Bejegyzés

Enterprise termékünk weboldala

Cégünk 2014 október közepén elindította Enterprise termékünk weboldalát. A termék két éve létezik, egy éve aktívan forgalmazzuk, de úgy éreztük, hogy most állt össze, most kínál teljes moduláris lefedettséget a vállalatirányítási területen.

LogoENT_250

ERP rendszerek

A vállalatirányítási rendszerek olyan eszközök, amelyek segítik és irányítják a munkát. Svájci bicskához hasonlóan minden megtalálható bennük, amire szükség lehet. Nem csak elvégezni lehet vele valamit, hanem a folyamatot is vezérlik.

Symbol Tech Zrt.

Cégünk alapítása óta erős technológiai vállalkozás. Nevünk is azt szimbolizálja, hogy a vállalatirányítási témakörben, az ügyviteli piacon és a technológiai szektorban fontos szerepet kívánunk betölteni. Az önmagunkkal szemben támasztott elvárásainkat az elmúlt évek igazolták.

Sikerült célunkat elérni: előállítottuk azt a hazai piac igényeire szabott, jogszabályilag is megfelelő vállalatirányítási rendszert, amely betölti a számlázó, készletkezelő programok és a külföldi vállalatirányítási rendszerek közti piaci és szakmai rést. A hazai vállalkozások gyakran túlnövik a dobozos programok kereteit, de céges módszereikből, felépítésükből adódóan nem alkalmasak egy Microsoft Dynamics (Navision vagy Axapta) vagy egy SAP ERP rendszer bevezetésére.

Fedezze fel a rendszerben rejlő lehetőségeket, kattintson:
www.symbolenterprise.hu

Számlázó program vs. Ügyviteli rendszer

A kék sarokban a számlázó programok, a piros sarokban az ügyviteli rendszerek. Most, hogy a hölgyek kimentek a konyhába, beszélgessünk egy kicsit arról, hogy kinek mire van szüksége, melyik megoldás mire való. Célok, eszközök, használati módok. Dobozos körkép.

A gondolkodásmódon nem fogunk tudni változtatni, a csapból is ez folyik, számlázó programra mindenkinek szüksége van. Modern világban élünk, a technológia fejlődés is abba az irányba mutat, hogy dobjuk a kukába a kézi számlatömböt és a mozgó árusok is e-megoldásokat használjanak. De számlázó programot? Vagy komplett ügyviteli rendszert? Vagy ezeknek csak egy szeletét? De melyiknek van egyáltalán szelete?

 

Számlakiállító alkalmazások

Nem egyértelmű, de mégis létezik határvonal, amelynek egyik oldalán a számlázó programok állnak. A hozzáállás ugyanaz, mint a névjegykártya esetén. Kell, hogy legyen. Rajta legyen a nevem, az elérhetőségeim, nívós esetben a fényképem is. Számlázó program is kell, hogy legyen. Ahogy névjegykártyával illik azonosítani magunkat egy tárgyalás elején, ugyanúgy illik a megállapodás megkötésekor a gazdasági esemény megvalósulásakor számlát kiállítani. Gyorsan fogok egy számlatömböt számlázó programot, a lehető legkevesebb munkával (van Nálad bélyegző, hogy ne kelljen a cégnevet ráírni kézzel?) kiállítom azt a fránya bizonylatot. Jogszabályilag jó legyen, rajta legyen a bruttó, nívós esetben a céges logó. Ennyi számít.

Az ilyen alkalmazások könnyen használhatóak, kettőt-négyet kell kattintani és már jön is ki a fekete-fehér számla, lekerekített sarokkal, 8 éves dizájnnal. Kompromisszumokat kell kötni. Számlát csak stornózni lehet (de nem azért, mert a gazdasági esemény nem valósult meg, hanem mert elrontottam a tétel nevét és így nem fogadja be a vevő könyvelője), sok esetben nincs is vevőtörzs, elég minden alkalommal beírni a vevő adatait (név+cím pont elég), gyorsan kiválasztom a 8 napos átutalást és már mehet is. Ezek a hátrányok nem is hátrányok. Nincs is rájuk szükség. A nyomtatóból kijövő papír (7 hónap alatt ez már a 31. számlám!) a lényeg, no meg, hogy a pénz megérkezzen a bankszámlára. Ha nem így lenne, gyorsan telefonálok egyet…

Ügyviteli rendszer

Vannak olyan cégek, ahol nem csak számlázás folyik és nem a papír számít. Üzleti folyamatok vannak, sok vevővel, sok termékkel, kevés dolgozóval. Nem lehet fejben tartani mindent! Amint nem csak árulunk, hanem kereskedünk, a dolgok megváltoznak. Már nem csak az ismerősöknek állítok ki számlát, nem tudom két kezemen nyilvántartani a vevőimet, a kintlévőséget nem emlékezetből kell kezelnem. Erre valamilyen rendszer kell! Ez iránt el kell kötelezni magunkat. Innentől ez nem egy programocska, hanem egy eszköz (mint a kalapács) vagy egy új munkatárs (mint egy személyi asszisztens).

A kalapácsnak van egy helye, a polc. A személyi asszisztensnek van egy helye, íróasztalnak hívják. Az ügyviteli rendszernek van egy helye, szervernek hívják. Ettől a ponttól már nem “valamelyik” számítógépre telepítjük a programot, hanem a szerverre telepítjük a rendszert.

A készlet még nem ügyvitel, ugye?

De, a készletkezelés már ügyvitel. Van beérkező mennyiségem, el akarok adni valami, de nincs raktáron. Majd a rendszer szóljon, ha lesz annyi készleten. Ezek már folyamatok, ez már az ügyek vitele, azaz ügyvitel.

Akkor honnan számít ügyvitelnek?

A kérdés jó, de nehezem megválaszolható. Talán onnan érdemes megfogni a dolgot, hogy a cégvezető fejben tudja-e tartani a dolgokat? Emlékszik-e minden rendelésre, minden árubeérkezésre, minden terméket ismer és össze is tudja őket hasonlítani? Ha a válasz “nem” vagy “nem az én feladatom”, akkor szükség van ügyviteli rendszerre.

 

Mennyire legyen kihegyezve?

Ügyviteli rendszerből sok található a piacon. Ha már ügyviteli rendszer mellett döntünk, mert a cég ügyeinek vitele a cél, akkor ne kelljen a számlakiállító alkalmazásokhoz hasonló kompromisszumokat kötni! Ne fogadjuk el azokat a válaszokat, hogy a “Program ezt így tudja!” Válasszunk olyan rendszert, amely az üzleti folyamatok (beszerzés, értékesítés, gyártás, készlet-elemzés és -tervezés, stb.) nagy részét, egészét le tudja fedni. A Symbol Ügyvitel és nagyvállalati testvére a Symbol Enterprise a fenti folyamatok közel 100%-át megvalósítja.

Döntsön jól! A mai mérkőzésen az ügyviteli rendszer nyert, a következő összecsapáson a vállalatirányítási rendszerek és az ügyviteli rendszerek mérkőznek meg. A fogadóirodáknál – a tömeg elkerülése érdekében – tegye fel kérdéseit vagy töltse ki rendszerfelmérő adatlapunkat!