Symbol Ügyvitel v1.122 – “Hallstatt”

Itt a meleg, de itt a klíma is. Bár sokan közülünk épp jól megérdemelt pihenésüket töltik, a fejlesztés működik, újabb programváltozat jelenik meg a mai napon. Ritkán teszünk ilyet, de egyik ügyfelünk ajánlása alapján adtuk a Hallstatt nevet a Symbol Ügyvitel 1.122-es verziójának. A kisváros látványa a Symbol Tech-es kollégákat is meggyőzte, de amit később megtudtunk, az már-már egy IT-s krimibe illő történet lenne: a kínaiak lemásoltak valamit, ami nem kütyü. Hanem egy város!

Hallstatt egy felső-ausztriai barokk kisváros az Alpokban, a Hallstatti-tó partján. Neve a kelta hagyományok szerint “a só helye” kifejezésből származik. Lakosainak száma 1000 fő, ami a hely szűke miatt lényegében évek óta nem is változik. A városka érdekessége, hogy egyetlen főutcából (Seestrasse) áll. Különleges ékszere a festői természeti környezetén kívül az a kis gótikus templom, melynek három különösen szép szárnyasoltára van.

A helyszűkével küzdő kisváros különös és egyben bizarr nevezetessége a templom kertjében található teraszos temető, melyben a halottak maradványait 10 évente kiássák, majd koponyájukat kifehérítik. A koponyákat festett virág- és babérkoszorúkkal ékesítik, majd a fehér “homlokra” gót betűkkel vésik fel az elhunyt nevét. A templom melletti sziklafalba vájt Csontház így őrzi a megboldogult földi maradványait.

A városka a szikla lábához, egymásra épült házak csodálatos sorából áll, a városlakók a már említett helyszűke miatt, a ház falához gyümölcsfákat ültettek és felfuttatták azokat a falon.

A települést 2011-ben ellopták! A helyiek közt akkor viharokat kavart a hír, hogy Kína felépíti a falu pontos mását Ázsiában, szórakoztató és turisztikai központot alakítva ki. A hír már csak azért is meglepő, mert a városka mit sem tudott arról, hogy kínai mérnökök már hosszú ideje dolgoznak Hallstatt felmérésén. A város házainak és utcáinak feltérképezése akár már évekkel ezelőtt elkezdődhetett.

Salzkammergut vonat

A legfontosabb fejlesztések (teljes lista itt):

Csomagküldés; MPL
MPL csomag esetén az export fájl a vevő kódjával bővűlt ki.

Belső rendelésen súly megejelenítése
Belső rendelés nyomtatványán a bruttó súly, nettó súly és a térfogat megjelenik a bizonylattömb beállításaitól függően.

Szállítói rendelés generálás (MRP); szállítási mód
Szállítói rendelés generálás (MRP) véglegesítése esetén a szállítási módot be lehet állítani.

Vevői rendelések kezelése; céges készlet megjelenítése
A tételekhez megjelenítjük a céges készletet a Vevői rendelések kezelése ablakon.

Vevői rendelés véglegesítéskor díjbekérő létrehozása
Előleggel rendelkező rendelés véglegesítése esetén felajánlja a rendszer, hogy létrehozza-e a díjbekérőt jogosultságtól függően.

Előlegszámlák nyomtatása végszámlánál
Bizonylattömb beállításától függően a nem nyomtatott előlegszámlák kinyomtathatóak végszámla nyomtatásánál.

ADR pontszámok és szállítási kategóriák
ADR pontszámok és szállítási kategóriák feltűntetése szállítólevélen.

Fekvő normál idegennyelvű bizonylatok
Angol, német, magyar-angol és magyar-német normál méretű fekvő tájolású bizonylatformátumok beállíthatóak.

Hibajavítás: CashCube pénztárgép
CashCube Light és CashCube Pro pénztárgép V8 illesztési javítás.

Hibajavítás: Postakönyv generálása; raktár hiba
Generáláskor nem a rendelés raktárát állította be a szállítmányhoz.

