

Tisztelt Érdeklődőnk, leendő Partnerünk!

Gondolom, gyakran megfordul a fejében, hogy:

  • mi adja Önnek a biztonságot, hogy ügyvitele stabil lábakon álljon és napra kész információkkal szolgáljon.
  • mi lenne a megfelelő eszköz, amivel képes nyomon követni az ügyfelek rendeléseit az árajánlat megtételétől a termék legyártásán, kiszállításán át a számlázásig és a számlák kiegyenlítéséig.
  • ténylegesen hány ember befektetett energiájára, idejére és hány kg felesleges, környezetterhelő papírra van szüksége ahhoz, hogy üzleti folyamatait menedzselni tudja?

Hagyja a csudába ezeket a kérdéseket, hiszen mától egy új világba kalauzoljuk Önt és ugródeszkára segítjük vállalkozását!

Fogadja elismerésünket azért, hogy Ön most, – a piaci nehézségek idején is – fejleszteni akarja cégét, és előbbre jutni a jobb és eredményesebb megoldások felé. Köszönjük, hogy ebben nekünk is szánt szerepet, és érdeklődik professzionális ügyviteli termékeink iránt.

A Symbol Tech Zrt. egy utazásra invitálja Önt az új generációs ügyvitel világába, ahol nem az eddigi hasogató fejfájás fog eszébe jutni, hanem a rugalmasság, precizitás, és az a vidámság, amivel mi is megalkottuk a terméket. Reméljük, hogy ezzel nem csak pénzt, hanem időt is megtakarítunk Önnek!

 

Mitől különleges ez a bemutató?

Célunk, hogy az ügyviteli szoftverrel való érdeklődés első szakaszát is hatékonnyá, informatívvá, és időtakarékossá tegyük, hiszen tudjuk, egy ügyviteli rendszer tesztelése nem két perc. Megoldási lehetőségeket javaslunk Önnek az ügyvitel egy-egy területére és összességére egyaránt. Mivel egy hosszú távú kapcsolatnak nézünk elébe, szeretnénk, ha személyesen is megismerné csapatunkat!

 

PROGRAM:

08.30-9.00          Regisztráció

09.00-9.30          Bevezetés, bemutatkozás

09.30-10.00        Modern Ügyvitel a gyakorlatban

10.00-10.45        Általános ügyviteli feladatok

Kávészünet

11.00-11.45        Szolgáltatás, mint áru

11.45-12.15        Kérdezz felelek

11.45-12.30        Szendvicsebéd

12.30-13.30        Kereskedelmi cégek működtetése

Kávészünet

13.45-14.15        Értékesítés támogatás, vezetői döntéstámogatás

14.15-14.45        Kérdezz felelek

14.45-15.15        Gyártó cégek válaszai a kihívásokra

15.15-15.45        Álmok

15.45-16.00        Záró kérdezz felelek

 

Időpont:              2012. október 17. Szerda

Helyszín:            Oxygen Rendezvényközpont / Ramiris Irodaház 1139 Budapest, Frangepán u. 46.

Parkolás:             Az irodaház ingyenes őrzött parkolóval rendelkezik, a kapuban kérjen információt a biztonsági őrtől

Étkezés:              A szünetekben aprósüteményt, szendvicseket, üdítőt, kávét, teát szolgálunk fel Vendégeinknek.

Kérem részvételi szándékukat az alábbi elérhetőségen írásban jelezzék felém (levél küldése: Murányi Zoltán) a következő adatok megjelölésével:

–          Cégadatok (név, cím)

–          Kapcsolattartó személy neve

–          Kapcsolattartó személy elérhetősége

–          Várható létszám

 

A regisztrált vásárlóink között kisorsolunk

egy 4 órás, szakembereink által megtervezett ingyenes oktatást*.

 

További kedvezményekről információ a helyszínen!

 * Az oktatást Budapesti irodánkban biztosítjuk. Egyéb esetekben a kiszállási díj felszámításra kerül.

Üdvözlettel:
Murányi Zoltán
Értékesítési vezető

SymbolTouch iPhone

Érintsd meg! – Symbol Touch

A technológia és a társadalom fejlődése kéz a kézben jár. Az elmúlt tíz évben a mobil eszközök fejlődése nagy utat járt be. Számos technológiai újítást azonban a nagyközönség nem fogadott el, a legtöbbnek nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Mára azonban kialakult egy irányvonal, amelyre a nagy cégek is komoly figyelmet fordítanak. Gesztusok és érintőképernyők.

