Ügyviteli megoldás OS X (Mac) alatt

Partnercégünk a BPC Rendszerház Kft. látja el számítógépeink karbantartását. A hagyományos feladatok mellett IT kutatással is foglalkoznak. Most épp kikutatták nekünk, hogy miként fut a Symbol Ügyvitel OS X (Apple, Mac) alatt. Microsoft Windows NÉLKÜL!

Az OS X, korábban Mac OS X az Apple 2001-ben megjelent és azóta folyamatosan továbbfejlesztett operációs rendszere, a korábbi, 1984-ben megjelent Mac OS tizedik (X.) főverziója. Szakítva a korábbi Mac OS-ek felépítésével, a tízes rendszert Unix alapokra helyezték és a forráskód nagy részét a Darwin Project keretein belül nyílttá tették.

A BPC Rendszerház Kft. is Symbol Ügyvitelt használ ügyviteli folyamati pontos kezeléséhez, a számlázást is ezzel a rendszerrel oldják meg. Sok OS X-et futtató számítógépük van (munkaállomások és szerver is), régi igény volt, hogy a Symbol Ügyvitel ezen is működjön.

Eddig ezt emulátorokkal oldották meg, minden számítógépen futott egy virtuális Windows operációs rendszer vagy RDP-n, távoli asztal használatával léptek be a közös Windows-ba. Ennek most vége…

SwitchingAppsOSX

A codeweavers termékcsalád segítségével megoldották, hogy natív módon (Windows nélkül) futtatható legyen a Symbol Ügyvitel 1.122-es és 1.124-es verziója. A megoldás nem igényel Windows operációs rendszert, nem kell az operációs rendszerek között váltani, azokat egymásba ágyazni és virtualizálni. Úgy fut a Symbol Ügyvitel, mintha Mac OS X alá írtuk volna.

Crossover Mac weboldalon látható megoldás ára $29.95 – $49.95, amely költsége megoszlik a Windows-os programok között, amelyeket Mac-en futattni szeretnénk: ha bérszámfejtünk, mellette képszerkesztünk és még ügyvitelünk is van, akkor extra költségként $10-ról beszélünk.

Hivatalos telepítési lépések: .Net 4 install és Platform SDK GDI+

A megoldást ajánljuk minden OS X-et futattó ügyfelünknek. További információért hívják a +36 1 226 2993-as telefonszámot vagy látogassák meg a BPC Rendszerház Kapcsolat weboldalt.

KKK = Karácsonyi készlet kalkulátor

Cégünk elkötelezett abban, hogy termékeink ne csak a jogszabályi elvárásoknak feleljenek meg, hanem valódi eszközök legyenek, melyek nagymértékben segítik ügyfeleink napi munkáját. Egy kereskedelmi cég működtetésének legfontosabb sarokköve a megfelelő készletszint megadása. A második legfontosabb pont pedig ennek a betartása. Pláne egy olyan hektikus, kiemelkedő forgalmat generáló időszakban, mint a Karácsony.

 

A készletszint megállapítása és betartására a Symbol Ügyvitel tartalmaz egy kiváló eszközt: ez az MRP modul. A modul segítségével a nyitott vevői rendelések összesítése és a már beérkező termékek összeszámolása után egy tényleges igénylista keletkezik. Ez az igénylista alkalmas arra, hogy szállítóink felé leadjuk.

kkk3

Cégünk a moduljait folyamatosan fejleszti, az MRP is állandó bővülésen megy keresztül. Nem rég kitaláltunk még egy pontosítást: lehet készletszintet emelve rendelni! Leadhatunk olyan rendelést, amely nem számít bele a beérkező készletbe. Mert ez jól jön Karácsonykor, amikor a vevői rendelések száma változatlan, de sok ad-hoc rendelést kell tudnunk kiszolgálni. Persze azonnal, mert mindenki december 20-án indul vásárolni.

 

Ez közvetetten megoldást fog jelenteni azon, hosszú távú rendelésekre is, amelyek várható beérkezési ideje 2-3 hónap. Mondjuk, ha Kínából rendelünk, nem tudunk a vásárlói igények alapján szállítói rendeléseket leadni, mert azok elfogadhatatlanul hosszú idő alatt jutnának el a vevőhöz. Helyette a korábbi időszakok fogyási statisztikái alapján készíthetünk hosszú kifutású szállítói rendeléseket.

