Symbol Ügyvitel v1.122 – “Hallstatt”

Itt a meleg, de itt a klíma is. Bár sokan közülünk épp jól megérdemelt pihenésüket töltik, a fejlesztés működik, újabb programváltozat jelenik meg a mai napon. Ritkán teszünk ilyet, de egyik ügyfelünk ajánlása alapján adtuk a Hallstatt nevet a Symbol Ügyvitel 1.122-es verziójának. A kisváros látványa a Symbol Tech-es kollégákat is meggyőzte, de amit később megtudtunk, az már-már egy IT-s krimibe illő történet lenne: a kínaiak lemásoltak valamit, ami nem kütyü. Hanem egy város!

Hallstatt egy felső-ausztriai barokk kisváros az Alpokban, a Hallstatti-tó partján. Neve a kelta hagyományok szerint “a só helye” kifejezésből származik. Lakosainak száma 1000 fő, ami a hely szűke miatt lényegében évek óta nem is változik. A városka érdekessége, hogy egyetlen főutcából (Seestrasse) áll. Különleges ékszere a festői természeti környezetén kívül az a kis gótikus templom, melynek három különösen szép szárnyasoltára van.

A helyszűkével küzdő kisváros különös és egyben bizarr nevezetessége a templom kertjében található teraszos temető, melyben a halottak maradványait 10 évente kiássák, majd koponyájukat kifehérítik. A koponyákat festett virág- és babérkoszorúkkal ékesítik, majd a fehér “homlokra” gót betűkkel vésik fel az elhunyt nevét. A templom melletti sziklafalba vájt Csontház így őrzi a megboldogult földi maradványait.

A városka a szikla lábához, egymásra épült házak csodálatos sorából áll, a városlakók a már említett helyszűke miatt, a ház falához gyümölcsfákat ültettek és felfuttatták azokat a falon.

A települést 2011-ben ellopták! A helyiek közt akkor viharokat kavart a hír, hogy Kína felépíti a falu pontos mását Ázsiában, szórakoztató és turisztikai központot alakítva ki. A hír már csak azért is meglepő, mert a városka mit sem tudott arról, hogy kínai mérnökök már hosszú ideje dolgoznak Hallstatt felmérésén. A város házainak és utcáinak feltérképezése akár már évekkel ezelőtt elkezdődhetett.

Salzkammergut vonat

A legfontosabb fejlesztések (teljes lista itt):

Csomagküldés; MPL
MPL csomag esetén az export fájl a vevő kódjával bővűlt ki.

Belső rendelésen súly megejelenítése
Belső rendelés nyomtatványán a bruttó súly, nettó súly és a térfogat megjelenik a bizonylattömb beállításaitól függően.

Szállítói rendelés generálás (MRP); szállítási mód
Szállítói rendelés generálás (MRP) véglegesítése esetén a szállítási módot be lehet állítani.

Vevői rendelések kezelése; céges készlet megjelenítése
A tételekhez megjelenítjük a céges készletet a Vevői rendelések kezelése ablakon.

Vevői rendelés véglegesítéskor díjbekérő létrehozása
Előleggel rendelkező rendelés véglegesítése esetén felajánlja a rendszer, hogy létrehozza-e a díjbekérőt jogosultságtól függően.

Előlegszámlák nyomtatása végszámlánál
Bizonylattömb beállításától függően a nem nyomtatott előlegszámlák kinyomtathatóak végszámla nyomtatásánál.

ADR pontszámok és szállítási kategóriák
ADR pontszámok és szállítási kategóriák feltűntetése szállítólevélen.

Fekvő normál idegennyelvű bizonylatok
Angol, német, magyar-angol és magyar-német normál méretű fekvő tájolású bizonylatformátumok beállíthatóak.

Hibajavítás: CashCube pénztárgép
CashCube Light és CashCube Pro pénztárgép V8 illesztési javítás.

Hibajavítás: Postakönyv generálása; raktár hiba
Generáláskor nem a rendelés raktárát állította be a szállítmányhoz.

Hibajavítás: Vevői rendelés átvétele számlára
Másik vevő rendelésének átvétele halasztott számlára nem jól mutatta a kiszolgálható mennyiséget.