Az ún. finommotorikus mozgásokat a gyermekek 2-4 éves korukban elsajátítják. A felnőtteknek pedig most kell ezeket megtanulniuk!

Ügyviteli rendszerünk fejlesztése mellett erőforrásaink megengedik, hogy megtegyük első szárny próbálgatásainkat az érintőképernyős területen is. Az ötlet maga egy belső, alulról jövő kezdeményezés eredménye. Az általam irányított kollégákat mindig inspirálják az újdonságok, sőt nem ritkán a lehetetlennek tűnő dolgok is. Az érintőképernyős platformunk is ilyen!

 

Megoldásnak indult, alkalmazás lett belőle

A tervezett megoldás egy olyan fejlesztői platform lett volna, amely lehetővé teszi a Symbol Ügyvitelhez szervesen kapcsolódó (ugyanazon adatokat kezelő) mobil alkalmazások kialakítását. A cél az volt, hogy minden modern, érintéssel vezérelhető okostelefonon és táblagépen (iPhone, iPad, Android telefon és Android táblagép) futó alkalmazásokat készítsünk. Megrendelői igények alapján.

Azonban, ahogy azt a Symbol Ügyvitellel kapcsolatban megtanultuk, csak arról tud álmodni az ügyfél, amit lát. Ezért kollégáim, igazi csapatmunkával, sok szakmai vitával fűszerezve elkészítették a Symbol Touch-ot. A Symbol Touch egy kész alkalmazás, a Symbol Ügyvitel legfontosabb funkcióit érhetjük el vele. Olyan funkciókat, amilyenekre az érintőképernyő és a felbontás lehetőséget ad.

 

Akkor ez egy APP?

Vezető fejlesztő kollégám egy blog bejegyzésben összeszedte gondolatait arról, hogy miért nem lehet app-okból építkezni.

[learn_more caption=”APP-okból állna a világ?”] Az APP-ok világát éljük. Kicsit, könnyű, olcsó, gyorsan elkészíthető, ingyen van (általában). Az egyszerű embernek pedig a világképe átalakulhat és azt gondolhatja, hogy majd sok-sok app-ból épít egy irodát magának. Másik app-okból pedig bejárónőt, a harmadik napon pedig egy komplett családot.

Elhisszük, mert el akarjuk hinni, hogy app-okból fel tudunk építeni egy céges infrastruktúrát. Kell egy határidő-app, egy naptár-widget, egy rss-app a hírek miatt, google-app a weboldalam karbantartásához, egy mail-app, hogy legyenek bejövő leveleim, majd egy office-app, hogy a doksikat meg tudjam nyitni. Ebből csak ambiciózus kisfiúk színes játszótere lesz, de nem cég.

Tovább olvasom >>[/learn_more]

A Symbol Touch nem egy APP. Sokkal inkább egy multi-platform alkalmazás, amely a mai moziműsor vagy időjárás helyett a cégem ügyviteléhez enged hozzáférést. A Symbol Touch csapata megoldotta, hogy több tízezer vevővel, nyitott számlák százaival is megbirkózzon a rendszer. Nálunk nem csak az utolsó számlát lehet megnézni.

Symbol Touch Symbol Tech Zrt.

 

Mikor lesz elérhető?

Személy szerint én a praktikum híve vagyok. MacBook Pro számítógépet használok, de nincs okostelefonom. Sokkal fontosabb számomra, hogy a telefonban négy SIM kártya is elférjen. De a Symbol Touch termék olyannyira megmozgatta a fantáziámat, hogy rövid időn belül valamilyen okostelefon vagy tablet megoldásra fogok áttérni. (Emlékezzenek, a technológia és a társadalom fejlődése kéz a kézben jár!)

Még sok fejlesztést kell elvégeznünk, de házon belül már használjuk. A mindennapi (táv)munkát szeretnénk kényelmessé tenni! Ehhez pedig még több hétnyi tesztelés, pozitív és negatív, gyakorlati visszajelzések tömkelege szükséges. Ettől függetlenül ne lepődjenek meg, ha egyik-másik tanácsadó kolléga a jövő héten már a saját táblagépével fog megérkezni Önökhöz!

Hagyja, hogy Önt is megérintsék a modern kor innovációi!

 

Symbol Tech 2012#3: Zrt

Cégünk 2012. április 3. napjától Symbol Tech Zártkörűen Működő Részvénytársaság néven (rövid néven: Symbol Tech Zrt.), a Kft. jogutódjaként működik tovább. Vezérigazgatóként szeretnék pár gondolatot megosztani arról, hogy ezt miért is jelentős és fontos lépés cégünk életében.

