Bejegyzés

2015. szeptember 1-től számláink PDF-ben kerülnek továbbításra

Ugye Ön is bosszankodott már, hogy számlája lassan ért oda, vagy elkeveredett? A postai továbbítás értelemszerűen több időt vesz igénybe, mint egy kattintással postafiókunkból kinyomtatni aktuális havi számláinkat.

2015 szeptember 1-től a díjbekérőkhöz hasonlóan a nettó 100.000 Ft alatti számlákat e-mailben, azonnal nyomtatható PDF formátumban továbbítjuk partnereink felé. Ez egyaránt vonatkozik a kiegyenlítést igénylő hagyományos számlákra és a díjbekérőn már beérkezett összegek számláira is!

Amellett, hogy ügyfeleink elégedettségét növeljük, célunk egy papírmentesebb ügymenet kialakítása, a kézbesítési sebesség növelése, nem utolsó sorban a bélyeg alapú postai költségek csökkentése. Sőt, így a 8 napos fizetési határidőből a levél megérkezéséig nem telik el rögtön 4 nap, ügyfeleink több időt nyernek, azonnal tudnak reagálni.

mint papirusz

 

 

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az e-mailben kézbesített számla nem e-számla. A PDF tartalmaz egy, a törvényi előírásoknak megfelelő, példányszám feltüntetése nélküli számlaképet. A PDF tartalmát ki kell nyomtatni és papír alapon kell megőrizni. De Ön dönthet róla, hogy ezt hol tekinti meg, kinek továbbítja és hol nyomtatja ki egy alkalommal.

Amennyiben Ön nem élne ezzel a lehetőséggel, jelezheti ügyfélszolgálatunkon. A PDF továbbítási opciót partnerenként tudjuk beállítani, hogy az Önnek legmegfelelőbb módon kapja meg számláját.

Halló, a programozóval szeretnék beszélni!

Ez az, amit nálunk nem lehet. Hogy miért nem? Eddigi tapasztalatom alapján az ügyfél és a fejlesztő cég érdeke is ez. Hogy írhatok ilyen blődséget? Elárulom…

 

 

 

A köztudatban az él, hogy a “programozók írják a programokat”. Ha a felszínt nézzük, ez lényegében így is van. De, ha kicsit jobban megvizsgáljuk, és eltekintünk az egyfős csapatoktól, akkor könnyű belátni ennek az okát: A programozók (nem vagyok sznob, de jobban szeretem a fejlesztő megnevezést), szóval a fejlesztők dolga tényleg az, hogy életre keltsék a megálmodott, kitalált funkciókat egy rendszerben. Az viszont már nagy kérdés, hogy kinek kell megálmodnia, kitalálnia ezeket a funkciókat? A fejlesztőknek? Nem hiszem. Az ő feladatuk, hogy egy konkrét feladatra a legmegfelelőbb szakmai megoldást adják, nem pedig az, hogy tisztában legyenek a helyesbítő számla tartalmi és formai követelményeivel, vagy, hogy kapásból vágják a tárgyi eszközök terven felüli ÉCS-jének könyvelését.

 

Ettől függetlenül az ügyfél meg tudja mondani, hogy mit akar, nem?

Sajnos nem. És ezzel nem az ügyfeleink képességeit akarom degradálni. Mivel hála istennek volt szerencsém eddigi pályafutásom alatt jó néhány nagy rendszer kialakításában, bevezetésében részt venni, így sokszor találkoztam azzal a helyzettel, hogy az ügyfél által igényként elmondottak a végén csak nagy jóindulattal hasonlítottak a végső megoldásra. És még mielőtt az a vád ér, hogy persze úgy könnyű, hogy nem vesszük figyelembe az ügyfél igényeit, fontos elmondanom, hogy ez természetesen az ügyféllel történő folyamatos egyeztetések, konzultációk eredménye lett.