Symbol Ügyvitel 1.118 – “Strasbourg”

A sok egyedi fejlesztés miatt 2015-ben április végéig kellett várniuk ügyfeleinknek a Symbol Ügyvitel új verziójára. De megérte! Sok apró fejlesztésnek hála közel 15-30%-kal növekedett a szoftver használhatósága azokban az iparágakban, ahol a másodpercek is számítanak.

Strasbourg város Franciaország keleti határán. Itt található az Európai Parlament, az Európa Tanács és az Emberi Jogok Európai Bírósága. Franciaország kulturális és történelmi városa címet viseli.
A világörökség részeként védelmet élvező történelmi városmag az Ill-folyócska szigetén terül el. Az új, főleg ipari területek egészen a német-francia határig, a Rajnáig nyúlnak.
A város latin neve: Argentoratum és Germania Superior (Felső Germania) provinciának fontos katonai erődítménye volt. Az ókorban a település kelta falu, neve Argentorate volt. A római időkben a várostól északra húzódott a limes. A 4. századtól püspöki székhely. Az 5. század folyamán az alemannok, a hunok és a frankok is elfoglalják. 496-ban újjáépítették.

Strasbourg2

A főbb fejlesztések (teljes lista ide kattintva):

Vevői rendelés ár nélkül
Vevői rendelés is nyomtatható ár nélkül. A beállítás pont ugyanaz, mint a szállítólevelek esetében.

Symboogle telephely
Symboogle-val telephelyre is lehet keresni.

MEE átváltás 1-nél kisebb szorzószámmal
MEE átváltás 1-nél kisebb szorzószámmal is lehetséges.

Dolgozók évfordulója
Dolgozó 1, 5, 10, 15 és 20 éves évfordulója lekérdezhető egy külön listában.

Partner figyelmeztetések
A partnerekhez bizonylatok kiállításakor beállítható figyelmeztetés árajánlaton és szállítói ajánlatkérőn nem jelent meg.

Partnerkapcsolatok listájában szűrés termékcsoportra
Partnerkapcsolatok és termékek listájában termékcsoportra szűrés lehetősége.

Termékböngésző szűrőmezők gyorsbillentyű
Termékböngésző fejlécében lévő mezők elérhetőek gyorsbillentyűkkel.

Díjbekérő; halasztott számla
Kiegyenlített díjbekérőből halasztott számla is készíthető.

Min/max lista bővítések
Min/max listák bővültek: optimum készlet alatt, maximum készlet alatt.

Boríték nyomtatás megjegyzése
Boríték nyomtatás beállítások (sablon + nyomtató) megjegyzésre kerülnek.

Díjbekérő, pénz érkezett
Díjbekérő kiegyenlítési dátuma lesz a számla teljesítési dátuma. Pénz érkezett ablak kiegyenlítés dátuma öntanuló, megjegyzésre kerül amikor az ablak újra meg újra felugrik.

Időszak lezárása
Lehetőség van időszak lezárására. Rendszerbeállításokban megadható, hogy melyik időszakra már nem állítható ki új bizonylat.

Dolgozói okmánykezelés
Megjeleníthető a dolgozók lejáró okmányainak listája, így lehetőség van a munkavégzéshez kötelező, hamarosan lejáró okmányokat ellenőrizni.

Elindult az ekaer-feladas.hu oldal

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy cégünk elindította a www.ekaer-feladas.hu oldalt. A webes alkalmazás célja, hogy az EKÁER bejelentést egyszerűbbé, gyorsabbá és pontosabbá tegye.

ekaer_logo

A szállítmányok kitöltése pár kattintással (vagy a korábbi másolásával is) megoldható, a beépített partnertörzs pár másodperc alatti kiválasztást tesz lehetővé. A szállítmányozó cégek adatai alapján a leggyakoribb rendszámok is két kattintással újra felhasználhatóak. A NAV EKÁER bejelentő felületéhez képest töredék idő alatt tudnak az ügyfelek szállítmányokat rögzíteni.

A legfontosabb pedig a szállítmány tételeinek Excelből (XLS, XLSX, CSV és ODS) elvégezhető importja.
Ez közel negyed órás gépeléstől kíméli meg a felhasználókat!