 

Cégként működünk

A Zrt-vé alakulás egyik fontos üzenete, hogy vállalatként működünk! Cégméretünk növekedése szükségessé tette, hogy a “Vállalkozásból-Vállalat” szemléletet követve eggyel magasabb szintre emeljük a müködési irányelveket. És a célokat is. A cél és az eszköz kéz a kézben jár. Vállalatként működünk, ahol a cég tulajdonosai szakértők a saját területükön és üzleti alapon működnek együtt egy olyan társaság működtetésében, amely társaság nem tudna egy ember által vezérelve hatékonyan működni.

 

Miért nem jó, ha csak katonák vannak?

Igaz ugyan, hogy vezetőségi szinten kell az irányvonalakat kijelölni, de a végső döntéseket a frontvonalon kell meghozni. Nálunk fejlettebb gazdaságokban a vezetői szinteket nem a névjegykártyára kerülő titulus határozza meg. Sokkal inkább a hatáskör mértéke, konkrétan, hogy a vezetőnek hány 100$ erejéig nem kell a felettesétől engedélyt kérnie, hogy a cég érdekeit képviselve pénzt költsön. Például egy középvezető havi $800-ig, divízióvezető havi $2000-ig kap szabad kezet, hogy a leendő ügyfeleket vacsorázni vagy vitorlázni vigye.

Ezzel a gondolattal azonosulva cégünk szándéka, hogy üzletágaink mindegyikében a felelős vezető a céget magáénak is érezze. Az ilyen cégforma pedig a zártkörűen működő részvénytársaság.

 

Új tag a cégben

Ezúton szeretném bejelenteni, hogy egyik lojális, szakmailag kiemelkedő munkát végző alkalmazottunk a Zrt-vé alakulást követően a cégben társtulajdonossá válik. Ezután a cég vezetőségi ülésein, mint tulajdonos vehet részt, szavazati joggal rendelkezik.

Kereskedni nem lehet vele

 

Ezekkel a részvényekkel lehet kereskedni is?

A zártkörűen működő részvénytársaság tagjai dematerializált, azaz papíron nem létező részvényeket birtokolnak. A részvények nem kerülnek nyilvános forgalomba hozatalra valamely tőzsdei vagy másodlagos kereskedési platformon. Viszont sokkal egyszerűbb a jövőben új tulajdonost bevonni a társaságba.

 

Ez nem csak simán marketing?

A Zrt-vel kapcsolatos sajtómegjelenések során többször felmerült, hogy az átalakulásnak milyen marketingértéke van? Minden bizonnyal van marketing üzenete, de gondolom, mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy céget “csak azért átalakítani, hogy Zrt-k legyünk”, nem érdemes. Az erre fordított összeg és nem utolsó sorban az idő hagyományos marketinggel jobban célba ért volna. A cégforma megváltoztatásával nem ez volt a szándékunk!

 

A hivatalos számok

Partnereinknek az alábbiakban jelezzük, hogy cégadataink 2012.04.03 hatállyal az alábbiak szerint változtak:

  • Cégnév: Symbol Tech Zrt.
  • Székhely: 1135 Budapest, Lehel út 61.
  • Adószám: 23932247-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-10-047406

Symbol Tech 2012#2: Web

Cégünk 2012-es változásainak sorát folytattuk az elmúlt napokban (hónapokban), megújult weboldalunk is. Régi adósságunkat törlesztettük új weboldalunkkal, de persze ez még csak a kezdet, a webes megjelenés egy folyamatos munka.

Miért kell weboldal?

1. Hogy “eladja” a terméket. Vagy legalább átadjon a termékről minden információt, amely az értékesítéshez szükséges. Információval lássa el a leendő vevőt. Kedvet kapjon a termék kipróbálásához. Nem a saját munkánkat szeretnénk csak csökkenteni (azt is persze), sokkal inkább arról van szó, hogy a modern ember (webember 2.0) sok weboldal gyors áttekintése után hoz egy villám-döntést. Régen kérdés volt, hogy a weben szerepeljenek-e árak? Ez ma már nem kérdés, az olvasónak szinte a főoldalon kell ezzel találkoznia, mert ez egy fontos info arról, hogy jó helyen jár-e? Ez vajon az ő pénzügyi nagyságrendje-e? (lásd: Értékesítés)

2. A céges információkat elérhetővé tegye. Ez a hosszútávú stratégia szempontjából fontos. A Symbol Tech-ben mindig történik valami. Magyarországon szerintem kiemelkedő, hogy havi szinten jelennek meg újdonságok. Ezeket publikálni kell. És nem csak a termékben vannak változások, a cég is változik. Nem szeretjük mindenkinek az arcába tolni, hogy milyen cég vagyunk. De ha valaki erre kíváncsi, akkor legyen egy hely, ahol megtudja.