 

Mert lassan itt a Karácsony!

 

Symbol Ügyvitel v1.122 – “Hallstatt”

Itt a meleg, de itt a klíma is. Bár sokan közülünk épp jól megérdemelt pihenésüket töltik, a fejlesztés működik, újabb programváltozat jelenik meg a mai napon. Ritkán teszünk ilyet, de egyik ügyfelünk ajánlása alapján adtuk a Hallstatt nevet a Symbol Ügyvitel 1.122-es verziójának. A kisváros látványa a Symbol Tech-es kollégákat is meggyőzte, de amit később megtudtunk, az már-már egy IT-s krimibe illő történet lenne: a kínaiak lemásoltak valamit, ami nem kütyü. Hanem egy város!

Hallstatt egy felső-ausztriai barokk kisváros az Alpokban, a Hallstatti-tó partján. Neve a kelta hagyományok szerint “a só helye” kifejezésből származik. Lakosainak száma 1000 fő, ami a hely szűke miatt lényegében évek óta nem is változik. A városka érdekessége, hogy egyetlen főutcából (Seestrasse) áll. Különleges ékszere a festői természeti környezetén kívül az a kis gótikus templom, melynek három különösen szép szárnyasoltára van.

A helyszűkével küzdő kisváros különös és egyben bizarr nevezetessége a templom kertjében található teraszos temető, melyben a halottak maradványait 10 évente kiássák, majd koponyájukat kifehérítik. A koponyákat festett virág- és babérkoszorúkkal ékesítik, majd a fehér “homlokra” gót betűkkel vésik fel az elhunyt nevét. A templom melletti sziklafalba vájt Csontház így őrzi a megboldogult földi maradványait.

A városka a szikla lábához, egymásra épült házak csodálatos sorából áll, a városlakók a már említett helyszűke miatt, a ház falához gyümölcsfákat ültettek és felfuttatták azokat a falon.

A települést 2011-ben ellopták! A helyiek közt akkor viharokat kavart a hír, hogy Kína felépíti a falu pontos mását Ázsiában, szórakoztató és turisztikai központot alakítva ki. A hír már csak azért is meglepő, mert a városka mit sem tudott arról, hogy kínai mérnökök már hosszú ideje dolgoznak Hallstatt felmérésén. A város házainak és utcáinak feltérképezése akár már évekkel ezelőtt elkezdődhetett.

Salzkammergut vonat

A legfontosabb fejlesztések (teljes lista itt):

Csomagküldés; MPL
MPL csomag esetén az export fájl a vevő kódjával bővűlt ki.

Belső rendelésen súly megejelenítése
Belső rendelés nyomtatványán a bruttó súly, nettó súly és a térfogat megjelenik a bizonylattömb beállításaitól függően.

Szállítói rendelés generálás (MRP); szállítási mód
Szállítói rendelés generálás (MRP) véglegesítése esetén a szállítási módot be lehet állítani.

Vevői rendelések kezelése; céges készlet megjelenítése
A tételekhez megjelenítjük a céges készletet a Vevői rendelések kezelése ablakon.

Vevői rendelés véglegesítéskor díjbekérő létrehozása
Előleggel rendelkező rendelés véglegesítése esetén felajánlja a rendszer, hogy létrehozza-e a díjbekérőt jogosultságtól függően.

Előlegszámlák nyomtatása végszámlánál
Bizonylattömb beállításától függően a nem nyomtatott előlegszámlák kinyomtathatóak végszámla nyomtatásánál.

ADR pontszámok és szállítási kategóriák
ADR pontszámok és szállítási kategóriák feltűntetése szállítólevélen.

Fekvő normál idegennyelvű bizonylatok
Angol, német, magyar-angol és magyar-német normál méretű fekvő tájolású bizonylatformátumok beállíthatóak.

Hibajavítás: CashCube pénztárgép
CashCube Light és CashCube Pro pénztárgép V8 illesztési javítás.

Hibajavítás: Postakönyv generálása; raktár hiba
Generáláskor nem a rendelés raktárát állította be a szállítmányhoz.