Az ekaer-feladas.hu alkalmazás közvetlenül a NAV-hoz jelenti be az adatokat, más felhasználói tevékenységre, XML feltöltésre nincs szükség. A webes alkalmazás havidíjas előfizetésként vehető igénybe. 2015. március 1-ig a használat ingyenes, korlátlan számú küldemény bejelentését teszi lehetővé éles környezetben.

További információért hívja (1)-445-1404-es telefonszámunkat
vagy írjon az ugyfelszolgalat@ekaer-feladas.hu e-mail címre!

Stratégiai biztonsági mentés

Felhő szolgáltatásunkat sok ügyfelünk használja. Többen átlépték (cégünk is) az 1Gb-os lélektani határt, de van olyan ügyfelünk akinek az adatbázis mérete épp a mai napon érte el a 3 milliárd bájtot. A biztonsági mentések tárterület és időzítés szempontjából is túllépték azt a szintet, hogy ad-hoc módon, valamikor (jelenleg este 20:00-kor), valahova készüljenek el.

backup

 

Komoly tervezés előzte meg a hétvégi átállást, amikortól is a mentések már tervezetten, cégenként, cégcsoportonként külön-külön ütemezve készülnek el. A geo-lokációs elhatárolás elvét is figyelembe véve – Magyarországon ez más megyét jelent, nagyobb szerverek esetén országhatárokon átnyúló mentés – az adatok utaztatásának idejével is számolni kell. Több esetben a sávszélesség ingadozása +10-20%-nyi időtöbbletet is eredményez, ezt is bele kell kalkulálni.

Összességében szeretnénk elérni, hogy a munkaidő átlagos vége (látjuk, hogy ki mikor fejezi be) után mihamarabb el tudjuk kezdeni a mentést és a kora reggeli órákra be is tudjuk fejezni. Minden reggel 8:00-kor egy 100%-is terhelhető rendszernek kell munkába állnia!

Symbol Ügyvitel v1.110 – “Stockton”

Szokásos, 2014-re tervezett két hónapos verziókiadási periódusunknak megfelelően megjelent a Symbol Ügyvitel 1.110-es verziója. A technológia fejlettség egy fontos állomása volt a vasút “feltalálása” és használatba vétele. Ennek első állomása a Stockton és Darlington között 1825-ben megnyitott első, hivatalosan személyszállításra is használt vasútvonala volt. Ez előtt tisztelegve kapta új programváltozatunk a Stockton nevet.

George Stephenson 1822-ben meggyőzte az északkelet-angliai Darlington és Stockton környékének bányatulajdonosait, akik vasutat akartak építeni a szén szállítására, hogy az általa tervezett gép nagyobb teher szállítására alkalmas, mint a lóvasút. A parlament által nehezen elfogadott törvény személyek szállítását is lehetővé tette a 40 kilométeres, jelentéktelen szárnyvonalon, ahol a világ első vasúti hídja is megépült. A sínek nyomtávja 4 láb és 8,5 hüvelyk, azaz 1435 mm volt, ez a mai normál nyomtáv. A vonal hivatalos megnyitására 1825. szeptember 27-én került sor, Stephenson Locomotion nevű gőzmozdonya 33 kocsit vontatott (a mozdony után öt vagon következett szénnel, egy liszttel megrakva, a következő kocsiban a vasút tulajdonosai, igazgatói, földmérők, mérnökök kaptak helyet, ezt 20, utasok számára átalakított szenes vagon, majd legvégül hat szénnel megrakott kocsi követte) helyenként óránként 24 kilométeres sebességgel. A szerelvény mintegy 600 utast szállított, súlya pedig nagyjából 86 tonna lehetett. A szárazföldi közlekedés történetében most először fordult elő, hogy az ember a lónál gyorsabban utazott. 1830-ban megnyitották a Liverpool–Manchester vasútvonalat és a vasparipa elindult világhódító útjára. Hamarosan Amerikában és Európában is gőzerővel kezdtek vasutat építeni, megkezdődött a vasút korszaka.

 

Fejlesztések az 1.110-es verzióban (teljes lista itt)

Szállítói rendelések megvalósulása

Szállítói rendelések megvalósulása nevű kimutatással a leadott szállítói rendelések visszaigazolt mennyiségét és a ténylegesen beérkezett mennyiségeket lehet összevetni.

