Konkurencia elemzés – Ki honnan veszi az ötleteket?

Van, aki kíváncsiságból és van aki tudatosan pásztázza a konkurenciát. Pontosabban hívjuk versenytársnak! A végén kiderül, hogy miért inkább ezzel a jelzővel illetjük őket. Mi is néha napján körbenézünk.

 

És, hogy mit látunk?

  • Van olyan cég, amely 2009. év közepe óta nem jelentetett meg hírt magáról. A saját weboldalán! Leszálló ág, vélelmezhető, hogy csökkenő Incoming Cash-sel rendelkeznek…
  • Van, aki szépen csendben fejleszt, 2 havonta kiad egy új verziót, benne apróbb gombok, kis kényelmi funkciók. Lelkes csapat, Csendes folyó, 1-et fizet x-et kap (x>=3) akcióval…
  • Van régi motoros, régi V12-es. Sokat fogyaszt (termékkövetés), már nem annyira hatékony és a kasztni is itt-ott kopott. Slusszkulcsának pörgetésével, kapuzárás előtti sofőrjével még bejön néhány hölgynek…
  • Van, aki újként indult, rögtön v3.0-ként jelzi rendszerét. Szépen felépített koncepció, egyszerű kezelhetőség, 4 számjegyű árak. (És valahol máshol már látott működési modell, ismerős MsSQL instance név, ablakok) Naturalisztikus bulvártermék, csak bírja ügyfélszolgálattal… szurkolunk.
  • És még sokan mások…

 

Ki mutat újat?

Örömmel tölt el minket az a fellelhető irányvonal, hogy tudunk még nekik is újat mutatni. Több megvalósult fejlesztésünk köszön vissza a versenytársak termékeiben. A maguk módján. Biztos, hogy nem napi szinten foglalkoznak velünk. Ez nem is lenne jó. De néha észreveszik, hogy mit csináltunk és ötletet merítenek belőle/belőlünk.

Több forrásból értesültünk, hogy fejlesztéseinket elemzik is. Tudjuk, hogy az egyik cég a Symboogle és a Symbol Suggest megoldásainkat nem tartja jó ötletnek. Mások a jelenlegi CRM+ rendszerünkre ráharaptak, jelenleg 12 hónapos fejlesztési feladatként még kicsit halogatják. (Nemsokára CRM+ rendszerünk még nagyobb tudású lesz)

Fontos megjegyezni, hogy ez nem tilos, sőt jó. Mert előre viszi a világot. És két dolgot bizonyít számunkra:

  1. Jó úton haladunk, ötleteink nem csak számunkra bírnak értékkel.
  2. Többedik alkalommal elemezve azt, ahogy minket követnek, azaz INNOVATÍV PIACVEZETŐK vagyunk.

 

Mitől versenytárs?

Itt álljon egy kis magyarázat arra vonatkozóan, hogy mitől versenytársak. A konkurens ugyanazt adja más köntösben, talán apróbb paramétereiben eltérően (nagyobb internet sávszélesség, nagyobb GB, +25% a samponos flakonban, ugyanaz a mobiltelefon olcsóbban WiFi nélkül), de végeredményben ugyanarra jó. Itt azonban versenytársakról beszélünk, akik egy pályán haladnak, versenyeznek. De nem ugyanazzal a járművel mennek, sőt valaki tankkal tör előre, van aki versenybiciklivel hagyja le a tankot a kanyarban.

De nincs célszalag, nincs győztes, nincs a legjobb. Ez egy folyamatos verseny…

Van, aki 100m után hagyja abba, van, aki fut még 3 kört és valaki lefutja a fél-maratont. Mert mást akar elérni a pályán, a piacon.

Emiatt nem a megtett körök (=megszerzett ügyfelek) száma a fontos, sokkal inkább a futás stílusa és főleg az, hogy ki fut legelöl, kit követnek a többiek. Mi ezek szeretnénk lenni, sőt mi ezek vagyunk. Jelenleg. Lehet, hogy jön egy új versenyző, tele erővel és ötletekkel. De addig maradunk elöl. Köszönjük a megtisztelő figyelmet!

Kérem kövessenek!

 

ps: régi feladvány a ’80-as évekből

Hányadik leszel, ha futóversenyen megelőzöd a második helyezettet?
Általános válasz, hogy első, de a helyes válasz a második 🙂