Hibajavítás: Vevői rendelés átvétele számlára
Másik vevő rendelésének átvétele halasztott számlára nem jól mutatta a kiszolgálható mennyiséget.

Symbol Ügyvitel v1.120 – “Livingston”

A nyár kezdetével az ügyfél igények időszaka is beköszöntött. Emiatt verziókiadási terveinket is át kellett ütemeznünk, felgyorsítva az elkészült módosítások közzétételét.

Livingston egy népszerű településnév. Csak az USA-ban 16 települést hívnak Livingstonnak, minden harmadik államban van egy ilyen város, falu. Mi a skóciai Livingston-t választottuk az 1.120-as verzió “címadó” településének. Nyugat-Skócia legnagyobb települése, amelyet a második világháború miatt 1962-ben építettek (újjá). Több kis település köré épült, amelyek 1963-ig nyílt (itthon tanya) településként, főleg mezőgazdasággal foglalkoztak.
2003 áprilisa óta itt találjuk a Sukottorando Nihongo Hoshū Jugyō Kō nevű, skóciai hétvégi japán iskolát is.

szerk: Ternovszky Béla által jegyzett Macskafogó 2-ben is feltűnik egy Livingstone nevű karakter, amelyet David Livingstone, híres Afrika kutatóról mintáztak a film készítői.

Livingston2

A legfontosabb fejlesztések (teljes lista itt):

CashCube pénztárgép verziókövetés
CashCube Light és CashCube Pro pénztárgép V8.

Új szűrő mező a vevői rendelések tömeges számlázásakor
Vevői rendelések tömeges számlázása ablakon most már a fizetési módra is lehet szűrni.

Hierarchikus törzsadatok exportálása
Hierarchikusan rendezett törzsadatok exportálhatóak lettek.

Termék szűrés webes csoportokra
Termékek webes csoportokra való szűrése a kiválasztott csoport minden gyermekcsoportjába tartozó terméket is megjelenít.

Előleg felhasználás üzleti folyamata
Az üzleti folyamat jelzi az előlegszámlák felhasználását.

Számlázott rendelések postakönyvön
Előleggel rendelkező számlázott rendelések is beválaszthatóak postakönyvre.

Termék profit számítás egyedi azonosítók nélkül
Termék profit számításból az egyedi azonosítók kihagyhatóak rendszerbeállítástól függően.

Projektek kódjainak nyomtatása bizonylattételekhez
Bizonylattömbönként beállítható, hogy megjelenjenek-e a tételekhez beállított projektek kódjai.

Kiegyenlítésben felhasznált bizonylat
Kiegyenlítések ablakon most már jelöljük, hogy az aktuális bizonylatot felhasználták-e már kiegyenlítésben.

Symbol Ügyvitel EKÁER integráció

Elkészült a Symbol Ügyvitel EKÁER integrációja. Minden Standart, Office, Professional és Enterprise felhasználónk telepítheti az ingyenes EKÁER-feladás modult.

Az ekaer-feladas.hu bejelentő felület egy gyors és kényelmes módja annak, hogy az EKÁER szállítmányokat bejelenthessük, a partnereket kezelhessük, újra felhasználjuk. A egyik legfontosabb érv pedig az Excel feltöltés lehetősége.

Az ekaer-feladas.hu nemrég közzétett API kapcsolódási pontja ennél még többet nyújt: teljes szállítmányokat tudunk rögzíteni vele kézi feldolgozás nélkül. Nem csak a szállítmány tételeit tudja fogadni a rendszer, hanem a teljes szállítmányt, eladót, vevőt, rendszámokat. Az API minden ügyviteli szoftvergyártó számára elérhető.

A mai naptól a Symbol Ügyvitel felhasználók is elérhetik az API-t. Az ekaer-feladas nevű ingyenes beépülő modullal (SyX) egy kattintással kapcsolódhatnak az API-hoz. Szállítóleveket és számlák listáján (118-as verziótól a szállítói rendeléseken is) az “Új EKAER szállítmány” gombra kattintva a bizonylat adatai feltöltésre kerülnek, a vevők létrejönnek vagy frissülnek és a bejelentésre kész szállítmány megjelenik a böngészőben.