Haszon kimutatás

A könyveléstől és a FIFO-tól eltérően (a mennyi pénz áll benne kimutatáshoz hasonlóan) alternatív haszon kimutatás érhető el a szoftverben, amely az aznapi beszerzési és eladási ár különbözete alapján kalkulál haszon mutatót. A kimutatás szolgáltatásokra is működik.

Egyszerűsített számla nyomtatás

Egyszerűsített számla nyomtatására van lehetőség különálló bizonylattömbben.

Vevői rendelés jóváíró tétel

Vevői rendelések esetén elérhető a jóváíró tétel funkció. Ennek segítségével negatív előjelű rendelés tételek is rögzíthetőek, de ezek csak szolgáltatás jellegű cikkek lehetnek. Így kedvezmény adható az egész bizonylatra.

Vevő, szállító és termék hasonlóság vizsgálat

Vevő, szállító és termék mentésekor a kiegészítő, de egyedinek mondható adatok (adószám, közösségi adószám, cégjegyzékszám, vonalkód, stb.) alapján hasonlóság vizsgálatot végez. A hasonlónak tűnő adatok felderítésével az ismételt adatrögzítést el lehet kerülni.

Adatimport varázslók; XLSX formátum és natív XLS

Az adatimport varázslók XLSX állományból is tudnak adatot importálni, az XLS fájlok importja pedig az Office csomagtól független lett, így 32 és 64 bites számítógépeken is elérhető.

Napi háttérkép

Felhasználói beállításként bekapcsolható hogy a háttérkép napi szinten változzon.

Szállítói ajánlatkérő nyelvesítés

Szállítói ajánlatkérő is elérhető több nyelven.

Symbol Ügyvitel v1.108 – “Mostar”/2

Ritkán fordul elő, hogy egy verzió annyi apró módosítást tartalmaz, hogy érdemes legyen kiadni anélkül, hogy főverziót lépnénk. Most épp előfordult. Összesen 70 módosítás történt szoftverünkben, amelyek mindegyike apróbb vagy közepes szintű módosítás. Emiatt nem 1.110-es verziószám alatt kerül kiadásra, hanem 1.108/2 a verzió azonosítója. Még egy előnnyel jár egy ilyen verzió megjelenése: Nem kell a teljes céget egy időben frissíteni.

Mivel nem új verzióról van szó, a szoftver alapértelmezetten nem figyelmeztet az új verzió megjelenésekor, csak közvetlenül rákeresve a programfrissítésre jelzi, hogy hibajavító verzió érhető el. (A frissítés elérhető a DEMO letöltés menüpontban is.) A verzió nem igényli az adatbázis módosítást, emiatt a számítógépeken futó Symbol Ügyvitel változatok egymástól függetlenül (pl.: ebédidőben) is frissíthetőek. Mindennek persze előfeltétele, hogy az 1.108-as (Mostar/1) verzió legyen a számítógépen.

 

Fejlesztések az a.108/2 verzióban (teljes lista)

MPL csomagküldés
MPL (Magyar Posta Logisztika) rendszerrel is kapcsolatot tud teremteni a csomagküldés modul.

Bizonylat kiállítás; profit kalkulálás
Bizonylat kiállítás során lehetőség van a bizonylat tételeinek és a teljes bizonylaton értelmezett profit számolásának.

Előzmények
A főképernyőn az utolsó 12 (felhasználói beállításokban állítható) megnyitott ablak újra elérhető. Az előzmények között megjelennek a vevők, szállítók, termékek és a kiállított/megnyitott bizonylatok.

Nem magyar vevő adószám formátuma
Nem magyar vevő adószám formátuma szabadon szerkeszthető.

Lista bizonylattömb szűrés több bizonylattömbre
Lista bizonylattömb szűrései több bizonylattömb együttes kiválasztása esetén is működik.

Termékböngésző érdeklődőhöz
Termékböngésző már érdeklődőhöz vagy tetszőleges árkategória esetén használható.

Akciós forgalom; rendelések listája
Vevői akciók listáján elérhető az akció ideje alatt leadott rendelések tételes listája.

Több céges SyX beépülők kezelése
Több céges SyX beépülők működését lehetővé tevő alrendszer került beépítésre.

Adatimport varázsló; példa fájlok
Adatimport varázslók futtatása előtt lehetőség van példa fájlok letöltésére, amely fájl tartalmazza az elérhető/felhasználható oszlopok mindegyikét.