 

Kis történelem

Még nem dolgoztam a Symbol Tech-nél, amikor az előző weboldal elkészült, de belső információk alapján tudom, hogy nem tervezték hosszú életűnek. A Symbol Ügyvitel (első változatban még Symbol Számla volt a neve!) első publikus verzióját nem lehetett máshol megjelentetni, mint egy weboldalon.

A cég – még a garázskorszakban – egy hétvége alatt alakította ki a weboldal vázát és még egy hétig tartott a tartalom feltöltése. Akkor maximum 2 hónapig szabadott volna üzemelnie a tervek szerint. Ahogy a termékkel kapcsolatos teendők megszaporodtak, úgy kezdett a weboldal megszokottá válni. Az ügyfeleket is kiszolgálta, miért is kellene akkor változtatni? És maradt több, mint két évig. Ez a korszak zárult le az új oldallal.

Jelen

Új weboldalunk – mivel a webes szokások is megváltoztak – megfelel az új kor követelményeinek. Szeretnénk, ha a termék és a cég életében beálló változásokról az ügyfelek infokat kapnának. Mivel a webbel kapcsolatos számos teendőt már nem tudja az a csapat ellátni, aki eddig csinálta, erre új embereket kellett mozgósítanunk. A feladatuk, hogy a web mindig naprakész legyen, a keresők is szeressék (lassan már nem is az embereknek kell weboldalt csinálni, hmm…) és úgy viselkedjen, mint régen egy cégtábla a bolt bejárata felett.

 

Jövő

Számos tervünk van, amit jelenleg még nem tudtunk megvalósítani. Sőt a jelenlegi oldal néhol kevesebb információt tartalmaz, mint a régi. Ezeknek az infoknak máshol lesz az új helyük. Ezúton még kis türelmüket kérjük!

Symbol Tech 2012#1: VoIP

A 2012-es évre négy, a céget érintő változást ígértünk. Az első ilyen a most lezárult VoIP telefonközpont átállásunk. Kis lépésnek tűnhet az ügyfeleknek, de nagy lépés volt nekünk. A bejegyzésben részletesen le is írom, hogy miért.

Minden induló vállalkozás a kollégák, vezetők mobiltelefonjait használja kapcsolattartásra. Ez velünk is így volt. Az új kollégák is mobiltelefonokat kaptak, hiszen ez flottában olcsó, belső beszélgetés ingyen van. A weboldalra azonban nem szerencsés egy mobilszámot kirakni. Sokan a személyes kapcsolattartás lehetőségére hivatkozva teszik ezt. Mi amellett döntöttünk, hogy a kapcsolattartás stílusa legyen személyes, de a módja legyen céges!

10 évvel ezelőtt nem volt ritka, hogy a több száz-ezer Forintos könyvelő rendszerekhez lehetett hívni “A programozót”. Ő volt az ügyvezető, ő fejlesztett, ő szállt ki az ügyfelekhez. És ő is betegedett meg, amikor jött a tél. Így az egyszemélyes cég nem tudott működni.


Symbol Tech, mint cég

Mi a kezdetektől céges formában lépünk fel ügyfeleink előtt. Amikor a cégméretünk elérte a kritikus szintet, nem volt kétséges, hogy valamilyen központi rendszerben kell gondolkodni és a központi számot kell közzétenni. Évek óta jelen van a piacon a VoIP, mint megoldás. Sőt elárulom, hogy a mezei analóg vonalak is csak az első póznáig analógok, onnan digitális jeltovábbítással (tipikusan IP alapon) meg tovább a jel. Mi is a VoIP mellett tettük le a voksunkat!

A VoIP számos előnyt kínált nekünk azon túl, hogy lehet vele telefonálni:

1. Dinamikusan tudjuk bővíteni a mellékek számát. A kollégáink egy része soft-phone-t használ, azaz a számítógépre telepített hívásfogadó és indító programmal tudnak beszélgetni. Mint egy Skype kliens, de a céges telefonközpontra kapcsolódik.