Fontos, hogy ezekben az esetekben sem az ügyfél képességeivel van baj, csak az ügyfél a legtöbb esetben kereskedelemmel, gyártással, szerviz vagy karbantartási feladatokkal – és még sorolhatnám – foglalkozik, és a legritkább esetben ügyvitel szervezéssel. Az ügyfélnek nem feladata, és nem is elvárható, hogy minden egyes folyamatot tudjon összefüggéseiben, vagy akár más folyamatokkal lévő kölcsönhatásinak tekintetében elemezni. Ez a dolga annak a csapatnak, amely az ügyfél és a fejlesztés között helyezkedik el és nagyon egyszerűen mondva tolmácsol a két fél között. Kicsit ért “ügyfélül” és kicsit ért “fejlesztőül”, de elsősorban van tapasztalata az ügyvitel területén. Nem azért mert ő okosabb másoknál, egyszerűen neki ez a szakmája.

 

OK, de minek ez a körítés a dobozos rendszereknél? Főleg amikor csak egy egyszerű dolgot kérek?

A dobozos rendszerek is ugyan olyanok, mint a nagyok. Vagy legalábbis olyannak kellene lenniük: átgondoltnak, konzekvensnek. Dobozos rendszereknél nem feltétlenül egy adott ügyfél igényének a megvalósítása a probléma, hanem a többi ügyfél esetlegesen pont ellentétes igénye. Ilyenkor mi legyen? Melyik ügyfélnek legyen igaza?

 

Már hallom…

Már hallom, ahogy az ügyviteli szoftverek területén jártasabb olvasók már mormolják, hogy paraméterezéssel sok minden megoldható. Ez így van, de kérdésem, hogy mennyi paramétert bír el egy dobozos rendszer? Mennyit időt és mekkora költséget hajlandóak szánni az ügyfelek egy pár tízezer forintos szoftver betanulására? Mivel ez a bejegyzés is jóval hosszabbra sikerült a tervezettnél, ezekre a kérdésekre egy másik cikkben írok.

Csekknyomtatás, de csak az első példányon

Ügyviteli rendszerek pár éve tudnak csekkes számlaformátumot nyomtatni, mert a vevő könnyen szeretné befizetni pár ezer Forint-os tételeit. Ehhez nem a banki átutalást választja. De probléma volt, hogy a három példányos számlánál hogy tárazzuk be a nyomtatóba a papírokat. Ennek a megoldása született meg.

A Symbol Ügyvitel új verziójában egyszerre jelent meg a csekkes számlaformátum és a példányok külön nyomtatása, természetesen tömegesen is.

A csekkes számlaformátum külön bizonylattömbbe szervezhető, amely praktikus is, hiszen egyik vevőm csekkes, másik nagy összegű, átutalásos. Minden bizonylatnál a tömeges nyomtatási lehetőségnél választhatunk az első példány, a nem első példány és a minden példány között.

Természetesen nem csak számla, hanem az ÁFA spóroló díjbekérő is nyomtatható csekkes formátumban.

Tipikus felhasználási mód a tömeges számlakiállítás nyomtatás nélkül, napi 7.5 órában. Majd a munkaidő előtti fél óra felhasználható a nap folyamán kiállított számlák első példányának csekkes nyomtatására, majd a 2./3. példányok normál papírra való nyomtatására.

És a fél óra alatt csak kettőt kell kattintanunk, azaz még két bögre tea is belefér…

Újabb apró innovációk ügyviteli rendszerünkben

Nagy várakozás előzte meg, fontos mérföldkő a cég számára a Készletkezelő rendszer elkészülte. De ez a marketinges kollégáknak feladat. A mi feladatunk az volt, hogy – mint minden kiadásba, ebben is – valami újdonsággal szolgáljunk.

Az automatikus adatbázisfrissítés többször bizonyított, minden ügyfelünk frissítette a rendszerét. Ez “szokott menni”.  Ami ennél izgalmasabb: Villáminformációk és Eszköztár.