 

PTGSZLAA modul – Pénztárgép helyettesítés

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a PTGSZLAA adatlap segítségével lehetővé teszti, hogy a pénztárgéphasználatra kötelezett, bizonylat-kibocsátási kötelezettségét kizárólag számlával teljesítő adózó az adatszolgáltatását elektronikusan tegye meg, az ÁNYK nyomtatvány kitöltő programot használva. A Symbol Ügyvitel új SyX beépülője lehetővé teszi, hogy a nyomtatvány kitöltő programba importáljuk a számla adatokat, pár kattintással.

Nézzük, hogyan működik ez!

  • A Symbol Ügyvitelben a vásárláskor kiállítunk egy hagyományos “ÁFA-s számlák”, amelyen a vevő minden adatát szerepeltetjük. (a PTGSZLAA bevalláshoz szükséges a vevő adószáma is, ezt ne felejtsük el elkérni!).
  • Minden hét hétfő és csütörtök között egy tetszőleges időpontban a PTGSZLAA beépülő (Kimutatás utolsó menüpontja) segítségével lekérdezzük az elmúlt hét (alapértelmezetten ezt kínálja fel) kimenő számláit. (Itt lehetőségünk van bizonylattömbre szűrni)
  • A lekérdezés után exportáljuk az IMP kiterjesztésű fájlt, amely pont olyan formátumú, amelyet az ÁNYK (nyomtatvány kitöltő program) a Szervíz/Egyedi importálás menüponttal fogadni tud. Az előállt nyomtatvány naponkénti bontásban jeleníti meg a számlákat és a vevő adatokat.
  • Figyelem! A nyomtatvány csak elektronikus úton küldhető be, a NAV nem fogadja el a kinyomtatott és postán feladott nyomtatványt!

lekerdezes

A fenti működést megvalósító modulunk külön beépülőként került megvalósításra. Így programfrissítés nélkül hozzájuthatnak ügyfeleink, sőt a nyomtatvány változása esetén is egy napon belül el tudjuk végezni a szükséges módosításokat.

Amennyiben Ön Symbol Ügyvitel felhasználó, úgy a SyX letöltőközpontban már hozzá is férhet a PTGSZLAA export funkcióhoz.

Közvetlen adatcsere a felhöben: Cloud Fx()

Cégünk elkötelezett amellett, hogy a felhő és SAAS technológiákat magasabb szinteken is kihasználja. Symbol Sky felhőt használó ügyfeleink számára elérhetővé tettük a Cloud Fx() szolgáltatást, amellyel közvetlenül cserélhetnek adatot vevőikkel, partnereikkel.

Nem csak 5GB ingyen tárhely

A felhő és vele együtt a SAAS szolgáltatások nem azt jelentik, hogy 5/10GB tárhelyet kapunk fájljaink tárolásához és programot futtathatunk távoli asztalon. Nem merül ki abban a felhő, hogy webes felületen be tudunk lépni és bizonyos adatokat meg tudunk jeleníteni egy böngészőben.

 

Távoli adatcsere a partnerekkel

A Software as a Service működés sokkal inkább azt jelenti, hogy a szoftver és az általa tárolt adatok egy részét elérhetővé teszem mások számára, esetleg mindenki számára. Ezek lehetnek árlisták, általam forgalmazott termékek leírásai, készletinformációk. Könyvelési vagy HR információk (persze csak a könyvelőnek!).

 

Interaktív tevékenységek is

A felhő által publikált adatok mellett van egy másik fontos szegmens is, ez pedig a interakció. A felhő szolgáltatások nem csak adatkinyerésre használhatóak, azokkal műveletek is végezhetőek. Ez lehet távoli rendelés rögzítés, rendelésinformáció módosítás, távoli gyártó egység irányítása és vezérlése vagy akár beléptető rendszer naplózás több telephelyen.

Amennyiben felkeltette érdeklődését a Cloud Fx() szolgáltatás, bővebb információt a Symbol Cloud webhelyen talál.