Hibajavítás: Vevői rendelés átvétele számlára
Másik vevő rendelésének átvétele halasztott számlára nem jól mutatta a kiszolgálható mennyiséget.

2014. ünnepi nyitvatartás

Értesítjük tisztelt ügyfeleinket, hogy cégünk 2014-ben az ünnepek alatt az alábbiak szerint tart nyitva:

December 15-19: munkanap

December 22-23: munkanap

December 24-26: ünnepnap

December 29-31: munkaszüneti napok

Január 2: munkaszüneti nap

Első munkanap: 2015. január 5.

Enterprise termékünk weboldala

Cégünk 2014 október közepén elindította Enterprise termékünk weboldalát. A termék két éve létezik, egy éve aktívan forgalmazzuk, de úgy éreztük, hogy most állt össze, most kínál teljes moduláris lefedettséget a vállalatirányítási területen.

LogoENT_250

ERP rendszerek

A vállalatirányítási rendszerek olyan eszközök, amelyek segítik és irányítják a munkát. Svájci bicskához hasonlóan minden megtalálható bennük, amire szükség lehet. Nem csak elvégezni lehet vele valamit, hanem a folyamatot is vezérlik.

Symbol Tech Zrt.

Cégünk alapítása óta erős technológiai vállalkozás. Nevünk is azt szimbolizálja, hogy a vállalatirányítási témakörben, az ügyviteli piacon és a technológiai szektorban fontos szerepet kívánunk betölteni. Az önmagunkkal szemben támasztott elvárásainkat az elmúlt évek igazolták.

Sikerült célunkat elérni: előállítottuk azt a hazai piac igényeire szabott, jogszabályilag is megfelelő vállalatirányítási rendszert, amely betölti a számlázó, készletkezelő programok és a külföldi vállalatirányítási rendszerek közti piaci és szakmai rést. A hazai vállalkozások gyakran túlnövik a dobozos programok kereteit, de céges módszereikből, felépítésükből adódóan nem alkalmasak egy Microsoft Dynamics (Navision vagy Axapta) vagy egy SAP ERP rendszer bevezetésére.

Fedezze fel a rendszerben rejlő lehetőségeket, kattintson:
www.symbolenterprise.hu

Symbol Ügyvitel v1.112 – “Kingston”

A nyári pihenések után, közben kiadásra kerül a Symbol Ügyvitel 1.112-es verziója, amely apró, de ugyanakkor fontos módosításokat tartalmaz. Kényelmi funkciókkal bővítettük a rendszert és körülbelül 10-15%-ot gyorsítottunk/optimalizáltunk az adatbázis kapcsolatokon. Ez nem csak gyorsítást, hanem nagyobb stabilitást is jelent.

A verziók mindegyike olyan városról kapja a nevét, amelyben az ST összetétel szerepel. Ez a verzió egy kis amerikai kisvárosról (24 ezer lakos) kapta a nevét, amely New York állam fővárosa volt 1777-től. A Hudson folyó miatt már régóta kereskedelmi központ, de fontos közúti forgalmat is bonyolít. Emellett – jellemzően az amerikai közlekedési kultúrára – 100km-es közelségben négy repülőtérrel is bír. A kis közösség egyik nevezetessége, hogy minden hónap első szombatján $1-ért megy az Art-busz, amely a művészeti galériákat sorban meglátogatja a Tourist trolley-val (régi típusú városnéző busz).

 

Az alábbi fontos változásokat érdemes kiemelnünk, de itt a  teljes lista:

!Bizonylat dátumok fokozott ellenőrzése
A bizonylat dátumok fokozott ellenőrzése (rendszerbeállítások) nem engedi adott napnál régebbi vagy újabb bizonylat kiállítását. A tolerancia értékek a kelt, teljesítés és fizetési határidőre külön-külön adhatóak meg.

Forgalmi kimutatások; időszakok összehasonlítása
A forgalmi kimutatásokon lehetőség van két dátumidőszak összehasonlítására.

