Bejegyzés

Régi ügyv.igazgató újra a vezérigazgatói székben

Cégünk vezérigazgatói posztját 2012. december 1-től Balázs Csaba, korábbi ügyvezető veszi át. Hogy a cég jövőjét érintő változásokról képet kapjunk, a decemberi sajtómegjelenésekből ollóztunk össze néhány fontos kérdés-választ.

 

K: Milyen érzés újra a vezetői székben ülni?

B.Cs: Őszintén? Jó érzés, de a felelősség terhe ott van az emberen. Korábban én voltam a cég ügyvezetője (sőt, alapítója is – a szerk.), aktív résztvevő voltam a Symbol Ügyvitel üzletág létrehozásában, majd a szakmám felé fordultam és a cégnek új vezetője lett. Most újra én csoportosítom a cég erőforrásait és én ütemezem a terveket. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden olyan, mint régen. A világban egy állandó dolog van, az pedig a változás maga.

 

K: Miért történt a váltás, miért kellett távozni a vezérigazgatónak?

B.Cs: Ezt Ön rosszul gondolja! Általános vélekedés, hogy egy vezérigazgatót vagy leváltanak, vagy távozik a cégtől. És általában valamilyen nagy hibát követ el előtte. Cégünk ebben is különbözik. Korábbi vezetőnk két évig irányította a céget. Ez alatt sok fejlesztést hajtott végre, általa (és a termék által is) sikerült kitörnünk a “Windows-os számlázó programok” skatulyából is. Neki köszönhetjük azt a tárgyalás technikai módszert is, amely a vevő-eladó felállás helyett partnerséget eredményez a cégekkel. A cégben tanácsadóként folytatja a munkáját, továbbra is számít a véleménye. De szükség volt egy új hullámra.

 

K: Ez az új hullám mennyire lesz más, mint az elmúlt évek irányvonalai?

B.Cs: A céges jelleg építését végeztük az elmúlt két évben. Vállalkozásból elindultunk a vállalati működési modell felé, megalapoztuk a nevünket a piacon. Arra mindig figyeltünk, hogy a cég vezetése egy kézben összpontosuljon, az önálló csapatok ne folytassanak partizán tevékenységet. Ez idő alatt nagyon sok szakmai ötlet gyűlt fel bennünk, amelyet most hagyunk kitörni magunkból. Én személy szerint ennek a híve vagyok. Régen is büszkék voltunk arra, hogy fejlesztő csapatunk kreatív és nagyon gyorsan dolgozik. Persze fontos megjegyezni, hogy nem olcsón, hanem profin és gyorsan! Most ismét büszkék leszünk arra, hogy piszkosul kreatívak vagyunk. Emiatt pár dolgot át fogunk, át kell alakítani.

 

K: Mely területeket kívánja átalakítani?

B.Cs: Az ügyfélszolgálat kiemelt jelentőségét megszüntetjük. Sok piaci szereplő a szoftverek valós vagy vélt problémáira adott válaszokkal kíván érvényesülni és komplett call-center szolgáltatást üzemeltet. Ezzel persze a háziorvosokhoz hasonló terheket vesz a vállára, lassan vizitdíjat kell szednie. Különben mindenki telefonálni fog, már azok is, akiknek nincs otthon elég barátjuk. Ezek az idők már elmúltak, az ügyfelek kiszolgálását mi másképp képzeljük! Tudomásul kell venni, hogy egy szoftver megvásárlásával nem egy teljes szakértő csapatot veszünk napi 24 órában, heti 7 napban.

 

K: Megszűnik az ügyfélszolgálat?

B.Cs: Természetesen nem erről van szó. De egy cégvezetőnek saját hatáskörében kell tudnia megoldani a céges problémákat, egyeztetni a könyvelővel, képezni a raktárost, csak megfelelő számítógépes ismeretekkel alkalmazni az eladót. Mi ehhez “csak” egy profi eszközt tudunk biztosítani! Az ügyfélszolgálati támogatás nem szűnik meg, de a szavak szintjéről elektronikus csatornákra tereljük azt, egy hibakezelő rendszerbe tudják beküldeni ügyfeleink az igényeiket, javaslataikat. Innen pedig időtől és tértől függetlenül el tud jutni az információ a megfelelő csapathoz. Persze Enterprise ügyfeleink eddig is kiemelt ügyfélkezelést kaptak, saját szakértő foglalkozott velük, eddig is, ezután is telefonon. “A programozóval akarok beszélni” illetve “Azt szeretném kérni, hogy legyen ott egy sárga gomb…” jellegű kéréseknek a dobozos termékvonalon már nem tudunk és nem akarunk eleget tenni.

