3F iskola: Félretájékoztatás és félinformációk felsöfokon

Félretájékoztatás és félinformációk felsőfokon: A kérdés csak az, hogy szándékos, tudatos marketing vagy „nemes” egyszerűségből adódik?

Hírlevél

A minap kaptunk hírlevelet egy letűnt és ezek szerint újraéledő (?) ügyviteli portál nevében egy konkrét számlázó programot reklámozva. Mint köztudott az ex-ügyviteli portál és a kérdéses számlázó program készítője ugyanaz. (a weboldalukon feltüntetett tulajdonjog megszerzés helyett persze cégátnevezésről van szó, cím ugyanaz, adószám, bankszámla változatlan, dolgozói létszám jelentősen, 50%-kal nőtt 2 főről 3 főre – szerk.) Ez idáig rendben is van, aki nem nézi a cégnyilvántartást, annak elmegy. Remek marketingfogás.

Csúsztatás

Ami viszont kevésbé korrekt – legalábbis az én szememben – hogy a kérdéses tízezer forintos kategóriában tartozó számlázó programocska termékkövetési díját hasonlítjuk össze „egy meg nem nevezett, de szintén széles körben elterjedt szoftver” frissítési díjaival. (Mivel a díjak alapján nem a Symbol Ügyvitel termékcsaládról van szó így a személyes érintettségünk kizárható!). A hírlevél írója szépen kiemeli, hogy saját terméke akár közel 100 ezer forinttal olcsóbb fenntartási díjak mellett használható, mint a másik „általános gyártó” terméke. Ez nagyszerű, ennek örülünk is, hiszen senki sem szeret fölöslegesen pénzt kidobni.

Egy dologról azonban nagyvonalúan nem esik szó: valószínű a két összehasonlított szoftver alap funkcionalitásban is hasonló kategóriában tér el. Véleményem szerint ezt is illett volna kiemelni, hiszen számlázó és számlázó program – ahogy a köznyelv hívja – körülbelül akkora eltérés lehet árban, tudásban, funkcióban, mint autó és autó között. Így nemhogy almát hasonlítunk körtével, hanem ribizlit dinnyével. Súlyban, ízben, árban… Arról ne is beszéljünk, hogy hol mit értenek a terméktámogatás alatt.

Ébresztő!

Remélem és személy szerint nagyon bízom benne (főleg így Karácsony előtt), hogy a mai magyar cégvezetők ennél nagyságrendekkel tudatosabb körültekintőbb vásárlók és nem vezethetők meg ilyen bazári trükkökkel. Remélem, nem csak a magunk, hanem minden színvonalas terméket előállítani próbáló vagy minőségi szolgáltatást nyújtó hazai cég nevében is. Tényleg csak az alacsonyabb árakkal tudunk jobbak lenni egymásnál? Ébresztő!

ui: Egy kis muníció a következő hasonló hírlevélhez: ha a Symbol Ügyvitel Enterprise terméket is megvizsgálták volna, a megtakarítás évi több százezer Ft is lehetne!