Vevő, szállító és termék másolás
Vevő, szállító és termék másolás során lehetőség van kiválasztani, hogy a forrásadatok közül melyek kerüljenek másolásra.

Bejövő oldal; más szállító bizonylata
Bejövő oldalon is van lehetőség más szállító bizonylatát átvenni forrásbizonylatként.

Szállítói bizonylatok; szállító módosítása
Szállítói bizonylatokon a mentést követően is van lehetőség a szállító módosítására.

Optimalizált adatbázis kapcsolatok
Felhős működésben az adatbázis kapcsolatok újrafelhasználásra kerülnek, emiatt nem jön létre minden alkalommal újabb kapcsolat, ha van még újrafelhasználható példány.

Drag and drop a kimutatásokon
Drag and drop műveletek elérhetőek a kimutatásokon is, ahol az oszlopok függvényében vevő vagy termék kerül a drag and drop vágólapra.

Törölt raktárak megjelenítése
A törölt, rejtett (és projekt-) raktárak legördülő listában való megjelenítése a felhasználói beállításokban állítható, az alábbi módokon lehetséges: 5mp után, második lenyitásra, SHIFT nyomva tartásával.

Telepítő; Office.NET kikapcsolása
A telepítőben az Office.NET 64bit telepítését nem ajánlja fel a rendszer, mert a natív XLSX és XLS 64bit olvasási képesség miatt erre nincs szükség.

Vevő és érdeklődő partnerkapcsolatok a listán
Vevők és érdeklődők listájáról azonnal elérhetőek a partnerkapcsolatok. Helyben tudunk létrehozni újat, vagy listázni a meglévőeket.

Korábbi napi háttérképek
Korábbi napi háttérképek is elérhetőek a főablak jobb-klikkes menüjében.

Méretezhető dialógus ablakok
A méretezhető dialógus ablakok mérete és helyzete is elmentésre kerül.

A Windows XP nem támogatott

2014. április 8-án megszűnt a Windows XP támogatása és frissítési lehetősége. Cégünk, a Symbol Tech Zrt. két ok miatt is javasolja operációs rendszerének frissítését. Emellett pedig tájékoztatjuk Önöket a Windows XP számítógépekhez nyújtott ügyfélszolgálati támogatásról.

Korábban már egy bejegyzésben írtuk, hogy mennyire fontos az operációs rendszer frissen (valódian!) tartása: Csak eredeti. Most egy következő szintre lépett a kérdéskör.

Három hete megszűnt a Windows XP támogatása, amely azt jelenti, hogy a Microsoft – mint gyártó cég – nem ad ki több frissítést a rendszerhez. A potenciális sebezhetőségek javításra kerülnek más Windows verziókban, de az XP-hez nem lesznek letölthetőek. Ez biztonság technikai oldalról azt jelenti, hogy az eddigi böngészőkben (Internet Explorer) vagy egyéb modulokban fellelt hibák foltozás nélkül maradnak. Nem csak hogy foltozás nélkül maradnak, de várhatóan a sebezhetőségeket kihasználó, azzal visszaélő társaságok különös figyelmet fordítanak arra, hogy a Windows XP-ket támadás alá vegyék. Ezzel nem is lesz sok gondoljuk, hiszen a hibajavító foltokat visszafejtve a hiba egyértelműen azonosítható. Még akkor is, ha az ezzel visszaélő csapat a hibát nem is ismerte. És egyértelmű, hogy a Windows XP-k már nem védettek, könnyen támadhatóak. A biztonsági kérdések minden cégnél a helyi rendszergazda hatáskörébe tartoznak, ebben cégünk csak tanácsot tud adni.