 

K: És milyen esetleges bővülés várható?

B.Cs: Esetleges? Rendszerünk az ügyviteli piac legtöbb, dokumentált változását, bővítését tartalmazza, erről részletes leírásokat talál bárki weboldalunkon, szoftvereinkbe beépítve. A kérdést inkább úgy fogalmaznám meg, hogy milyen irányba bővül a rendszer, illetve a cég maga? Az eddig mélytengeri búvárkodást szeretnénk felszínire cserélni. Sok hónapot töltöttünk azzal, hogy ügyviteli rendszerünk a legalsó bitek szintjén is megfeleljen az ügyféligényeknek. Csak egy példát hozok: vevői rendelés komissiózása előtt gyári számonként lehet vevőhöz foglalni az árut, amelyet tömeges számlázással, batch módban lehet a szállító járművekhez igazítani. És még a feldolgozandó raktárak bejárási sorrendje is állítható. Ehhez képest a rendelések komissiózása számos piacon lévő rendszerből teljes egészében hiányzik. Ugye érzi Ön is a mélységi búvárkodás fogalmát? Ehelyett a jövőben széltében kívánjuk a rendszerünket bővíteni. A modulok végletekig történő fejlesztése helyett új modulokkal és új technikai megoldásokkal rukkolunk elő. Ilyen lesz például a felhő! Ez nem az Amazon felhőjében (vagy saját szerveren) elhelyezett SQL szervert jelenti és nem is egy okostelefonról elérhető fájl szinkronizáló alkalmazás, mint például a DropBox. Ez egy saját tervezésű, ügyviteli rendszerekre optimalizált, titkosított és tömörített beléptetési és adatátviteli rendszer.

 

K: Ezek szerint a fellegekben kíván járni.

B.Cs: Ez egy kicsit pejoratív, de ugyanakkor vicces megfogalmazás. A fellegekbe vágyunk, de a földön maradunk. Szolgáltató cégként szeretnénk pozícionálni magunkat a jövőben, a jelenlegi gyártás és értékesítés páros helyett partnerségre törekszünk. Tele vagyunk tervekkel!

 

K: Úgy látom, élvezi a helyzetet.

B.Cs: Eddig sem voltam elnyomva cégen belül. A vezetőség együtt döntött a fontos kérdésekről, ezek után azonban a szakmai elhivatottságomnak nem lesz semmilyen korlátja. Két év cégépítés után újra technológiát építünk. És ez tetszik, élvezni fogom. Pontosabban élvezem, hiszen már részben belevágtunk. Az átmenet folyamatos.

 

K: Kellően felkészült a vezetés átvételére?

B.Cs: Ez egy összetett kérdés. A céget egyrészről vezetnem, pontosabban irányítanom kell. Ez egy sok energiát igénylő feladat. Ebben a válságnak hívott pénzügyi átrendeződésben minden héten felül kell vizsgálni a tervek életképességét. Korábban ezt 2-3 havonta elég volt megtenni. Másrészről szakmámat és hobbimat – ami egy és ugyanaz – is űznöm kell, erről nem szeretnék lemondani. A szoftver rendszerek tervezése, az architect feladatok ellátása töltik ki gondolataim nagy részét. A kérdésre visszatérve egy szükséges feladat, amelyet szívesen, teljes erőbedobással fogok ellátni.

 

K: Családja miként fogadja az új kihívást?

B.Cs: A családom mindig is mögöttem állt. 2009-ben is támogattak, amikor nagyon sokat éjszakáztunk, hogy a Symbol Ügyvitel első változata megjelenhessen. 2012 őszén is támogattak, amikor a jelenlegi vezető váltásra készültünk és szintén sok időt töltöttünk az irodában. A most három éves kislányomnak is köszönöm, hogy jól viselte édesapja távollétét.

 

K: Sok sikert kívánok új pozíciójához!

B.Cs: Igen, jól látja, a céges sikerekre összpontosítok. Köszönöm!