 

Új ticketing rendszer bevezetése

Cégünk a mai nap folyamán vezeti be új bejelentés kezelő rendszerét. A szerverpark átalakításával egy gyorsabb, robusztusabb hiba-jegy és bejelentés kezelő rendszert telepítettünk, amely ügyfélszolgálatunkat és a cég belső kommunikációját is hatékonyabbá teszi.

 

A Symbo Tech Zrt. elkötelezett amellett, hogy ügyfeleinket és érdeklődőinket magas színvonalon szolgálja ki. A kiszolgálási szint növelése mellett cégünk új vezetése az eddiginél hatékonyabb belső kommunikációt szeretne elérni. Ehhez elengedhetetlen a jelenlegi hibajegy rendszer cseréje egy olyanra, amely a customer service mellett a belső tudásanyag hatékony felhasználását is lehetővé teszi.

Kollégáink minden ügyféllel folytatott kommunikációt – legyen az telefon vagy privát e-mail – az új, belső nyilvántartásban fognak rögzíteni, innen fogják megválaszolni azokat. Mondanom sem kell, hogy ez csak az első lépés abba az irányba, hogy Symbol Ügyvitel integrált rendszerünk szerver része legyen a CRM mellett a Customer Service is. De erről részleteket hivatalosan még nem árulhatok el!

 

Ügyfeleink türelmét kérem a mai napon (2013.01.11) és az elkövetkező pár munkanapban. Kollégáink megtesznek mindent annak érdekében, hogy az átállás zökkenőmentes legyen.

 

Symbol Ügyvitel v1.99 “Buenavista”

Symbol Ügyvitel rendszerünk 1.100-as verziója még várat magára. Komoly dologgal készülünk a jubileumi verzióban. Azonban a jelenlegi 1.99-es verzió – amely a Buenavista nevet kapta – is tartogat számos újdonságot. Több Buenavista nevű település található a világon, számos közülük az USA-ban, de mi a mexikói Tultitlán tartomány városát választottuk ki verziónk fantázianevének.

[learn_more caption=”Buenavista, State of Mexico részletesen…”] Tultitlán de Mariano Escobedo egyik települése Buenavista a maga 206.000 lakosával. Tengerpartjáról híres, több amerikai filmet forgattak a habok között.[/learn_more]

Fejlesztések az 1.99-es verziónkban:
Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a Tudásbázis címen!

 

Mennyiségi átváltás
Mennyiségi átváltás (Enterprise) modulunk segítségével az áruk beszerzését és értékesítését tetszőleges – előre beállított – mennyiségi egységben elvégezheti úgy, hogy a rendszer a bázis mennyiségi egységben, könyvelésileg precíz módon tartja nyilván a készletet.

VIP – Vezetői Információs Panel
A Vezetői Információs Panel segítségével tetszőleges, gyakorlatias kimutatásokat és grafikonokat jeleníthet meg egy erre kijelölt felületen. Összegyűjtheti kedvenc diagramjait, megfelelően paraméterezve azokat felhasználónkénti kedvenc munkaterületet alakíthat ki.

Raktárakra vonatkozó jogosultság
A jogosultsági rendszer kiterjed a raktár jogosultságokra is, azaz a védett raktárak csak felhasználók hozzárendelésével elérhetőek.

Kiszállítási igazolás
EU-s partnernek és/vagy EU-s ÁFA kulccsal kiállított számla esetén opcionálisan nyomtatható számla mellékletként a kiszállítási igazolás.

Garancia mód kezelése
Garanciális termék esetén lehetőség van a garancia módjának (szervizben, pickup, stb.) megjelenítésére is.

Gyári szám, egyedi ár
Gyári számos termék esetén lehetőség van egyedi árat megadni.

Gyári szám, egyedi garancia idő és mód
Gyári számos termék esetén lehetőség van egyedi garanciaidőt és módot megadni.

Hitelkeret ellenőrzés mentés előtt
Hitelkeret ellenőrzések a bizonylatok (szállítólevél is számla) mentése előtt is megtörténnek, megelőzve a bizonylat kiállításával fellépő hitelkeret hiányt.

Gyártás más termék darabjegyzékével
Gyártás bizonylat összeállításakor más termék darabjegyzékével is kitölthető az összetevők listája.

Gyártás árkalkuláció
Gyártás bizonylat összeállításakor az összetevők listája alapján gyors kalkulációt végezhetünk az összetevők árai és mennyisége alapján.