Van egy másik kérdéskör, amely konkrétan érint minket. A Windows XP-khez eddig is pár havonta jelent meg olyan .NET framework (keretrendszer) javítás, módosítás, kiegészítés, amely erős függésben volt a Symbol Ügyvitel rendszer magjával. A jövőben megpróbáljuk elkerülni a függőséget ezekkel a módosításokkal, de nem biztos, hogy ezt minden esetben meg tudjuk tenni. Ha a .NET framework biztonsági, jogosultsági rétegében történik módosítás, akkor azt követnünk kell, nem tudjuk a frissítés hiányát elnézni.

Javasoljuk ügyfeleinknek, hogy frissítsék rendszerüket Windows 7 vagy Windows 8/8.1 operációs rendszerre!

 

PTGSZLAA modul – Pénztárgép helyettesítés

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a PTGSZLAA adatlap segítségével lehetővé teszti, hogy a pénztárgéphasználatra kötelezett, bizonylat-kibocsátási kötelezettségét kizárólag számlával teljesítő adózó az adatszolgáltatását elektronikusan tegye meg, az ÁNYK nyomtatvány kitöltő programot használva. A Symbol Ügyvitel új SyX beépülője lehetővé teszi, hogy a nyomtatvány kitöltő programba importáljuk a számla adatokat, pár kattintással.

Nézzük, hogyan működik ez!

  • A Symbol Ügyvitelben a vásárláskor kiállítunk egy hagyományos “ÁFA-s számlák”, amelyen a vevő minden adatát szerepeltetjük. (a PTGSZLAA bevalláshoz szükséges a vevő adószáma is, ezt ne felejtsük el elkérni!).
  • Minden hét hétfő és csütörtök között egy tetszőleges időpontban a PTGSZLAA beépülő (Kimutatás utolsó menüpontja) segítségével lekérdezzük az elmúlt hét (alapértelmezetten ezt kínálja fel) kimenő számláit. (Itt lehetőségünk van bizonylattömbre szűrni)
  • A lekérdezés után exportáljuk az IMP kiterjesztésű fájlt, amely pont olyan formátumú, amelyet az ÁNYK (nyomtatvány kitöltő program) a Szervíz/Egyedi importálás menüponttal fogadni tud. Az előállt nyomtatvány naponkénti bontásban jeleníti meg a számlákat és a vevő adatokat.
  • Figyelem! A nyomtatvány csak elektronikus úton küldhető be, a NAV nem fogadja el a kinyomtatott és postán feladott nyomtatványt!

lekerdezes

A fenti működést megvalósító modulunk külön beépülőként került megvalósításra. Így programfrissítés nélkül hozzájuthatnak ügyfeleink, sőt a nyomtatvány változása esetén is egy napon belül el tudjuk végezni a szükséges módosításokat.

Amennyiben Ön Symbol Ügyvitel felhasználó, úgy a SyX letöltőközpontban már hozzá is férhet a PTGSZLAA export funkcióhoz.

Symbol Ügyvitel v1.106 “Houston”

Szeptember van. Minden cégvezető eltöltötte jól megérdemelt pihenését. Elkezdődött az év végi hajrá. A hajrára cégünk egy új Symbol Ügyvitel verzióval készül, amely az utolsó lesz a sorban. Terveink szerint ezzel a verzióval le kívánjuk zárni a Symbol Ügyvitel v1-es sorozatát, amely 54 (!) kiadást ért meg. A kiadások magas száma ismét bizonyítja, hogy az ország leginnovatívabb ügyviteli rendszerét mi gyártjuk. Épp emiatt adtuk neki Houston város nevét, amely az űrkutatás kiindulópontja és számos nagy, korábban elképzelhetetlen terv szülővárosa is Kennedy elnök 1960 május 25-i bejelentése óta.