Milyen lépéseken keresztül érhető el az ekaer-feladás?

1. Első lépésként regisztráljunk a www.ekaer-feladas.hu felületen, hogy kényelmesen és gyorsan tudjunk bejelenteni szállítmányokat. A regisztráció után már tudjuk is használni az Excel feltöltést. Vegyük használatba a rendszert!

ekaerfeladas-reg

2/a. Következő lépésként töltsük le Symbol Ügyvitelünkbe a beépülőt, amelyet a SyX/SyX letöltőközpont menüpontban érünk el.

letoltokozpont0

2/b. Válasszuk ki az ingyenes beépülők közül az EKAER-t!

letoltokozpont

3. A modul telepítése után adjuk meg a Felhasználói beállításokban az ekaer-feladas.hu felhasználónevünket és jelszavunkat. A bizonylatok listáján megjelenő gombokkal egyszerűen, pontosan és gyorsan hozzuk létre a szállítmányokat:

bizonylatlistak

 

Amennyiben bármilyen kérdése merülne fel, hívja ügyfélszolgálatunkat: (1) 445-1404

Elindult az ekaer-feladas.hu oldal

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy cégünk elindította a www.ekaer-feladas.hu oldalt. A webes alkalmazás célja, hogy az EKÁER bejelentést egyszerűbbé, gyorsabbá és pontosabbá tegye.

ekaer_logo

A szállítmányok kitöltése pár kattintással (vagy a korábbi másolásával is) megoldható, a beépített partnertörzs pár másodperc alatti kiválasztást tesz lehetővé. A szállítmányozó cégek adatai alapján a leggyakoribb rendszámok is két kattintással újra felhasználhatóak. A NAV EKÁER bejelentő felületéhez képest töredék idő alatt tudnak az ügyfelek szállítmányokat rögzíteni.

A legfontosabb pedig a szállítmány tételeinek Excelből (XLS, XLSX, CSV és ODS) elvégezhető importja.
Ez közel negyed órás gépeléstől kíméli meg a felhasználókat!

Az ekaer-feladas.hu alkalmazás közvetlenül a NAV-hoz jelenti be az adatokat, más felhasználói tevékenységre, XML feltöltésre nincs szükség. A webes alkalmazás havidíjas előfizetésként vehető igénybe. 2015. március 1-ig a használat ingyenes, korlátlan számú küldemény bejelentését teszi lehetővé éles környezetben.

További információért hívja (1)-445-1404-es telefonszámunkat
vagy írjon az ugyfelszolgalat@ekaer-feladas.hu e-mail címre!

SÚLY-os változtatások a Symbol Ügyvitelben: EKÁER

A Symbol Ügyvitel kezdeti változatában termékenként már megadhatóak voltak a kiterjedési információk: súly és térfogat. Ezeket a rendszer (integrált rendszerről lévén szó, nem volt nehéz) több helyen használta, számolt vele. A felhasználói igények bővülésével, a program használatának elterjedésével a dimenzió adatok kezelése is bővül.

A súly értéket két részre bontottuk: a jelenlegi súly megmaradt bruttó súlynak és bevezettük a nettó súly fogalmát. A korábbi súly értékek – bruttó, csomagsúlyként – használatosak mindenhol: csomagküldés, szállítólevél/bizonylatok alapértelmezés. De lehetőség van a nettó súly feltüntetésére is és bizonylattömbönként külön állítható a dimenzió/kiterjedés megjelenítési lehetősége.

 

vamzoll

A termék súlyának beállítási lehetősége kényelmi funkció, akár úri luxus is lenne, ha 2015-től nem lennének adóváltozások: az EKÁER (“Elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer” = az ÁFA ellenőrzés vélt csodafegyvere) megköveteli a hazánk útjain fuvarozott termékek kg pontosságú nyilvántartását, a szállítói bizonylatokon való feltüntetését. A Symbol Ügyvitel már felkészül az EKÁER rendszer használatára. (Info: Dr. Szeiler)

Az adatimport varázsló természetesen kezeli az új adatokat is, emellett a tömeges adatmódosítási funkciók között is szerepel a nettó<->bruttó súly értékeinek másolása, kezelése.