A főablakon a legfontosabb céges villáminformációk megjelennek, ezeke duplakattintással működésre is lehet bírni. Mire jók ezek? Nem arra, hogy elfogyasszuk az ott lévő elemeket. Nem lehet minden nyitott árajánlatot lezárni, mert az ügyfél még gondolkodási időt kér. A rendezetlen számlákat nem lehet egy nap alatt behajtani. De arra jó, hogy az ember a reggeli munkakezdéskor kicsit összeszedettebb lesz, mert tudja, hogy egyáltalán hány feladata van, amivel foglalkoznia kell. Nem lehet kifogás, hogy elfelejtettem megnézni a függőben lévő ajánlatokat!

A másik a Symbol Ügyvitel Eszköztár. Egy ügyviteli és egyéb irodai szoftvert egész nap használunk, bámuljuk, jobb esetben berakjuk a gyermekünk képét háttérképnek. De ott van, nézni kell. Ha lecsukom, akkor meg nem látok semmit. Ezt hivatott az eszköztár első, béta verziója megoldani. Kis méretben az ablakon egy kis helyet foglal el, de mégis elérhetőek róla a legfontosabb funkciók, amikkel új számlát, rendelést, stb. vehetünk fel. És nem zavar a böngésző használatában sem, mert a pozíciója egérrel változtatható (elmozdítható – a szerk.).

Várjuk a felhasználók visszajelzéseit a fenti funkciókkal kapcsolatban!

“Ez számla lehet lehetővé tett ha sírnod kell” – automatikusan fordított weboldalak

Egyre több portál esik abba a hibába, hogy a tartalmakat automatikusan fordítják le idegen nyelvekre és a google számára elérhetővé is teszik. Az alábbi, igen google-barát találatot épp ma kaptuk a Windows7 és számla kapcsolatára.

[Forrás]
Egyszer
a követel van végrehajtható sikeresen, fatörzs távoli és fatörzs hátul -hoz lát a ügyintéző számla helyben. Ha sírnod kell megbénít hátul, típus a követelháló felhasználó ügyintéző aktívság: és a ügyintéző számla lesz meghibásodott.

[Szerk.]
Ha helyben számlázol, akkor legyen távol és hátul egy fatörzs. Ha sírnod kell számlázáskor, ne aggódj, hátul meg leszel bénítva. De én nem hátul sírok…

[Forrás]
Mindig
ön képessé tesz vagy megbénít a számla, lesz szükség -hoz fatörzs távoli vagy fatörzs -ban -hoz lát -ban tett.

[Szerk.]
A következő bekezdésben a számla bénít meg, de a fatörzs itt is jó szolgálatot tesz.

[Forrás]
Vagylagosan
tudod is képessé tesz vagy megbénít a ügyintéző számla -ból Helyi Politika. Kettyenés -on elkezd étlap és típus secpol.msc -ban kutatás büfé és kettyenés belép.

[Szerk.]
Tehát vagy tudok számlázni vagy le leszek bénulva. És ehhez a politikának is köze van. De sebaj, mert kettyenés kell, amikor az étlapod kezded a büfében. A kettyenés az étlap előtt, a büfébe való belépéskor is kell.

[Szerk.]
Összefoglalva. A számlázás alapvetően egy fatörzzsel indul, de politikai behatásra kettyenés kell hozzá a büfében. A fatörzs itt lehet, hogy a büfében kapható sütemény típusa.

Értékesítési partnerünk az Ügyvitelbázis

A 2006-ban indult Ügyvitelbázis Magyarország egyetlen mértékadó, ügyviteli programokat értékelő portálja. A mai nappal az Ügyvitelbázis is forgalmazza termékünket, a Symbol Ügyvitelt.