[learn_more caption=”Houstonról és az ürközpontról szóló információk…”]Houston (kiejtése: Hjúszton) az Amerikai Egyesült Államok negyedik legnépesebb városa, egyben Texas állam legnagyobb városa. A 2007-es hivatalos becslés szerint a városnak 2.2 millió lakosa van, akik egy 1,600 km2 területű városban laknak. A várost 1836. augusztus 30-án alapította két testvér, Augustus Chapman Allen és John Kirby Allen. Hivatalosan 1837. június 5-én lett bejegyezve a város, és a Texasi Köztársaság akkori elnökéről, Sam Houstonról kapta nevét. A város, kikötői jellege miatt, a vasútipar miatt, illetve az 1901-ben felfedezett olajkészleteknek köszönhetően folyamatosan növekedik már megalapítása óta. A NASA Johnson Space Center (“JSC”) a NASA egyik űrközpontja az Amerikai Egyesült Államokban, Houstonban. Elsősorban az emberrel végzett űrrepülésekre való fölkészülés az egyik fő profilja, de számos kutatásban és fejlesztésben vesznek részt a központ fejlesztői és kutatói. Kennedy elnök 1960 május 25-i beszédében jelentette be azt, hogy az Egyesült Államok egy évtizeden belül űrhajósokat küld a Holdra és vissza is hozza onnan azokat. Közel 3000 polgári alkalmazott és mintegy 100 asztronauta dolgozik a JSC alkalmazottjaként. Valójában azonban a szerződéses munkákkal együtt mintegy 15,000 ember tartozik az űrközpont munkaügyi vonzáskörzetébe.[/learn_more]

 

Fejlesztések a v1.106-os verzióban:

Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a tudásbázisban.

 

Bruttó módon működő előleg számla
Rendszerbeállítás függvényében, alapértelmezetten bruttó módon működnek az előleg számlák. Az előleg számla bruttó végösszege használható fel egy vagy több alkalommal, ahol a felhasznált előleg tétel bruttó összegében kerül alkalmazásra.

Sprinter futár csomagküldés
Csomagküldő modulunk a Sprinter futár cég számára küldendő adatokat is elő tudja állítani.

Bizonylatonkénti nyomtató
Bizonylattípusonként lehet beállítani a nyomtatót, amelyre a bizonylat alapértelmezetten kinyomtatásra kerül. Külön nyomtatóra lehet küldeni a számlákat és szállítóleveleket.

Önszámlázás
Önszámlázás funkciónkkal – szerződés megléte esetén – szállítói helyett a cég is kiállíthatja a számlákat, amelyek azonnal megjelennek a bejövő számlák között.

Fordított ÁFA nyilatkozat
Kimenő számlákhoz a kiállításukkor és utólag is nyomtatható fordított ÁFA nyilatkozat.

Termékcímke egyedi azonosítókkal
Termékcímke nyomtatásakor lehetőség van egyedi azonosítók nyomtatására is (gyári szám, beszerzési azonosító).

Gyári számok csoportosítva
Bizonylat nyomtatványokon a gyári számok csoportosítva (egymás utáni elemek sorozatban intervallumként) is meg tudnak jelenni.

Bizonylat adatok idegen nyelven
Bizonylat adatok (mennyiségi egység, szállítási mód, fizetési mód) idegen nyelven is megadható, így az idegen nyelvű és többnyelvű bizonylatokon nyelvhelyesen tudnak megjelenni.

Vevőnkénti szállítási határidő
Vevőnkénti (telephelyenkénti) szállítási határidő megadási lehetőségével a rendszerbeállításokban megadott napok száma felülbírálható.

Akció és szerződés tétel import
Vevői/Szállítói akción és szerződésen is elérhető a tétel import.

Fordított ÁFA ellenőrzés
A fordított ÁFA-s értékesítés ellenőrzése (belföldi vevő, megfelelő adószám) a rendszerbeállításokban bekapcsolható.

Szállítói rendelés; súly/térfogat
Szállítói rendelés összeállításakor (MRP) és a nyomtatványokon is látszik a súly és a térfogat információ.

Drag and Drop még több ablakról
A Drag and Drop funkció még több ablakról elérhető: Termék napi készlet, Termék min/max készlet, Elfekvő készlet, Termék készletérték, Kedvezményes eladások listája.