2. Távmunka lehetőséget biztosítunk. Bárki, bárhonnan be tud lépni a saját soft-phone-jával a céges VoIP központba és helytől függetlenül a saját mellékén tud hívást fogadni és indítani. Ez a megoldás a külföldről való telefonálást is ingyenessé teszi (nincs plusz költsége, hogy a mellékemet épp külföldről csatlakoztatom a központhoz).

3. Nem kell vezetékezni. A meglévő hálózati infrastruktúra (100MB/1GB, épületen belül üveg) kiszolgálja a VoIP igényeket, nem kell telefonvezetékeket kihúzni.

4. IVR. A hangos menü, azaz a kellemes hang, amely felsorolja a választható menüket a VoIP mellékterméke. Enélkül szinte nem is árulnak VoIP megoldást. Kihasználtuk és elkülönítettük 1-4-ig az üzletágakat. A hang tulajdonosa Moser Károly.

5. Hívásrögzítés. A marketingeseink a hívások tartalma alapján tanácsokat tudnak adni a kollégáknak, hogy milyen módon finomítsák a mondanivaló jellegét, hangszínét. Erre eddig nem volt lehetőségünk. A rögzített hívások az ügyfelekkel való vitás esetek rendezésére is alkalmasak (eddig nem volt ilyen igény, ne is legyen rá szükség)

 

Szabvány ide vagy oda, voltak buktatók

Hiába szabvány az egész világ, a VoIP bevezetése hónapokat vett igénybe. A hangátvitel elég érzékeny. Speciális router (egyik hálózati elemünk) kellett hozzá, hogy a beszélgetések ne szakadjanak meg, ne akadozzon az ügyfél hangja. A U**-s hálózatból nem lehetett melléket választani, mert annyira nem SIP kompatibilisek a csomagjaik. Ezt is megoldottuk, de sok időbe telt.

 

Milyen előnyökkel jár még a VoIP?

Nem is mi lennénk, ha nem indulna be a fantáziánk egy digitális eszköz láttán. A LAB-os kollégák gyorsan meglátták benne a lehetőséget: “A telefon kiírja az ügyfél számát, de vajon ki lehet ez az ügyfél és milyen terméket vásárolt nálunk?”. Pár nap alatt integrálták a bejövő hívásokat (mellékekre bontva) képernyőn megjelenítő Symbol Ügyvitel kiegészítőt. Az értékesítés vagy az ügyfélszolgálat körben-forgó csengetése közben lehet látni, hogy melyik ügyfél hív minket, milyen Symbol Ügyvitel terméke van, mennyi a kintlévősége és érvényes-e még a termékkulcsa. Sőt, az értékesítők nem fogják az ügyfelet egymás között kapcsolgatni, mindenki tudja, hogy melyik ügyfelet ki “szokta felvenni”.

 

Nem kell ódzkodni!

Sokuknak lehet rossz tapasztalata az IVR-ekkel kapcsolatban, de a választható menü kevesebb átkapcsolást jelent, mai kornak megfelelő ügyfélirányítást valósít meg. A Symbol Tech egyre magasabb szintű ügyfél kiszolgálásra törekszik, ennek első lépése a céges szintű fellépés és az IVR.

Előadóként vettünk részt az E-Számla konferencián

Január 26-án került megrendezésre az idei E-Számla konferencia, Budapest XI. kerületében a Rubin Hotel Rendezvényközpontban. A konferencián előadóként vettünk részt.

A bő félnapos rendezvényen számos előadó hozott jobbnál-jobb témákat. Maga az e-számlázás nem tárgyalható 3-4 óránál hosszabb időben, előadói stílusban. A második szekcióban pedig olyanoktól is is hallhattunk előadásokat , mint például Lengyel Tibor, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének elnöke.

Milyen témával érdemes készülnie egy ilyen rendezvényen a Symbol Tech Kft-nek? A hivatalos kiírás helyett másról tartottunk előadást! Arról, hogy egy szoftveres cég – ahol a kollégák 6-10 éve az iparágban dolgoznak – miként éli meg az e-számlázást. Miért most valósult meg, miért nem korábban? Miért így oldottuk meg, miért nem úgy? Milyen jövőbeni lehetőségeket látunk még a témában?

Csak az első slide volt unalmas, utána élményképek! Az előadóra figyelt mindenki

 

Saját standunk volt, ahol kollégáink készségesen segítettek minden érdeklődőnek, aki professzionális ügyviteli, e-számla megoldást keresett.

Lengyel Tiborral beszélgettünk

A konferenciát pozitív eredménnyel zártuk, olyan szakmai publikum előtt jelentünk meg, akik értékelik az innovációt, a technológiai újításokat.