A cikk bevezetője:

A Symbol Ügyvitel sok funkcióval rendelkező, nagy tudású, professzionális számlázó program. Alkalmas forintos- és devizás számlák kiállítására, szállítólevelek, díjbekérők (pro forma) készítésére, vevői megrendelések nyilvántartására, projektek kezelésére. A részletes terméknyilvántartás korlátlan számú eladási árat, akciót, időszaki kedvezményt, terméktulajdonság megadását támogatja. Felár ellenében árajánlat készítéssel, házipénztár- és bank modullal, valamint szerződések kezelésével is kibővíthető. A Symbol Ügyvitel könnyen telepíthető, pendrive-on is hordozható, bárhol használható, mobilis szoftver. Kezelőfelülete nem csak a lehető legkorszerűbb, hanem számtalan kényelmi funkciója miatt kifejezetten felhasználóbarát is.

Symbol Ügyvitel-ról szóló cikk teljes változata

Ügyvitel és számlázás 64 bites operációs rendszeren

Ma már nehéz nem 64bites processzort vásárolni, mégis elvétve találkoztunk csak 64bites operációs rendszerrel Magyarországon. És ők sem az ügyvitel vagy a számlázás miatt választották ezt a technológiát. Mi mégis fontosnak tartottuk, hogy az x64-es operációs rendszereken is működjön a termékünk.

Jópár hónapja, aki számítógépet vásárol és a neves gyártók termékét választja vagy egyszerűen saját maga rakja össze a számítógépét, nehezen tud olyan processzort választani, amely ne lenne 64bites üzemmódra képes. A 32bit és 64bit közti átállás még jónéhány évig el fog tartani, jelenleg az a trend bizonyult tartósnak, mely szerint a processzorok belső felépítése 64bites, de a rajtuk futó operációs rendszer 32bites.

Miért így használjuk?

A számítógépek gyártói, akik OEM operációs rendszerrel telepítve értékesítik termékeiket, nem véletlenül választották ezt a kombinációt. A 64bit kihasználásához legalább 4GB ram vagy több szükséges és a teljes funkcionalitást csak olyan szerverekben lehet kihasználni, ahol 1-nél (sőt 8-nál is) több processzor végzi a dolgát. Ez egyelőre nem jellemző az asztali munkaállomásokra vagy notebookokra.

A Microsoft a Windows XP 64bites változatát nem is jelentette meg magyarul, ezzel is jelezve, hogy úgysem érdemes az operációs rendszereket egyelőre ennyire átalakítani. A szoftverek sincsenek még felkészítve rá (Office, Photoshop, Nero, stb.) Használjon mindenki 32bites XP-t, Vista-t a számítógépén, legyen az akárhány bites processzorral felszerelve.

A régi ügyviteli és számlázó rendszeremmel mi lesz?

A korábbi fejlesztőeszközökkel készült termékek (Delphi, FoxPro) hallgatólagosan működnek a Windows XP 64bites változatán is, hála a processzorok azon kiegészítésének, amely a 32 bites programok működését támogatja. Ezek az alkalmazások egy 32 bites számítógépet látnak, maximum 2GB rammal. Ezen kívül számos probléma adódik abból, hogy a szükséges szoftverkomponensek (Jet driver, ActiveX könyvtárak) nem állnak rendelkezésre 64bites verzióban.

Mi a helyzet a Symbol Ügyvitellel?

A Symbol Ügyvitel már a tervezésekor arra készült, hogy futtatható legyen 64bites operációs rendszeren is, sőt a program futtatható állományai ilyen esetben 64bites működésre optimalizáltak. Minden összetevőjének (adatbázis szerver, kliens könyvtárak) létezik 64bites változata. A telepítő a környezetnek megfelelő komponenseket telepíti és ha kell, kihasználhatja a 4GB-nál több memóriát is.

cdsmall

Hogy a telepítőkészlet méretét minimalizáljuk, a ritkán használt, 64bites összetevők telepítéskor az internetről töltődnek le.

A 64bites processzorokról olvasható egy részletes leírás itt: http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64

További 64bites információk magyarul: http://www.start64.hu