Szűrőfeltételek dátum intervallumok
Dátum intervallumok a szűrőfeltételekben szövegesen is megjelennek és szűrőfeltételek mentésekor a logikai érték (mai nap, előző hét, stb.) kerül mentésre a konkrét dátum helyett.

Címadatok változása
Céges címadatok (székhely, levelezési cím) változása esetén, megerősítés után lehetőség van a címadatokat a Symbol Tech Zrt.-nek beküldeni, ezzel is pontosabbá és gyorsabbá téve a cégek közti kommunikációt.

Termékkulcs frissítés a licensz szerverről
Érvényes vagy lejárt termékkulcs frissítése egy érvényes termékkulcsra a Symbol Tech licensz szerverről, Interneten keresztül is elvégezhető. A termékkulcs beírási lehetősége mellett egy gombnyomással lekérdezhető az új licensz adat, illetve a program induláskor automatikusan frissíti a licensz információkat.

Vevő bizonylat kiállításkori figyelmeztetése
Vevőnként beállítható egy bizonylat kiállításkori figyelmeztetés, amely a vevő kiválasztása után megjelenik. Ebben szerepelhetnek vevővel kapcsolatos információk, figyelmeztetések, tiltások.

Vevő blogok befűzése a blog bejegyzésekbe
A bizonylatok és a vevőhöz köthető adatok blogjaiba befűzésre kerülnek – időrendi sorrendben, külön megjelölve – a vevőhöz tartozó blog bejegyzések.

Symbol Ügyvitel v1.104 “Manchester”

A nyári előkészületek során megjelent a Symbol Ügyvitel új verziója, amely ismét 70% újítást, 30% korrekciót tartalmaz. Ezen verziónkat az angliai Manchester városáról neveztük el, utalva arra, hogy a verzió sok, ipari jellegű felhasználói funkciót tartalmaz. Cégünk ezzel is elkötelezi magát, hogy a jövőben ipari/vállalati alkalmazás forgalmazóként kíván megjelenni.

[learn_more caption=”Manchester városáról részletesen ide kattintva…”] Manchester az Egyesült Királyság, ezen belül Anglia egyik legjelentősebb városa. A világon elsőként kialakult ipari nagyváros. Sokak szerint Nagy-Britannia második legfontosabb városa London után, bár ezért a titulusért Birmingham is versenyez. Művészeti, média- és üzleti központ. Neve az ókori római Mancunium névből származik, amihez hozzátapadt a ceaster szó (a „tábor” jelentésű latin castra szóból). A Egyesült Királyság közigazgatásában Manchester „metropolitan borough”, azaz nagyvárosi önkormányzat és „city” státusszal rendelkezik. A város lakossága 437 ezer, de Nagy Manchester, a nagyvárosi vonzáskörzet 2 284 093 lakosú.[/learn_more]

 

Fejlesztések a v1.104-es verzióban:

Csak a legfontosabbakat említjük, a teljes lista elérhető a tudásbázisban.

 

Felhasználói jelenet rögzítése és beküldése
A felhasználók a CTRL+ALT+F1-gyel rögzíteni tudják a tevékenységüket egy jelenetfájlban, amelyet menteni tudnak vagy beküldeni a Symbol Tech Zrt-hez.

Csomagküldés Trans-o-flex-szel
Csomagküldő modulunk alkalmas a Trans-o-flex szoftverével való együttműködésre.

Cégek közti átadás
Több céges működés esetén elérhető a cégek közti átadás. Ennek segítségével egy kiállított kiadási bizonylat (szállítólevél, számla, raktári kiadás) a cél cégben beemelhető, az azon lévő tételek könnyen készletre vehetőek. A két cég között bonyolított áru átadás/eladás/átvétel könnyen és pontosan végrehajtható.