Windows 10 kompatibilitás

Mindenki várta, hogy milyen lesz a Windows 10! Milyen következtetést vonnak le Redmond-ban a csempékkel kapcsolatos visszajelzésekből? És milyen újdonságokat hoz az új Windows platform a szoftverfejlesztőknek?

 

Egyelőre még csak fejlesztői változatban tették közzé a Windows 10 telepítőt a Microsoft szakemberei. Szabadon kipróbálható, üzleti célra nem használható, de tesztelhető. Ugyan hétvége van, de egy gyors tesztet végeztünk. Ahogy vártuk, nagy újdonság nem került bele a Windows 8-hoz képest (sem). A programok felhasználói felülete egy ablakos, ezen túl pedig teljesen “lapos”. De ugyanúgy fut rajta minden, ami Windows 8-on futott.

Windows 10

Nemrégiben a cégünk újított a gépparkján. Vásároltunk öt átlagos notebook-ot, hozzá öt darab Windows 7-et. Tudják, a megszokás hatalma, eddig is ezt használtuk, Windows 8 még nem barátunk. Csak épp nem lehetett feltelepíteni az operációs rendszereket. Csak Windows 8 driver van ezekhez a számítógépekhez. Rendszergazda támogató partnerünk persze ezzel tisztában volt. Hogy miért nem kérdeztük meg őket?

Ahogy a Windows 8 rátelepedett az életünkre (gyárilag előtelepített operációs rendszer, driver függőség), úgy a Windows 10 is terjedni fog, magától vagy kényszer hatására. Emiatt fel kell készülnünk!

Átvizsgáltuk a Symbol Ügyvitel minden függőségét, futási teljesítményeit és nem találtunk változást az API-ban. Kijelenthetjük, hogy a Symbol Ügyvitel egyszámítógépes és hálózatos környezetben tökéletesen fut Windows 10 alatt. Pontosabban csak fog futni, amint a Windows 10 megjelenik. Várhatóan jövő év közepén.

ADR (veszélyes áruk közúton) integráció

A veszélyes áruk közúton való szállítása során számos dokumentumot kell kitölteni. Az értékesítéskor jó lenne ezekből a lehető legtöbbet automatikusan kitölteni. A Symbol Ügyvitel következő verziójában megjelennek az integrált ADR funkciók.

adr

A Symbol Ügyvitel 1.114-es verziójától kezdődően az Enterprise csomag része (alapértelmezetten, külön modul nélkül elérhető) lesz az ADR működés. Termékenként beállíthatóak az UN számok, veszélyességi osztályok és a csomagolási egységek. Ezek pedig a számla mellékleteként (vagy külön gombra) nyomtatva önálló ADR jegyzékként működnek. Fontos, hogy nem a szállítólevél és a számla egészül ki ADR adatokkal, hanem – a garanciajegyhez hasonlóan – egy önálló, fejléces dokumentumot kapunk!

Stratégiai biztonsági mentés

Felhő szolgáltatásunkat sok ügyfelünk használja. Többen átlépték (cégünk is) az 1Gb-os lélektani határt, de van olyan ügyfelünk akinek az adatbázis mérete épp a mai napon érte el a 3 milliárd bájtot. A biztonsági mentések tárterület és időzítés szempontjából is túllépték azt a szintet, hogy ad-hoc módon, valamikor (jelenleg este 20:00-kor), valahova készüljenek el.

backup

 

Komoly tervezés előzte meg a hétvégi átállást, amikortól is a mentések már tervezetten, cégenként, cégcsoportonként külön-külön ütemezve készülnek el. A geo-lokációs elhatárolás elvét is figyelembe véve – Magyarországon ez más megyét jelent, nagyobb szerverek esetén országhatárokon átnyúló mentés – az adatok utaztatásának idejével is számolni kell. Több esetben a sávszélesség ingadozása +10-20%-nyi időtöbbletet is eredményez, ezt is bele kell kalkulálni.

Összességében szeretnénk elérni, hogy a munkaidő átlagos vége (látjuk, hogy ki mikor fejezi be) után mihamarabb el tudjuk kezdeni a mentést és a kora reggeli órákra be is tudjuk fejezni. Minden reggel 8:00-kor egy 100%-is terhelhető rendszernek kell munkába állnia!