Vevői rendelés; nem rendezett előleg
Rendszerbeállításként bekapcsolható, hogy a rendszer rejtse el azokat a vevői rendeléseket, amelyekhez nem rendezett díjbekérő (Előleg tétellel) tartozik vagy a rendelésen előleget jelöltünk meg, de még nem készült el a díjbekérő. Az elrejtés hatására a vevői rendelés nem számlázható és nem készíthető belőle szállítólevél, nem jelenik meg a forrásbizonylatok között, illetve a Vevői rendelések tömeges számlázása funkció sem jeleníti meg.

Vevőkeresés vonalkód olvasóval
Bizonylatok kiállításakor lehetőség van vevőkeresésre a vonalkód olvasó segítségével. Az F9-es prefix nem a tétel ablakot jeleníti meg, hanem a vevő mezőben hagyja a kurzort.

Vevő adatlap; események listája
Vevő információs adatlapja bővült az események listájával, amelyen látható minden, értékesítési szempontból fontos adat.

VIP panel bővülés
VIP panel további kimutatható diagramokkal bővült.

Termékimport adatmódosítással
Termékimport esetén lehetőség van kiválasztani azt az üzemmódot, amelynek köszönhetően a termékkód (cikkszám) alapján azonosított termékek adatai felülíródnak.

Gyári szám és beszerzési azonosító FIFO
Gyári szám és beszerzési azonosító FIFO párosítása a termék beszerzés sorrendisége helyett a bevett és kiadott azonosítók alapján párosít. A FIFO listákon és részletes listákon, beszerzési árak villám megjelenítésén is láthatóak a beszerzési azonosító és gyári szám jellemzők.

Visszaigazolás nyomtatása
Azonos vevőhöz tartozó vevői rendelésekről lehetőség van visszaigazolást nyomtatni.

Szerződés időszaki (Áfa 58.§) számlázása
Szerződésenként beállítható, hogy az elkészült számla normál vagy időszaki (Áfa 58.§) típusú legyen.

Több munkalap együttes számlázása
Több munkalap együttes számlázása is lehetővé vált.

Környezetvédelmi termékdíj törzsek frissítése
Környezetvédelmi termékdíj törzsek frissítése a 2013/06/01-es állapotra megtörtént.

Pénz érkezett; 5Ft-os kerekítés
A Pénz érkezett funkció figyelembe veszi az átutalásos számlák készpénzes kiegyenlítésekor (banki, személyes befizetés) alkalmazott 5Ft-os kerekítést.

 

3F iskola: Félretájékoztatás és félinformációk felsöfokon

Félretájékoztatás és félinformációk felsőfokon: A kérdés csak az, hogy szándékos, tudatos marketing vagy „nemes” egyszerűségből adódik?

Hírlevél

A minap kaptunk hírlevelet egy letűnt és ezek szerint újraéledő (?) ügyviteli portál nevében egy konkrét számlázó programot reklámozva. Mint köztudott az ex-ügyviteli portál és a kérdéses számlázó program készítője ugyanaz. (a weboldalukon feltüntetett tulajdonjog megszerzés helyett persze cégátnevezésről van szó, cím ugyanaz, adószám, bankszámla változatlan, dolgozói létszám jelentősen, 50%-kal nőtt 2 főről 3 főre – szerk.) Ez idáig rendben is van, aki nem nézi a cégnyilvántartást, annak elmegy. Remek marketingfogás.

Csúsztatás

Ami viszont kevésbé korrekt – legalábbis az én szememben – hogy a kérdéses tízezer forintos kategóriában tartozó számlázó programocska termékkövetési díját hasonlítjuk össze „egy meg nem nevezett, de szintén széles körben elterjedt szoftver” frissítési díjaival. (Mivel a díjak alapján nem a Symbol Ügyvitel termékcsaládról van szó így a személyes érintettségünk kizárható!). A hírlevél írója szépen kiemeli, hogy saját terméke akár közel 100 ezer forinttal olcsóbb fenntartási díjak mellett használható, mint a másik „általános gyártó” terméke. Ez nagyszerű, ennek örülünk is, hiszen senki sem szeret fölöslegesen pénzt kidobni.

Egy dologról azonban nagyvonalúan nem esik szó: valószínű a két összehasonlított szoftver alap funkcionalitásban is hasonló kategóriában tér el. Véleményem szerint ezt is illett volna kiemelni, hiszen számlázó és számlázó program – ahogy a köznyelv hívja – körülbelül akkora eltérés lehet árban, tudásban, funkcióban, mint autó és autó között. Így nemhogy almát hasonlítunk körtével, hanem ribizlit dinnyével. Súlyban, ízben, árban… Arról ne is beszéljünk, hogy hol mit értenek a terméktámogatás alatt.

Ébresztő!

Remélem és személy szerint nagyon bízom benne (főleg így Karácsony előtt), hogy a mai magyar cégvezetők ennél nagyságrendekkel tudatosabb körültekintőbb vásárlók és nem vezethetők meg ilyen bazári trükkökkel. Remélem, nem csak a magunk, hanem minden színvonalas terméket előállítani próbáló vagy minőségi szolgáltatást nyújtó hazai cég nevében is. Tényleg csak az alacsonyabb árakkal tudunk jobbak lenni egymásnál? Ébresztő!

ui: Egy kis muníció a következő hasonló hírlevélhez: ha a Symbol Ügyvitel Enterprise terméket is megvizsgálták volna, a megtakarítás évi több százezer Ft is lehetne!

Elindult bérelhetö, felhö (cloud) szolgáltatásunk

Örömmel értesítjük partnereinket, hogy a mai napon elindítottuk felhő szolgáltatásunkat. Kis és közepes vállalatokat megcélzó megoldás csomagjaink Symbol Sky Light, Gear és ERP név alatt érhetőek el.

 

Kiknek ajánljuk?

A középszintű készletkezelési megoldástól, a gyártási folyamatokat támogató szoftvereket át, egészen az ERP-ig tart a csomag kínálat. Minden csomagunk havidíjas, felhasználói szám alapján fizetendő, fix költségű előfizetés. Ajánljuk azoknak a cégeknek, akiknél az ügyviteli rendszer egy komplex beruházás része és nem egy irodai szerveren képzelik el a rendszer működését. Megoldást jelent olyan, több telephellyel rendelkező cégeknek, akik központi nyilvántartást kívánnak vezetni számláikról, készletükről és például az ajánlatokról, rendelésekről.

Milyen praktikus is lenne ha az egyik boltban kiadott árajánlatot a másik üzletben ki tudom szolgálni. Vagy a vevőimnek tudok információval szolgálni másik telephelyen elérhető készletemről.

A mobil interneten keresztül is elérhető rendszer megoldást jelent azoknak, akik eddig nem tudtak az irodai szerverhez csatlakozni. Például mert nem rendelkeztem fix IP címmel vagy nem volt megfelelő szakember gárdájuk ennek az üzembe helyezésére, működtetésére.

 

További információk a Symbol Cloud portálon!

 

Bérlés, lízing vagy részletfizetés?

  • Bérlés abban az értelemben, hogy a szoftvert nem kell egyben megvásárolnod, annak használati jogára tudsz előfizetni havi rendszerességű szolgáltatásként.
  • Részletfizetés abban az értelemben, hogy előre tervezhető, fix havi költségű kiadással számolhatsz, amelynek során igénybe veheted a szolgáltatást. De a szolgáltatással a termék tulajdonjogát nem szerzed meg, az adataid tulajdonjoga pedig mindig a Te birtokodban van.
  • Lízing abban az értelemben, hogy cég szolgáltat cégnek, a költségekről ÁFA-s számlát kapsz. Ezen túl a lízingbeadó (Symbol Tech) vállalja, hogy a szóban forgó eszközt, a lízingtárgyat megvásárolja, és a lízingbevevő (Te) részére átengedi annak használati jogát. Cserébe a lízingbevevő köteles lízingdíjat fizetni.

A Symbol Sky csak az első lépés a felhő megoldások felé, további szolgáltatások beindítását tervezzük.

Symbol Cloud termékismertető weboldal >>